.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.lis.2024 22:46:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [80 B4] Ktory silnik najlepiej do gazu?
PostNapisane: 29.paź.2012 20:00:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Czuję się zmiażdzony ;)

Miałem kilka ABT w B4 i jakoś żadne nie spalało mi średnio więcej niż 9 litrów, przy sporym udziale miasta. Mam teraz ABT w C4 i też nie ma ochoty wciągnąć więcej niż 10 litrów...
Co do teorii masz rację, ale tylko jeżeli porównujesz II generację w ABT z sekwencją w ABK.
Tyle, że:
1) ABT schodziły ze znacznie "dłuższą" skrzynią (na V około 2300 rpm przy 100 km/h, ABK miały zwykle skrzynie, dla których przy 100 km/h było 2800 rpm);
2) Jeżeli założysz w ABK II generację, to nie ma szans na spalanie niższe lub równe z ABT;
3) Jeżeli założysz sekwencję, to może ABK spali mniej lub tyle samo gazu co ABT, ale na krótkich i średnich odcinkach dolicz koszt benzyny na rozgrzanie - przy II gen w ABT możesz od razu po zapaleniu włączać gaz, jeżeli nie ma mrozu (albo nawet zapalać na gazie).

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [80 B4] Ktory silnik najlepiej do gazu?
PostNapisane: 30.paź.2012 18:05:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10333
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Ja bym szukał V6 i najlepiej quattro, zawsze są lepiej wyposażone, gazują się doskonale, a koszty eksploatacji są porównywalne, zespolony przód tez jest milszy dla oka, a kilka koni przy wyprzedzaniu nie zawadzi :D .

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [80 B4] Ktory silnik najlepiej do gazu?
PostNapisane: 30.paź.2012 19:56:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.wrz.2012 23:10:56
Posty: 76
Lokalizacja: DLU Bukowna
Auto: Audi 80 B4 ABT
V6 jest bardziej skomplikowany i nie zejdzie do 10l LPG. Gdyby nie oszczędność bez wahania brał bym V6 2.8 w C4.

_________________
80 b2 1.3i był
80 b3 1.8E był
80 b3 1.9 był
A4 b5 2.5 tdi V6 był
80 b4 2.0 ABT jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [80 B4] Ktory silnik najlepiej do gazu?
PostNapisane: 30.paź.2012 20:22:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
wordeck napisał(a):
Czuję się zmiażdzony ;)

Jakoś przeżyję :-P
Cytuj:
3) Jeżeli założysz sekwencję, to może ABK spali mniej lub tyle samo gazu co ABT, ale na krótkich i średnich odcinkach dolicz koszt benzyny na rozgrzanie - przy II gen w ABT możesz od razu po zapaleniu włączać gaz, jeżeli nie ma mrozu (albo nawet zapalać na gazie).

Przy ABK też na upartego możesz zapalać na gazie, tyle że w przypadku instalacji sekwencyjnej jaskrawo widać, jak bardzo złym pomysłem się taka praktyka okazuje. Rozgrzać auto wstępnie na benzynie warto i tak i tak, a pisanie - jak wcześniej - o grzaniu na Pb do 40 stopni to bzdura. Od nas auta wyjeżdżają ustawione na przełączenie przy 27 stopniach, co przy sprawnym termostacie nie daje jazdy na Pb dłuższej niż 1km w zimie przy niezłych mrozach...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [80 B4] Ktory silnik najlepiej do gazu?
PostNapisane: 30.paź.2012 20:39:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
ja w ACE nie zdąże zamknąć bramy już mam 30stopnii :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [80 B4] Ktory silnik najlepiej do gazu?
PostNapisane: 31.paź.2012 15:36:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
MOże to brama od garażu :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [80 B4] Ktory silnik najlepiej do gazu?
PostNapisane: 31.paź.2012 18:21:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
zdaża się, że tak :) ale po odpaleniu do 30 stopnii rogrzewa się naprawdę bardzo szybko, sprawdzam na 51 kanale klikatronika


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [80 B4] Ktory silnik najlepiej do gazu?
PostNapisane: 01.lis.2012 10:26:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.wrz.2012 23:10:56
Posty: 76
Lokalizacja: DLU Bukowna
Auto: Audi 80 B4 ABT
A czy monowtrysk a wtrysk mech. to jest to samo?

Proszę o ocene tego auta. http://otomoto.pl/audi-80-trzy-tygodnie-w-kraju-C26487819.html

_________________
80 b2 1.3i był
80 b3 1.8E był
80 b3 1.9 był
A4 b5 2.5 tdi V6 był
80 b4 2.0 ABT jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [80 B4] Ktory silnik najlepiej do gazu?
PostNapisane: 01.lis.2012 10:59:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
geoadam napisał(a):
A czy monowtrysk a wtrysk mech. to jest to samo?

Ooo, zupełnie nie! Pomimo, że wtrysk mechaniczny jest w zasadzie systemem bardziej archaicznym ze względu na sposób realizacji wtryskiwania paliwa, ale dzięki bardzo dużej precyzji i pomysłowości realizacji, jest rozwiązaniem stosowanym przez producentów jeszcze w drugiej połowie lat 90 - jest to przede wszystkim wtrysk wielopunktowy - to jego największa nad monowtryskiem przewaga.

Monowtrysk jest systemem sterowanym w pełni elektronicznie, a więc co do idei sterowania - oczywiście nowocześniejszym, za to z racji przyjętych rozwiązań - mniej precyzyjnym niż wtrysk wielopunktowy (w tym mechaniczny).

Cytuj:

Monowtrysk.
Na visus - zacny.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [80 B4] Ktory silnik najlepiej do gazu?
PostNapisane: 01.lis.2012 11:16:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.wrz.2012 23:10:56
Posty: 76
Lokalizacja: DLU Bukowna
Auto: Audi 80 B4 ABT
SebastianS dzięki za tak konkretną i szybką odpowiedz ;)
Czyli silnik ABT ma monowtrysk, a ABK mam wielopunktowy ale nie sterowany mech. tylko elektronicznie?
Piszecie że monowtrysk bardzo dobrze nadaje się do gazu ale czy po pewnym czasie mogą wystąpić problemy z odpalaniem na benzynie?

_________________
80 b2 1.3i był
80 b3 1.8E był
80 b3 1.9 był
A4 b5 2.5 tdi V6 był
80 b4 2.0 ABT jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [80 B4] Ktory silnik najlepiej do gazu?
PostNapisane: 02.lis.2012 09:42:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Monowtrysk jest bardziej odporny na eksploatację na gazie, bo wtryskiwacz jest dalej od głowicy i nie nagrzewa się tak jak niepracujące wtryski benzyny w zasilanym gazem wielopunkcie. Jeżeli będziesz zapalał na benzynie i raz na miesiąc przejedziesz na niej kilka kilometrów, to nic się w monowtrysku nie zepsuje.

Zaraz SebastianS napisze, że większej bzdury nie słyszał :peace:

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [80 B4] Ktory silnik najlepiej do gazu?
PostNapisane: 02.lis.2012 19:48:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
wordeck napisał(a):
Zaraz SebastianS napisze, że większej bzdury nie słyszał :peace:

Prorok jaki cy co?? :diabel:
Zagazowaliśmy blisko 2500 samochodów, niemal wszystkie na wielopunkcie. I w żadnym nie doszło do uszkodzenia wtryskiwaczy benzyny. To chyba jest wystarczająco dobre podparcie tezy zamykającej poprzedni post, nie? :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [80 B4] Ktory silnik najlepiej do gazu?
PostNapisane: 02.lis.2012 21:10:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Czyli to, że niepracujące wtryski się zapiekają to mit? Kurcze, znaczy że mam pół szuflady dobrych wtryskiwaczy :)

Masz oczywiście rację, jeżeli mówisz o prawidłowej eksploatacji, odpalaniu i rozgrzewaniu na benzynie, gazie sekwencyjnym, a nie na mikserze... I wierzę, że jak założysz wszystko dobrze, to rzeczywiście w rozsądnej perspektywie czasowej nic się nie zapieka.
Ale wystarczy, że przestaniesz używać benzyny przez kilka tys. km. i już po przełączeniu na zupę, silnik zaczyna "przebierać" (i to nie tylko kwestia "ogłupienia" ECU). Teoria teorią, a życie życiem. Z tego punktu widzenia nadal uważam, że ABT jest najbardziej bezproblemowym silnikiem, jeżeli chodzi o eksploatację na gazie. Nie uszkodzisz go, nawet jeżeli będziesz hardcorowo zapalał na LPG przy -15, albo jeździł pół roku tylko na gazie.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [80 B4] Ktory silnik najlepiej do gazu?
PostNapisane: 04.lis.2012 09:58:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
wordeck napisał(a):
...nadal uważam, że ABT jest najbardziej bezproblemowym silnikiem, jeżeli chodzi o eksploatację na gazie. Nie uszkodzisz go, nawet jeżeli będziesz hardcorowo zapalał na LPG przy -15, albo jeździł pół roku tylko na gazie.

Pozdrawiam

Czyli zgrabnie parafrazując - jeśli dobrze zrozumiałem - teza brzmi, że jeśli ktoś jest idiotą i technicznym imbecylem w żyłach którego płynie krew czterech pokoleń taksówkarzy z warszawskiej Pragi - najlepiej zniesie to ABT.

Dopszsz... Pora więc na wniosek:

Drodzi idioci i techniczne imbecyle w żyłach których płynie krew czterech pokoleń taksówkarzy z warszawskiej Pragi - kupujcie audi 80 B4 z silnikiem ABT!
:D :D :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [80 B4] Ktory silnik najlepiej do gazu?
PostNapisane: 04.lis.2012 11:52:26 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Widzę, że Kolega bardzo lubi tzw. epitety, z ambicją aby wspinać się na szczyty elokwencji... Na gruncie psychologicznym ma to swoją nazwę, ale to nie miejsce i czas, aby diagnozować...
Widzę, że się zacietrzewiłeś i nie dociera sens tego co piszę.

W takim razie tłumaczę jeszcze raz: jeżeli w układzie A występuje czynnik stwarzający możliwość wystąpienia awarii, a w układzie B takiej możliwości w zasadzie nie ma, to bardziej odpowiedni do zastosowania jest układ B.
To jedna z podstawowych zasad projektowania czegokolwiek, każde odstępstwo musi mieć dobre uzasadnienie i służyć osiągnięciu jakiegoś celu.
Z tego co zrozumiałem, pytanie założyciela tematu dotyczyło najbardziej ekonomicznego i bezproblemowego rozwiązania, więc nie znajduję uzasadnienia dla zastosowania układu A.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [80 B4] Ktory silnik najlepiej do gazu?
PostNapisane: 05.lis.2012 22:22:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
Dobrze więc - wytłumaczę mniej poetycznie, a bardziej łopatologicznie.

Po pierwsze - nikt tutaj personalnie epitetów nie używał - jeśli odebrałeś je pod swoim adresem - bardzo mi przykro, jesteś zbyt samokrytyczny, nie taki był zamysł.

Po drugie - moje podejście sugeruje:

Jeśli sprowadzając warunki techniczne używania układu A do poziomu technicznego pitekantropusa, ów układ narażony jest na awarię, a przy tym z wielu przyczyn wykazuje przewagi nad układem B, o ile zachować poziom techniczny jego eksploatacji na poziomie przynajmniej neandertalczyka, to nie ma powodów wybierania układu B.

Czy teraz jaśniej?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [80 B4] Ktory silnik najlepiej do gazu?
PostNapisane: 06.lis.2012 09:01:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
:diabel: :diabel: :diabel:

Światłość na mnie zstąpiła i rozświetliła mroki mego jestestwa ;) Zrozumiałem znaczenie ewolucji... Nie odebrałem personalnie, spox.

Pełno pitekantropizmu naokoło i w sumie nie zawsze należy go potępiać, bo często ma on po prostu uzasadnienie ekonomiczne, zwłaszcza w starych struclach. Tak czy inaczej, do jeżdżenia koło komina wybrałbym ABT.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [80 B4] Ktory silnik najlepiej do gazu?
PostNapisane: 07.lis.2012 10:44:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.wrz.2011 15:31:56
Posty: 362
SebastianS napisał(a):
Dobrze więc - wytłumaczę mniej poetycznie, a bardziej łopatologicznie.

Po pierwsze - nikt tutaj personalnie epitetów nie używał - jeśli odebrałeś je pod swoim adresem - bardzo mi przykro, jesteś zbyt samokrytyczny, nie taki był zamysł.

Po drugie - moje podejście sugeruje:

Jeśli sprowadzając warunki techniczne używania układu A do poziomu technicznego pitekantropusa, ów układ narażony jest na awarię, a przy tym z wielu przyczyn wykazuje przewagi nad układem B, o ile zachować poziom techniczny jego eksploatacji na poziomie przynajmniej neandertalczyka, to nie ma powodów wybierania układu B.

Czy teraz jaśniej?


SebastianS ma specyficzny sposob wyrazania sie ale gwarantuje, ze to mily chlopak :D

_________________
bylo - C4 2.3AAR AUTOMAT BLOS 1991 2011/2013
jest - E46 M52TUB20 Touring


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [80 B4] Ktory silnik najlepiej do gazu?
PostNapisane: 14.lis.2012 07:22:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.wrz.2012 23:10:56
Posty: 76
Lokalizacja: DLU Bukowna
Auto: Audi 80 B4 ABT
Chciałem się poradzić. Czy ten silnik w 90tce ma takie osiągi jak ABK, w dynamice jak i spalaniu gazu. Pięć garków to chyba lepsza kultura pracy. Prosił bym o opinie. Auto z tego linku jest w miarę tanie i do dopieszczenia, z czego zdaje sobie sprawę.
http://otomoto.pl/audi-90-C26834523.html

_________________
80 b2 1.3i był
80 b3 1.8E był
80 b3 1.9 był
A4 b5 2.5 tdi V6 był
80 b4 2.0 ABT jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [80 B4] Ktory silnik najlepiej do gazu?
PostNapisane: 14.lis.2012 09:45:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.paź.2010 15:13:30
Posty: 721
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Auto: C5 1.8T, B6 1.8T
2,0 115 koni oznaczenie silnika PS to silnik na mechanicznym wtrysku, eksploatacja na gazie jest
problematyczna przy niskobudżetowej instalacji LPG. Osiągi może i podobne, ale spalanie wyższe o litr/dwa.
Porównywałem osobiście, miałem takie coś, bardzo dużo kosztowało mnie i kasy i czasu, a efekt mizerny.
A poza tym to auto ze zdjęć to zajeżdżony kondon, jedyny plus to taki, że jest bez gazu.
Gdzie nie spojrzysz tam katastrofa.
Niech opuści 1k, jak jest prosty, to po cenie złomu można brać, jak zamiast jeździć lubisz grzebać w garażu.

_________________
Pozdrawiam,
Janek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: