W temacie 2.2T 20V i LPG pojawiły się głosy o podniesienie tego samego tematu dla V8
Proszę bardzo:
Uwagi ogólne:
Wszystkie silniki V8 w audi o wtrysku kolektorowym, za wyjątkiem 3.6 PT do 90 roku, realizują wtrysk sekwencyjny, PT przed 1990 realizuje wtrysk półsekwencyjny (4 grupy po 2 wtryski). Czasy wtrysków są długie - od 3 do 19 ms, co stanowi przyczynek do twierdzenia, że są to silniki łatwe do zgazowania.
Miedź i wielozawór:
Wszystkie, za wyjątkiem ewentualnie 3.7 230 KM, wymagają doprowadzenia fazy ciekłej ze zbiornika miedzią fi 8mm, z użyciem odpowiedniego wielozaworu. Silniki od 310KM w górę, powinny mieć wielozawór przerobiony w celu uniemożliwienia przydławienia przepływu przez wielozawór w sytuacji gwałtownego wzrostu zapotrzebowania.
Reduktor:
Silniki 3.6 i 3.7, oraz ewentualnie ABH i AEC, mogą pracować na jednym reduktorze (EG-200, Unigas). 230-kona wersja 3.7 może pracować na KME Gold. W pozostałych silnikach, KME Gold wygeneruje zamarznięcie gazu i w konsekwencji - klapę systemu.
Silniki mocniejsze powinny mieć zastosowane dwa reduktory. Dobrym, sprawdzonym układem jest 2x Scorpion ST.
Co do lokalizacji reduktorów - u góry po lewej stronie z przodu, lub pod lewą podłużnicą. Wersje doładowane - tu jest problem, w zasadzie pozostaje miejsce w przestrzeni przedniego zderzaka, co jest dyskusyjne z punktu widzenia przepisów, niemniej na przeglądach - zwykle bez problemów przechodzi, po ewentualnie chwili wymądrzania się diagnosty.
Wtryskiwacze:
Silniki V8 mają dość długie czasy wtrysku, co ułatwia prawidłowe zgazowanie auta. Ta cecha umożliwia (niestety) zastosowanie valteków, które są w stanie obsłużyć wolne obroty, jednak przy obciążeniach ponad 75%, będą zubażać mieszankę (tak więc mozliwość użycia nie oznacza że to prawidłowe!
Ponadto w swobodnym obrocie ciężko jest o valteki pojedyncze, a z racji ilości miejsca pod osłonami silnika, wskazanym jest użycie wtryskiwaczy pojedynczych, co pozwala zmieścić wszystko pod osłonami i przyczynia się do lepszej estetyki wykonania (to też ważne, moim zdaniem)
Zdecydowanie polecam Magic Jety. Używam ich w 90% przypadków i uważam że to jeden z najlepszych wtryskiwaczy na rynku - taka druga od góry półka, z najkorzystniejszym stosunkiem jakości do ceny.
Sterownik:
Jak zwykle STAG 300.
WAŻNE!!!Do odwiercenia kolektora ssącego należy go obowiązkowo zdjąć! Przypominam, że materiałem tulei cylindrowej we wszystkich V8 audi jest aluminium, co czyni z wszelkich wiórów po odwiercie potencjalnych morderców silnika!
U nas każdy samochód ma zdejmowany kolektor, więc dla nas to norma, ale jeśli dajecie gdzieś do zagazowania swoje auto z V8-ką - pilnujcie tego jak oka w głowie!
Reszta patentów i knifów - prajwet zoun
____________________________
EDIT:
Dorzuciłem poglądowe fotki zgazowanej u nas S8. Wykarmione 360 koni, chodzi bez zarzutu, różnicy w mocy Pb/LPG - brak.