.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lis.2024 03:13:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Patent na oszczedna jazde...
PostNapisane: 24.mar.2004 13:14:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Witam. Moze ktos z was zna jakis ciekawy patent na oszczedna jazde (chodzi o paliwo)? Oczywiscie nie chodzi o jakis hardcore (1000-1500obr/min), przy 40km/h 5 bieg itp. Tak zeby nie bylo zbytniego zamulania. Jak w jezdzie po miescie, gdzy czesto sie staje na swiatlach, czy wtedy przy ruszaniu lepiej szybciej wrzucic 2 bieg (np. przy <2000 na 1), czy lepiej podciagnac do 3500 zeby za czesto nie wachlowac gałką. Moze cos na trasie... Pytam, bo moze bede mogl usprawnic technike jazdy, tak zeby nie stracic na dynamice.
Obecnie po malych regulacjach, w miescie mam spalanie 15,5-16,5 (niedawno bylo 17-18) lpg po miescie , a na trasie przy jadac sensownie 100-140 12-13. Ale nie zmienia to faktu, ze jadac hardcore 150-200 i ciagle wyprzedzanie, cheble itp, potrafi wszamac 18-20 na trasie , 25-30 w miescie :D przy intensywnej exploatacji 2giego i 3ciego biegu :peace:

...moze jest jakis tutaj jakis taximan? powinien wiedziec cos na ten temat...

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2004 14:22:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
witaj a moglbys sie podzielic swoimi regulacjami jakich dokonales ???

masz Kg bez sondy lambda ?

a co do oszczedzania no to ja mam swoje takie przemyslenia

na benzynce owszem daje to wieksze rezlutaty gdy jedziemy po miescie i jedzieme w zakresie nisich obrotow oczywiscie spokojnie

ale na gazie nie zauwaylem zeby byly zmiany czy jade po miescie od 1 do 2,5 czy od 1 do 4
i tak i tak pali mi 14-16 a trasie tyle samo (nie wiem dlacego i troche mnie to boli ze tak duzo )


moze jak jezdisz po miescie to jezdzij wiecej na luzie ale w koncu masz duze autko 2,2 T i ono musi torche spalic

wstaw sobie oponki 185 to bedzie roznica zakrec gaz tak ze glowice az czerwona bedzie
(od zubozonej dawako a prowadzi to do zwiększnie temp spalania )

a pewnie zejdzie ci do 10 L w miescie ale tico spokojnie beda cie objezdzac :P:P ehe

pozdrwiam

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2004 14:22:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2004 15:17:25
Posty: 410
Lokalizacja: dolnyśląsk
hehehe z naszymi furmankami to raczej nie liczyłbym na większą oszczędność - jedynie co ci zostaje to wyregulować dokładnie motorek albo odsunąć sobie siedzenie dalej od kiery - cobyś nie dociskał do końca hebla...

ps. bez obrazy ale kupując taką bryczkę powinieneś się liczyć z takim o dyżo podwyższonym spalaniem i nie narzekać na to bo w końcu furmanka odpłaca ci się extra wrażeniami z jazdy - a to musi być czymś obarczone...
więc jak chcesz mieć mniejsze spalanie to albo mniej ciśnij Powera ewentualnie zmień sobie motorek na 700 cm3 z Czinkola (tylko ciekawe czy wogule byś ruszył z miejsca przy takiej podmiance)... :P :diabel:

pozdro... :peace:

_________________
AUDI 200 TURBO QUATTRO
KG - POWER + junkers


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2004 15:12:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.1970 01:00:00
Posty: 2989
Lokalizacja: łódź, ACQ 2.8 30V quattro, AR 147 Q2 Ducati Corse
Ja jak chce pooszczedzac to staram sie nie ciagnac powyzej 4500 na kazdym biegu :D

_________________
Pozdr.
Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2004 16:26:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
A ja jak chcę pooszczędzać, to zaczynam używać 4-go i 5-go biegu. :P

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2004 16:34:05 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:08:34
Posty: 893
Lokalizacja: k.Radomia
Quattro Pete napisał(a):
A ja jak chcę pooszczędzać, to zaczynam używać 4-go i 5-go biegu. :P


A ja 6-go :D
ja na trasie przy normalnej jezdzie spokojnie schodze ponizej 10l(np.9.5l :P ) wkoncu nie zawsze trzeba zapier..... raz sie zyje :diabel:

_________________
A8 4.2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2004 16:39:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
Mi raz wyszło 7,7l/100km wtrasie, przy tempomacie ustawionym na 120 km/h przez jakieś 300 km. :)

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2004 17:00:46 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:27:10
Posty: 2497
Lokalizacja: Gdynia
Auto: ACQ 4.2 AHC
-> -jazda po unijnemu czyli 3 bieg i 50km/h w terenie zabudowanym
-nie wciskaj pedalu gazu z duza sila tylko w zakresie kiedy auto przyspiesza a nie przepala i wypluwa benzin
-delektuj sie jazda (lansowanie)a nie osiagami auta (trzeba miec czyste auto)
-sluchaj spokojnej muzyki hiphop/r&b a nie trance czy techno
-nie daj sie podpuscic zadnemu frajerowi w "jakrawym" samochodzie do pokazania na co ciebie i twoja maszyne stac
-po kazdym deepnieciu podjedz na stacje benzynowa i zobacz ile kosztuje litr benzin pb98 lub Vpower
-jezdzij zawsze w towarzystwie swojej kobiety, ona nie da Ci poszalec...chociaz kto wie

Jak cos jeszcze wymysle to dopisze... :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2004 17:08:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2004 11:51:48
Posty: 30
mi tam pali 15-16 i mam 2,2T w automacie ale czesto odrotomierz wakakuje mi na czerwone pole!! bo najwazniejsze to byc niepozorniakiem i nie dac sie wyprzedzac byle komu........................

_________________
Audi 200 2.2 T


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2004 17:09:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lip.2003 23:03:02
Posty: 1314
Lokalizacja: Bydgoszcz
UFOtm napisał(a):
-> -jazda po unijnemu czyli 3 bieg i 50km/h w terenie zabudowanym
-nie wciskaj pedalu gazu z duza sila tylko w zakresie kiedy auto przyspiesza a nie przepala i wypluwa benzin
-delektuj sie jazda (lansowanie)a nie osiagami auta (trzeba miec czyste auto)
-sluchaj spokojnej muzyki hiphop/r&b a nie trance czy techno
-nie daj sie podpuscic zadnemu frajerowi w "jakrawym" samochodzie do pokazania na co ciebie i twoja maszyne stac
-po kazdym deepnieciu podjedz na stacje benzynowa i zobacz ile kosztuje litr benzin pb98 lub Vpower
-jezdzij zawsze w towarzystwie swojej kobiety, ona nie da Ci poszalec...chociaz kto wie

Jak cos jeszcze wymysle to dopisze... :peace:


Teraz to ci zaczalem wspolczuc ... biedny Ufciu :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2004 17:27:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
[quote="UFOtm]-jezdzij zawsze w towarzystwie swojej kobiety, ona nie da Ci poszalec...chociaz kto wie

Jak cos jeszcze wymysle to dopisze... :peace:[/quote]

Jak nie pozwoli :diabel: , ja dzieki swojej tydzien po otrzymaniu prawka sprawdzalem ile Vectra ojca wyciaga :peace:

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Ostatnio edytowano 24.mar.2004 17:33:22 przez jmm, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2004 17:32:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
A no i wracajac do porad to puszczaj gaz i wrzucaj na luz jak widzisz czerwone swiatlo czy przejazd, itp. Teoretycznie na trasie lepiej sie gwaltownie rozpedzic do danej predkosci i trzymac ja.
Co do skrzyzowania to Audi 80 B2 i 100 C2 w wersjach Formel E byl taki przelacznik na dzwigience kierunkowskazów Start-Stop, dokladnie nie wiem co to byl za wynalazek, ale cos z wylaczaniem silnika

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2004 17:54:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
juziooo napisał(a):
witaj a moglbys sie podzielic swoimi regulacjami jakich dokonales ???
masz Kg bez sondy lambda ?
a co do oszczedzania no to ja mam swoje takie przemyslenia
na benzynce owszem daje to wieksze rezlutaty gdy jedziemy po miescie i jedzieme w zakresie nisich obrotow oczywiscie spokojnie
ale na gazie nie zauwaylem zeby byly zmiany czy jade po miescie od 1 do 2,5 czy od 1 do 4
i tak i tak pali mi 14-16 a trasie tyle samo (nie wiem dlacego i troche mnie to boli ze tak duzo )
moze jak jezdisz po miescie to jezdzij wiecej na luzie ale w koncu masz duze autko 2,2 T i ono musi torche spalic
wstaw sobie oponki 185 to bedzie roznica zakrec gaz tak ze glowice az czerwona bedzie
(od zubozonej dawako a prowadzi to do zwiększnie temp spalania )

a pewnie zejdzie ci do 10 L w miescie ale tico spokojnie beda cie objezdzac :P:P ehe

pozdrwiam


Mam mc z sondą lambda (p.s. niedawno wymienialem na nowa bo stara padla). Mam gaz z komputerem i raczej za ubogiej mieszanki nie mam. Jedeyne co regulowalem to naciag membrany w reduktorze, wkrecilem srubke dokladnie o jeden obrot, spalanie spadlo o 15%. Nie odczulem przymulenia samochodu, wyglada na to ze poprzednie ustawienie dawalo troszke bogatszą mieszanke, szczegolnie w zakresie malych obciazen silnika i dlatego mialem takie spalanie (czeste zmiany biegow itp). Komp koryguje mieszanke, ale jest pewien czas odpowiedzi ukladu, dlatego trzeba w 90% polegac na reduktorze. Nie jestem pewny jak dokonac takiej regulacji bez kompa, ale wydaje mi sie ze trzeba uzyc na raz pokretel naciagu membrany i tego co jest na przewodzie do mieszacza, np:0,5 obrotu w reduktorze wkrecic i w tym samym momencie odkrecic na przewodzie powiedzmy 0,25 obrotu (jezeli bedzie przymulał na wyzszych obrotach to jeszcze troszke odkrecic ten ostatni).

Ja tam w cuda nie wierze, w sumie to juz jestem milo zaskoczony spalaniem po miesci ponizej 16 litrow, kolegi lanos 1,6 pali 14 , jesli chodzi o proporcje to to jest dopiero smok :peace: z kolei na trasie mamy juz podobne tak do 140km/h:) , powyzej to moj jest barzdiej oszczedny. Caloksztaltu i przyjemnosci jazdy nie ma nawet co porownywac, bo lanos na gazie powyzej 130km/h zaczyna zachowywac sie jak taczka, brakuje pary, natomiast moj kapelusz potrafi wyprzedzac samochody jadace 180km/h bez problemu...
Ale w takich sytuacjach zaczyna siorbac paliwko, ale to chyba normalne, cos za coś :peace:

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2004 17:56:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.gru.2003 01:32:22
Posty: 843
Lokalizacja: Lublin
Ja tez mam 2,2 t. I moim sposobem na mniejsze spalanie jest niejezdzenie tym samochodem :diabel: . A na powaznie to lekkie wciskanie gazu, by nie rozpedzal sie za szybko i by turbo sie nie zalaczalo. A biegi ciagne do 2500 obr i wrzucam na wyzszy. Przy dojezdzaniu do swiatel hamuj biegami. Staraj sie wogole tak rozkladac predkos w miescie by nie stawac na swiatlach. Moj rekord na trasie to ok. 9,5 l a jechalem tak ok. 80-90 km/h. Inaczej sie nie da oszczednie jezdzic nie przymulajac samochodu.A i na gazie to chyba nizej juz nie zejdziesz. Kolega mechanik mowil mi na przykladzie swojego samochodu(golf III 2,0 8v) ze samochod i tak gazu musi swoje wypalic, niewazne czy jezdzisz do 2000 obr, czy do 4000.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2004 18:30:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
hmmmm

ja mam taka sytuacje ze autko jedzie fajnie od 2 tys do jakies 4,5

jak mi zainstalowali gaz to ciagnelo od 1 i to bardzo dobrze palilo 14 L ale powyej 4 tys to normalnie jak bym za soba ciagnol tuzin maluchow

pozniej troche podregulowalem i teraz mma tak ze od 2 do 5,5 wiecej nie idze

i w sumie bardzo mnie to denerwuje bo np na 2 biegu przy 1,5 normalnie mozna przyspieszac na benzynie a moj sie mulina gazie
jak przekroczy 2 tys to tak jak by turbina sie zaczala (ale jej nie mam hehe ) i nagle zaczyna ciagnac


w reduktorze mam jakies pokrentlo napiecie na cewce (ale nie wiem do czego to ) do ustawiania wolnych obrotow no i jakies tam imbusy ale nie wiem ktory to do naciągu membrany
http://www.lovatogas.com/catalogodef/lovato/inglese/riduttori/704701.html
podobny do tego na zdjeciu tzn identycznie wyglda o ile to nie ten sam jak widac ma tylko 122 km a powinno byc troche wiecej przynajmniej 105 kw wiec nie dziwiesie ze powyzej 4,5 tys nie chce ciagnac tak jak powinien


ktos mi moze wytlumaczyc ?

a ile wam pala 2,2 L bez komputera w jezdzie miejskiej tak do 120 po miescie

pozdrawima

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2004 19:04:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Moje Coupe 2,2 najmniej spalilo mi 8,0 ale przy predkosci rzdu 80-90, przy 100-110km/h wychodzi 9-10, no a 110-130 to 10-12, w miescie moj rekord to 9l ale obroty max do 2500, a srednio w miescie wychodzi mi od 10,5 do 13,5 w miescie.
Czy to duzo czy malo?? czy tak jak powinno byc
Aha dane sa dla benzyny

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2004 19:20:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
hmm a co sadzicie o dolozeniu sady lambda tylko i wylonczie na potrzeby instalacji gazowej czy to nie zmniejkszytlo by zuzycia i polepszylo osiągów ?

ciekawe czy to jest wykonalne


pozdrawiam

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2004 20:11:54 
Italiano

Dołączył(a): 26.sie.2003 23:52:03
Posty: 833
Lokalizacja: Warszawa
jmm napisał(a):
Moje Coupe 2,2 najmniej spalilo mi 8,0 ale przy predkosci rzdu 80-90, przy 100-110km/h wychodzi 9-10, no a 110-130 to 10-12, w miescie moj rekord to 9l ale obroty max do 2500, a srednio w miescie wychodzi mi od 10,5 do 13,5 w miescie.
Czy to duzo czy malo?? czy tak jak powinno byc
Aha dane sa dla benzyny

Widzę że u Ciebie spalanie w mieście jest w zasadzie takie jak u mnie,
z tym że ja mam gaźnik(1.9), więc raczej tak powinno być.W trasie to
wciąga trochę mniej bo jakieś 7-8 litrów przy 120km/h.

_________________
Środowe kolacje warszaffskie... posiadacze i sympatycy Audi, a szczególnie Lejkers ze swoją Alfą :D mile widziani ;)

-> SPEED LIMITS ARE FOR... HOW DO YOU THINK, GUESS...
<-

-> Śmigło ze szperą :D

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2004 20:42:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Lejkers napisał(a):
Widzę że u Ciebie spalanie w mieście jest w zasadzie takie jak u mnie,
z tym że ja mam gaźnik(1.9), więc raczej tak powinno być.W trasie to
wciąga trochę mniej bo jakieś 7-8 litrów przy 120km/h.


To dobrze ze nie jestem sam :) w wydatkach na stacji benzynowej, a na trasie twoj chyba dlatego mniej pali bo masz skrzynie 4+E a ja 5, i ta moja ma krotsze przelozenia (na V przy 120 to u mnie 3500)

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2004 21:03:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2004 23:56:25
Posty: 215
Lokalizacja: Gdańsk
Może to dziwne ale moja B4 pali mi po mieście 9-10 l.(silnik 2.0).Po prostu nie ciskam nachalnie gazem :): Pozdr.

_________________
Obrazek
Gram żeby grać.Zresztą ten co grał a nie gra będzie grał ,tylko ten co pier.... a już nie pier.... ,ten już nigdy pfiiii


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: