.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 13:16:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 109 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2010 16:55:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
Masz tylko dwie opcje:
A) Mam dużo kasy, szybko i dużo jeżdże koszta są dla mnie pochodną przyjemności -Kupujesz 4.2 PB lub 2.7 PB
B) Nie mam dużo kasy, jeżdze dużo, oszczędność jest dla mnie najważniejsza - Kupujesz Lupo 3L

Jeżeli mieścisz się po środku dwóch powyższych przypadków to sobie kup obojętnie jakie dłubnięte Audi tdi, albo zagazowane z duzym motorem.

Znam wielu ludzi, którzy cenią oszczędność, lub ich po prostu nie stać - żaden nie porywa się na silniki benzynowe turbo, ani o dużych pojemnościach.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2010 17:03:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
zioolko napisał(a):
B) Nie mam dużo kasy, jeżdze dużo, oszczędność jest dla mnie najważniejsza - Kupujesz Lupo 3L


Tej opcji akurat nie popieram gdyż dużo jeżdżąc malutkim autkiem niszczysz zdrowie (nie mówiąc o ryzyku urazów w tfu,tfu,tfu... kolizjach).

Jeżeli jeździmy dużo a nie mamy dużej kasy (lub jesteśmy sknerowaci?) to szukamy dużego samochodu o niezbyt mocnym silniku turbo diesla i cieszymy się przelotami po 1200km na baku. Dodatkowo duże auto daje nam mniejsze zmęczenie na długich trasach.

Pozdrawiam!

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2010 17:13:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2005 01:34:16
Posty: 137
Lokalizacja: Bydgoszcz
Zakładając tak marginalne oszczędności będziesz kasował sąsiada za wyciągnięcie z zaspy ??

Auto z podpisu - normalnie pali 12 - 3 miechy od kupna paliło 14 ( nie wiem czy wziąłeś pod uwagę "przyzwyczajenie do auta" ) - w tej chwili FIS pokazuje 24l/100 km ( niska temperatura, czasami wyciągnięcie kogoś z zaspy, czasami stromy podjazd ) - Twój plan ekonomiczny runął na następne 3 lata.

Dyskusja dla samej dyskusji. :)

_________________
ACOQ 7A 1989


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2010 17:46:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sty.2010 22:21:23
Posty: 38
Lokalizacja: Gdańsk, obecnie Warszawa
No tak, tak. Wiem ze fajne auto musi palić. Dyskusję wywołał Pan z 44tuning.pl, który na pytanie o tuning zaproponował ekonomizację przy malych obciążeniach :) Dlaczego nie miałbym się skusić?!

Widzę, że tu sami szejkowie z Dubaju siedzą, co im 24 l/100km spalania benzyny nie robi. Cieszę się, że koledzy mają taki paliwowy luksus! Jak już wcześniej pisałem, ja szejkiem nie jestem.

Na etapie poszukiwania auta dla siebie zostałem potraktowany propozycją tuningu ekonomizacyjnego silnika 2.7T. Technicznej możliwosci i oczekiwanego obniżenia spalania miał dotyczyć niniejszy watek. A zrobiło się z niego polowanie na czarownice, że jak mnie nie stac to niech sobie Lupo kupię.

Litosci, jak nie macie nic ciekawego do powiedzenia, albo nie szukaliście takiej możliwosci tuningu, to zejdźcie ze mnie, proszę. Jak napisał wcześniej To_JA_!, robią auta z guzikiem z 60 na 160 PS, i nikt się tego nie wstydzi. Proszę ponownie o merytoryczne wpisy a nie osądzanie mnie. Z góry dziękuję.

_________________
A6 C4 Avant 2,5 TDI 115 KM AAT manual
następny - Allroad?


Ostatnio edytowano 12.lut.2010 19:10:20 przez jd, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2010 18:51:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Kolego, no niestety nie licz, ze spali mniej niż 15l w mieście, to jest 2.7 na dodatek podwójnie doładowane, z g.a bata nie upleciesz...ten temat robi się bez sensu, uzyskałeś chyba wszelkie onfo na temat pytan zdanych przez Ciebie. Jeżeli przeraża Cie spalanie 15l to nie kupuj allroada bo po prostu Cie na niego nie stać i tyle...tyle w tym temacie...kupuj A6 1.9tdi...

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2010 19:08:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sty.2010 22:21:23
Posty: 38
Lokalizacja: Gdańsk, obecnie Warszawa
Zgadzam się, otrzymalem bardzo wyczerpujące odpowiedzi, bardzo dziękuje wszystkim którzy się wypowiedzieli. W szczególności chciałbym podziękować To_JA_! za zrozumienie i super-konkretne odpowiedzi oraz użytkownikom dużych benzyniaków za dane o realnym spalaniu!

Wiem z czym wiąże się zakup 2.7T, dzięki Wam wiem również że możliwosci obniżenia spalania są nikłe, nie tylko ze względu na technikę ale również ułomność natury ludzkiej ;) Myślę, że gdzieś pomiędzy 4.2 benzyną a 1.9 TDI zię ulokuję :)

Pozdrawiam!

_________________
A6 C4 Avant 2,5 TDI 115 KM AAT manual
następny - Allroad?


Ostatnio edytowano 12.lut.2010 20:30:23 przez jd, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2010 19:28:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
jd napisał(a):
Myślę, że gdzieś pomiędzy 4.2 benzyną a 1.9 TDI zię ulokuję :)

Pozdrawiam!

I to znakomicie pointuje temat :peace:

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2010 19:34:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2005 01:34:16
Posty: 137
Lokalizacja: Bydgoszcz
jd napisał(a):

Widzę, że tu sami szejkowie z Dubaju siedzą, co im 24 l/100km spalania benzyny nie robi. Cieszę się, że koledzy mają taki paliwowy luksus! Jak już wcześniej pisałem, ja szejkiem nie jestem.

Proszę ponownie o merytoryczne wpisy a nie osądzanie mnie. Z góry dziękuję.


Ja Cię nie osądzam. Podaję realne dane, a nie teoretyczne dywagacje. Kupiłem auto za mniej niż 15 tyś zł MAJĄC świadomość jaki ma apetyt na paliwo i jest mnie na to stać. I nie jestem szejkiem. Cieszę się życiem i faktem posiadania fajnego i TAKIEGO JAK CHCIAŁEM samochodu.
Chcesz kupić auto za 3-krotną wartość tej kwoty i szukasz oszczędności rzędu 1000 PLN rocznie. Albo jeteś dusigroszem, albo bijesz pianę. Nie uda Ci się tyle oszczędzić, dlatego, że - jak napisałem wcześniej - są to marginalne wartości.
Twoje 900 zł rocznie oszczędności to 75 zł miesięcznie. Uwierz mi, że kilka przysług, kilka "przydepnięcia" pedału gazu przekracza ten budżet. Zmieniające się warunki atmosferyczne czy stanie w korkach też. Nie wyrywaj słów z kontekstu. Moje 12 litrów przez 2/3 roku, zamieniło się w 24 litry zimą. Bo zima jest tego roku SROGA. Miej tą świadomość przy obliczaniu ewentualnych danych i jak sąsiad poprosi Cię o wyciągnięcie z zaspy. A obliczasz to w okresie 5 lat użytkowania auta.

Kup fajne auto, ciesz się jazdą i nie teoretyzuj na temat czy spali 13 czy 15 litrów. W ostatecznym rozrachunku nie ma to znaczenia. Świata za to nie zbudujesz.

I nie sądz, że chcę Ci dopiec czy krytykować. Jestem otwarty na dyskusję, ale jestem REALISTĄ. Podaję FAKTY.
Kupuj tego Allroada. :)

_________________
ACOQ 7A 1989


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2010 19:56:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sty.2010 22:21:23
Posty: 38
Lokalizacja: Gdańsk, obecnie Warszawa
Dzięki za zrozumienie! Nie mialem tych 5 lat na porowniania, dlatego wypytuję, przy okazji ucząc się od mądrzejszych.

Na Allroada zachorowałem, zobaczymy jeszcze czy ostatecznie będzie to oszczędne TDI czy uśmiechnięte biturbo. Jeśli to możliwe, chciałbym Was trochę przed wyborem konkretnego egzemplarza pomęczyć, ale na to pozwolę sobie osobny topic, jak się skonkretyzuję.

Darz bór!

_________________
A6 C4 Avant 2,5 TDI 115 KM AAT manual
następny - Allroad?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 109 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 52 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: