.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lis.2024 09:56:31

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Prośba o pomoc w ocenie Audi A4 1.8T
PostNapisane: 02.kwi.2014 20:20:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.kwi.2014 18:04:02
Posty: 5
Witam,
przede mną zakup pierwszego Audi A4 1.8T, na który mogę przeznaczyć ok. 20 tys. zł.

Jestem umówiony na oględziny tego auta:
http://otomoto.pl/audi-a4-sal-pl-1800t-163km-serwi-xenon-C32683277.html

Audi od drugiego właściciela, kupiony w polskim salonie, do obejrzenia w Wyszkowie.
Niby wszystko ok, ale zastanawia mnie znaczek "quattro" na tylnej klapie, pod symbolem "1.8T". Właściciel twierdzi, że Audi ma napęd na jedną oś, a znaczek dokleił tylko tak dla szpanu. Od razu nasuwa mi się inna historia tej klapy, ale może po prostu się czepiam i jest rzeczywiście tak, jak mówi... ;)

Może ktoś wie coś więcej na temat tego egzemplarza?

Oceńcie, doradźcie, pomóżcie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prośba o pomoc w ocenie Audi A4 1.8T
PostNapisane: 02.kwi.2014 20:55:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2014 19:04:58
Posty: 4
Też właśnie oglądałem ten egzemplarz na allegro ale trochę za daleko mam do niego :/ Napisz jak wyszły oględziny.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prośba o pomoc w ocenie Audi A4 1.8T
PostNapisane: 02.kwi.2014 21:39:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.kwi.2014 18:04:02
Posty: 5
OK, dam znać co i jak.

Mimo wszystko, innych proszę o wskazówki: o co dopytać i na co zwrócić uwagę, jeśli chodzi o ten konkretny egzemplarz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prośba o pomoc w ocenie Audi A4 1.8T
PostNapisane: 02.kwi.2014 21:54:29 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Sprawdź czy równo "ciągnie" w całym zakresie obrotów (tak od 2500 powinno być już całkiem przyjemnie), nie powinno być żadnych szarpnięć, czkawek itp. Czy schodząc z obrotów silnik nie "grzechocze", może być luźny zaworek westegate, ale może też być słychać łańcuszek rozrządu. Reszta jak w innych autach. Znaczek to faktycznie może podbudowa ego, tak czy siak wiesz od jakiego elementu zacząć ;)

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prośba o pomoc w ocenie Audi A4 1.8T
PostNapisane: 02.kwi.2014 22:21:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.kwi.2014 18:04:02
Posty: 5
OK, dzięki za rady. Wsłucham się w pracę silnika, mam nadzieję że nic podejrzanego nie usłyszę :) a tył autka obejrzę z każdej strony.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prośba o pomoc w ocenie Audi A4 1.8T
PostNapisane: 03.kwi.2014 11:33:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sie.2013 17:52:59
Posty: 139
po zdjeciach widać, ze znaczek quattro jest mniej-wiecej po srodku napisu 1.8T a audi tak nie nakleja tego oznaczenia wiec pewnie tak jak mówi dokleił, oznaczenia jakby za blisko brzegów klapy i nie wiem czy nie powinno być niżej, literka "T" jest chyba czerwona(tak mi sie wydaje po zdjęciu) tak ze całości prawdopodobnie doklejana razem z "A4".

Fabrycznie to nie ma mowy o jakimś dobrowolonym przyklejaniu jak sie przyklei - napewno gdyby sie zdarzyło krzywo/nierówno to by odrazu fabrycznie poprawiali, wiem jak jest -mają bardzo wysoki rygor wykonania, loga sline itp. na fotelach mają 1mm tolerancji na wykroju -nie ma miejsca na jakieś odchyłki, każde jest idealne bez najmniejszej skazy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prośba o pomoc w ocenie Audi A4 1.8T
PostNapisane: 03.kwi.2014 22:42:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.kwi.2014 18:04:02
Posty: 5
Byłem, widziałem, nie kupiłem.

Sprzedający nie jest handlarzem. Audi zakupił w 2008 r., od pierwszego właściciela.

Audi w rzeczywistości nie wygląda tak dobrze jak na zdjęciach. Karoseria nosi sporo wyraźnie widocznych śladów użytkowania (duże odpryski na prawym tylnym błotniku i drzwiach kierowcy), ale ok - nie można oczekiwać, że 12-letnie auto będzie miało wysoki połysk.

Przede wszystkim okazało się, że samochód miał stłuczkę, w której ucierpiał jego przód, a naprawę wykonano niskim kosztem, czego nie widać na fotkach:
- połowa maski była malowana i lakiernik zapomniał o cieniowaniu (widoczna granica malowania)
- obudowa wentylatora chłodnicy połamana, wybrakowana, a to z niej zostało jest poskręcane tzw. drutem wiązałkowym :d
- mocowania przednich reflektorów klejone/spawane
- widoczne zacieki z polerki między przednimi drzwiami a błotnikami

Inne mankamenty:
- przewody do przednich reflektorów ksenonowych (!) "fachowo" połączone "na skrętki", nawet bez lutowania i porządnej izolacji :galy:
- 1,5 m. węża ogrodowego w roli przewodu zasilania spryskiwaczy reflektorów (a przynajmniej właściciel stwierdził, że to jest właśnie to)
- na 99% niedziałająca klima ("econ" cały czas się świeci, a wentylatory się nie załączają), co może być pozostałością po wspomnianej stłuczce
- po jeździe próbnej wyraźnie odczuwalny zapach spalonego oleju (nawet w kabinie)

Mimo wszystko, oględziny samochodu, który na co dzień jest użytkowany, różni się od tych u "zawodowego" handlarza i teraz o plusach:
+ właściciel był szczery, przyznał się, że auto miało kiedyś stłuczkę
+ zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy były w porządku
+ audi dobrze się zwija, bez jakichkolwiek szarpnięć, wyczuwalna moc, praca silnika równa na wolnych obrotach
+ auto z polskiego salonu, polska książka serwisowa z 2002r., serwisowany w ASO Audi przez pierwszego właściciela, sprzedawca kontynuował serwis w ASO Seata, wklejka w książce zgodna z wklejką w bagażniku, pomijając przerwę w przeglądzie od 2004 do 2008 r. (może wtedy był w trakcie składania do kupy :D )

Podsumowując: kupa modeliny, plastyki i roboty chałupniczej, z raczej pewną historią serwisową, wartej max 16-17 tys. zł. Jak ktoś ma odrobinę czasu, chęci i $ to może pobawić się w przywrócenie pierwotnego stanu całkiem niedużym kosztem. Mnie jednak ilość rzemiosła zniechęciła do kupna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prośba o pomoc w ocenie Audi A4 1.8T
PostNapisane: 04.kwi.2014 17:11:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2014 19:04:58
Posty: 4
Wziąłem dzień wolny w pracy i też się przejechałem zobaczyć no i wyszła z tego tylko wycieczka. Faktycznie autko ma na blacharce sporo ubytków. Różnice w grubości lakieru na całym aucie bardzo zróżnicowana czyli jakieś przygody były. Klima faktycznie nie działa, z tyłu na zderzaku zostaje sporo syfu z wydechu. Motor moim zdaniem nieco za głośno pracował słyszałem cichsze wersje. Właściciel w moim przypadku nie przyznał iż auto miało większą przygodę. No cóż miałem nadzieje, że to będzie "to" ale wyszło jak zwykle.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prośba o pomoc w ocenie Audi A4 1.8T
PostNapisane: 05.kwi.2014 10:46:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.kwi.2014 18:04:02
Posty: 5
Właściciel pewnie już zrezygnował ze szczerości co do blacharki auta, bo pewnie zauważył, że za 20 600 nie sprzeda go tak szybko. Jeśli ma czas i nie potrzebuje szybkiej gotówki, to może kiedyś znajdzie frajera, który tyle wyłoży.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prośba o pomoc w ocenie Audi A4 1.8T
PostNapisane: 05.kwi.2014 10:58:27 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
Toć na zdjęciu gołym okiem widać że maska źle leży, za taka kase to on tego nie sprzeda.

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prośba o pomoc w ocenie Audi A4 1.8T
PostNapisane: 08.kwi.2014 10:16:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
Zwykła ośka ma chyba jeden tłumik a ten pyszni się dwoma rurami wydechowymi. Koledzy potwierdźcie jak to jest, bo może się okazać, że facet ma quattro, tyle że z popsutym i przerobionym napędem albo, że to w ogóle składak dziwoląg.

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prośba o pomoc w ocenie Audi A4 1.8T
PostNapisane: 09.kwi.2014 19:36:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.mar.2005 16:30:14
Posty: 283
Lokalizacja: Jędrzejów / Kielce
Ramon1 napisał(a):
Zwykła ośka ma chyba jeden tłumik a ten pyszni się dwoma rurami wydechowymi. Koledzy potwierdźcie jak to jest, bo może się okazać, że facet ma quattro, tyle że z popsutym i przerobionym napędem albo, że to w ogóle składak dziwoląg.

W B6 jest troszkę inaczej niż w C5 jeśli chodzi o wydech. Nie ma różnicy czy quattro czy ośka. 1.6 i 2.0 jeden komin. 1.8T , 2.4 i 3.0 dwa osobne kominy. Diesle wszystkie schowane pod zderzak ;)

_________________
B3 Coupe 2.0 2004-2006
B4 1.9 TDI 2006-22.12.2007- skradziony :-(
C4 A6 ACK quattro avant 2008-2010
B6 1.8T quattro avant 2011-2017


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 55 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: