juziooo napisał(a):
witaj a moglbys sie podzielic swoimi regulacjami jakich dokonales ???
masz Kg bez sondy lambda ?
a co do oszczedzania no to ja mam swoje takie przemyslenia
na benzynce owszem daje to wieksze rezlutaty gdy jedziemy po miescie i jedzieme w zakresie nisich obrotow oczywiscie spokojnie
ale na gazie nie zauwaylem zeby byly zmiany czy jade po miescie od 1 do 2,5 czy od 1 do 4
i tak i tak pali mi 14-16 a trasie tyle samo (nie wiem dlacego i troche mnie to boli ze tak duzo )
moze jak jezdisz po miescie to jezdzij wiecej na luzie ale w koncu masz duze autko 2,2 T i ono musi torche spalic
wstaw sobie oponki 185 to bedzie roznica zakrec gaz tak ze glowice az czerwona bedzie
(od zubozonej dawako a prowadzi to do zwiększnie temp spalania )
a pewnie zejdzie ci do 10 L w miescie ale tico spokojnie beda cie objezdzac
:P ehe
pozdrwiam
Mam mc z sondą lambda (p.s. niedawno wymienialem na nowa bo stara padla). Mam gaz z komputerem i raczej za ubogiej mieszanki nie mam. Jedeyne co regulowalem to naciag membrany w reduktorze, wkrecilem srubke dokladnie o jeden obrot, spalanie spadlo o 15%. Nie odczulem przymulenia samochodu, wyglada na to ze poprzednie ustawienie dawalo troszke bogatszą mieszanke, szczegolnie w zakresie malych obciazen silnika i dlatego mialem takie spalanie (czeste zmiany biegow itp). Komp koryguje mieszanke, ale jest pewien czas odpowiedzi ukladu, dlatego trzeba w 90% polegac na reduktorze. Nie jestem pewny jak dokonac takiej regulacji bez kompa, ale wydaje mi sie ze trzeba uzyc na raz pokretel naciagu membrany i tego co jest na przewodzie do mieszacza, np:0,5 obrotu w reduktorze wkrecic i w tym samym momencie odkrecic na przewodzie powiedzmy 0,25 obrotu (jezeli bedzie przymulał na wyzszych obrotach to jeszcze troszke odkrecic ten ostatni).
Ja tam w cuda nie wierze, w sumie to juz jestem milo zaskoczony spalaniem po miesci ponizej 16 litrow, kolegi lanos 1,6 pali 14 , jesli chodzi o proporcje to to jest dopiero smok
z kolei na trasie mamy juz podobne tak do 140km/h:) , powyzej to moj jest barzdiej oszczedny. Caloksztaltu i przyjemnosci jazdy nie ma nawet co porownywac, bo lanos na gazie powyzej 130km/h zaczyna zachowywac sie jak taczka, brakuje pary, natomiast moj kapelusz potrafi wyprzedzac samochody jadace 180km/h bez problemu...
Ale w takich sytuacjach zaczyna siorbac paliwko, ale to chyba normalne, cos za coś