.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lis.2024 22:00:11

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A3 AXR] dolewanie mixolu i innych olejów dwusuwowych
PostNapisane: 27.paź.2010 20:51:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2006 15:08:07
Posty: 1
Jakiś czas temu znajomy/rodzinny mechanik polecił mi dolewanie mixolu przy każdym tankowaniu zaznaczając, że jeszcze lepszym był by olej "2T semisyntetic". Zainteresowany tym faktem przewertowałem masę postów na forum A3 gdzie skierowałem swe poszukiwania tutaj ale nie mogę nigdzie znaleźć do jakich typów silników można taką mieszankę stosować.

W A3 posiadam silnik AXR na pompowtryskach a nie mogłem się doszukać czy w takim układzie mixol itp. mogą zaszkodzić czy nie.

Gdzieś przewinęły się pojedyncze wzmianki o siarce w mixolu.

Proszę o pomoc w szczególności tych którzy dolewają lub dolewali a zrezygnowali do silników z PD, o podanie przebiegu na mixolu, zachowaniu silnika, problemach lub poprawie działania, w jakiej proporcji.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2010 06:34:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Zalecenie ma sens ponieważ po wyeliminowaniu siarki z ON paliwa bardzo często nie spełniają norm smarności co powoduje przyspieszone zużycie aparatury wtryskowej. Jednakże ja osobiście zalecałbym jakiś wyczynowy olej 2T w pełni syntetyczny (ma lepsze właściwości myjące i lepiej się rozpuszcza w paliwie, mniej się starzeje - utlenia) w mieszance o bardzo niskim stężeniu. Powinno wystarczyć 1:1000 (lub mniej - w końcu paliwo bez tego dodatku też ma jakąś smarność) czyli 50ccm na 50L zatankowanego paliwa (większe dodatki mogą spowodować zwiększone koksowanie końcówek wtryskowych).
Pozdrawiam Tomek.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2010 10:06:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10333
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Ja dolewam do Jawy , i jestem zadowolony :D

50ml? wjęcej może zaszkodzić? pełny syntetyk? ludzie nawet nie wiecie jaki syf lejecie na stacjach, ruszki mazut, opał odbarwiany kwasem siarkowym, a tu kapka miksolu zaszkodzi?

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2010 10:23:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
mały v8 napisał(a):
Ja dolewam do Jawy , i jestem zadowolony :D

50ml? wjęcej może zaszkodzić? pełny syntetyk? ludzie nawet nie wiecie jaki syf lejecie na stacjach, ruszki mazut, opał odbarwiany kwasem siarkowym, a tu kapka miksolu zaszkodzi?


Wg mojego doświadczenia nie ma sensu spalać dużej ilości oleju, jeżeli już promile wystarczają aby przekroczyć wymagany dla aparatury (minimalny) próg smarności. Kopcenie "ala" syrenka też nie ma sensu. Syntetyk dlatego że przy takich stężeniach nie ma sensu oszczędzać na zakupie oleju.

Prawdą jest że paliwa na stacjach bywają bardzo podłej jakości ale zasadnicza część tego co nazwałeś "syf" ma być wychwycona przez filtr paliwa (musi być dobry). Niestety nie ma szybkiej i skutecznej metody na zneutralizowanie kwasu siarkowego (nieszkodliwej dla aparatury w przypadku gdy paliwo jest bez tegoż kwasu).

Obciążenia mechaniczne i cieplne aparatury wtryskowej w obrębie sekcji wysokociśnieniowej jest znacznie mniejsze niż silnika w układzie korbowym. Dodatkowo w silniku olej jest tylko tym co w paliwie i smaruje w postaci "mgły", w aparaturze mamy całkowite zanurzenie w paliwie.
Tak więc zmiana z 1:100 (dla nowoczesnych silników 2-suwowych) na 1:1000 wydaje się być uzasadniona, nie widzę potrzeby zwiększania ilości oleju tylko po to by go więcej zużyć skoro inni nie dolewają nic i jeżdżą bez większych sensacji (na stacjach o monitorowanym paliwie). Wg mojego doświadczenia 1:1000 zaspakaja całkowicie wymogi smarne paliwa ON nawet w warunkach gdy dodatków smarnych nie zawierał wcale (np opał).

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2010 20:06:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lis.2010 18:27:49
Posty: 39
Lokalizacja: Łódź
znajomy niedawno sie mnie pytal czy ma to lac bo zalecil mu mixol syntetyczny do dwusuwow szpeniu od pompy wtryskowej w td po regeneracji
wiec cos w tym musi byc

_________________
byl ford eskort '89 1,8d
byla skoda felicja '96 1,3mpi+lpg
jest audi 80 b2 '81 1,6d


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: