...im wyższa ,większa liczba oktanowa tym większa odporność benzyny na ,,stukanie w silniku''. Rozumiemy to tak ,że po głównym wybuchu w komorze spalania silnika ZI następują po sobie kolejne tzw.niekontrolowane wybuchy.Im mniej tych niekontrolowanych wybuchów tym paliwo ma większą liczbę oktanową, co przekłada się na lepszą kulturę pracy i powinno przełożyć się na mniejsze spalanie. Kiedyś za czasów benzyn ołowiowych aby zminimalizować efekt ,,stuków'' dodawano do paliwa taki związek :tetraetyloołów . Z racji wiadomo szkodliwości i dbałości o środowisko zlikwidowano te paliwa. Teraz jak dobrze pamiętam rolę,,przeciwwybuchów
pełnią węglowodory aromatyczne zawarte w paliwie. Reasumując w AAH będzie tylko taka różnica jak lepsza kultura pracy i może mniejsze spalanie...takie paliwo lepiej sprawdza się w silnikach ze zmiennymi fazami rozrządu...pozdro