.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lis.2024 21:04:08

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A6 2.5 TDI Pomoc w sprawie wtrysków dla laika!
PostNapisane: 29.paź.2010 20:29:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.sty.2007 17:42:51
Posty: 172
Lokalizacja: z Dużego Pokoju
Witam.
Próbowałem dziś samodzielnie odpowietrzyć moje A6 C5 2.5 TDI.
Wszystko miałem zilustrowane, aż do ostatniego kroku tj poluzowania wtryskiwaczy. Mam pytanie tu jest zdjęcie silnika czy może mi ktoś zaznaczyć gdzie są te wtryskiwacze (jestem kompletnie zielony) i w jaki sposób się je luzuje???


http://img141.imageshack.us/img141/5514/85210708ol4.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2010 13:38:28 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Na ilustracji którą dołączyłeś są zaznaczone nakrętki przewodów wysokociśnieniowych czerwonym kolorem (niestety nie tylko one ale tyle chyba się domyślisz - przewody mają średnicę 6mm), do odpowietrzania popuszczasz lekko te nakrętki (nie popuszczasz mocowania wtrysków). Możesz popuścić pojedynczo na uruchomionym silniku tylko będzie tryskać.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2010 13:41:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.sty.2007 17:42:51
Posty: 172
Lokalizacja: z Dużego Pokoju
Te 3 po lewej stronie. Moje Audi nie pali więc nie ma jak tryskać;p czyli mam popuścić te 3 metalowe nakrętki?

Żebym się nie pomylił i poluzował właściwe jakią wielkością klucza się popuszcza te nakrętki????


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2010 15:14:55 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
tak te po lewej, ale po prawej znajdziesz następne 3 (w końcu masz 6 cylindrów) nie jestem pewny jak w V6 ale zwykle klucz 17mm. Możesz najpierw popuścić o około 1 obrót jak zacznie wyrzucać paliwo na rozruszniku to dokręcasz delikatnie, następnie tak żeby nie ciekło - jak zapali popuszczasz po jednym na wolnych obrotach i przez chwilkę pracuje na 5 garnków ale powinien się odpowietrzyć. Na pracującym popuszczasz tylko tyle żeby zaczęło sikać, nakryj lekko szmatką żeby wszystko nie śmierdziało później paliwem.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2010 16:07:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.sty.2007 17:42:51
Posty: 172
Lokalizacja: z Dużego Pokoju
Jeszcze ostatnie pytanie. Jak nie pali, bo jest zapowietrzony to po poluzowaniu 1 wtryskiwacza powinien zapalić? Czy poluzować wszystkie?






Dzięki wielkie będziemy próbować


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2010 16:31:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Jak całkiem zapowietrzony to lepiej wszystkie bo pozbędziesz się od razu powietrza z wszystkich wtrysków, oczywiście możesz popuścić kilka (pompa się odpowietrzy ale wtryski nie wszystkie, później popuścisz kolejno po jednym jak zapali...

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2010 18:38:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.sty.2007 17:42:51
Posty: 172
Lokalizacja: z Dużego Pokoju
Dzięki. Dam znać jak poszło:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2010 00:13:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.sty.2007 17:42:51
Posty: 172
Lokalizacja: z Dużego Pokoju
No i nie zapalił. Co gorsza przy kręceniu rozrusznikiem nie tryskało paliwo nawet przy totalnie poluzowanych końcówkach:( w baku mam tak z 7l paliwa;) czy to może przez to? Czy za duże poluzowanie nakrętek może być przyczyną?Co to może być?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2010 05:27:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Pompa w twoim modelu ma bardzo trudno się odpowietrzyć, możesz mieć też uszkodzoną pompę elektryczną w zbiorniku - wtedy często dochodzi do zapowietrzeń. Sprawdź czy pompa elektryczna podaje paliwo. Bez sprawnej elektrycznej będą poważne problemy z odpowietrzeniem (lub nawet brak możliwości). A jeżeli masz Quattro to 15-20L to minimum gdyż zbiornik paliwa jest dziwny i bez ele-pompy w ogóle nie chce działać. Możesz spróbować założyć gumową gruszkę-pompę przed filtrem i odpowietrzać ręcznie wywołując nadciśnienie (zamiast elektrycznej). Niestety niekiedy zaworki w układzie nie działają dobrze z taką pompą "na stałe" więc będzie trzeba ją usunąć po odpowietrzeniu.
Sprawdź też czy nie jest uszkodzony zaworek podgrzewania filtra paliwa - ten plastykowy na filtrze.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2010 19:05:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2010 19:15:38
Posty: 10
Lokalizacja: Wrocław
W tym modelu pompka elektryczna nie podaje wachy do pompy wtryskowej. Jedyne co ona robi to przepompowuje paliwo z jednej komory zbiornika do drugiej aby utrzymac jednakowy poziom.
Proponuje dolac conajmniej 20l paliwa do baku i dopiero odpowietrzac.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: