1.6 FSI nie nadaje się pod LPG bo to FSI
. 1.6 8V tak.
Ja bym nie przesadzał z tymi artykułami o 1.4TFSI . Wymieniasz rozrząd komplet i masz spokój. Oba do gazu się nie nadają.
Ale 1.4 będzie bardziej dynamiczny i będzie miał mniejsze spalanie w mieście.
Co do wariatorów to wszystkie FSI mają z mini " ponoć " problem . Ja bym wybrał 1.4 i wymienił napinacz + z łańcuchem i rolkami.
W obu przypadkach i tak jesteś skazany na zalewanie 98.
Co do awaryjności i kosztów utrzymania . 1.4 będzie zdecydowanie bardziej oszczędny 1.6 spali Ci około 10 średnio i będziesz czuł niedobór mocy a 1.4 8/100 .
Ewentualne koszty napraw .... będą większe w 1.4 nawet przez obecność doładowania.
Rozrząd i tak do wymiany czy w tym czy w tym .
Ten 1.4 jest coś Tani , może przez opinię o 1.4 TSI .
Za 30k chyba bym szukał 2.0FSI 2005-06 rok. Albo 2.0TFSI 2004-2005.
Reguły nie ma wszystko to 10 letnie fury , które swoje przeżyły i można zaliczyć minę. Każdy silnik z grupy w 8P ma swoje wady ..ale 2.0 BKD chyba nic nie przebije.
Z rozrządami można sobie poradzić , po prostu je wymieniając , łańcuchy się lubią wyciągać a napinacze dają ciała .
1.6FSI to chyba najgorszy wybór . Ani to oszczędne ( chyba że w trasie do 100km/h ) ani dynamiczne a do gazu się nie nadaje ze względu na drogą instalację a tak pali około 30% paliwa.
Najtańszy i najmniej awaryjny będzie 1.6 8V i takiego spokojnie zagazujesz . W 2004-2006 spokojnie takiego znajdziesz ... no ale dalej będzie to wariant mało dynamiczny . Natomiast chyba "najbezpieczniejsza" opcja silnikowa i najtańsza eksploatacja.