Witam, na początku nowego roku będę przymierzał się do zmiany swojej Astry GTC 1.9 CDTI 150 @185KM 403nM. Dwoma z trzech aut, które mam na oku to A4 B7 w wersji 1.8T o mocy 163KM z manualną skrzynią biegów (Przy Quattro wolałbym Tiptronica) oraz Audi A6 C6 z motorem 2.4 V6 o mocy 177km z manualem, bądź Tiptroniciem przy napędzie Quattro, których bardzo mało jest z tym silnikiem z tego co widziałem, a multitronica odrzucam na starcie. Trzecie auto to BMW e60 z silnikiem 2.5 192km. Rocznie pokonuję około 20-22 tyś KM, cykl mieszany miasto-trasa. Dodam, że obydwa samochody chciałbym po kupnie i wstępnych naprawach zagazować. Jeżeli chodzi o oba samochody to troszkę już się naczytałem, kwota jaką będę dysponował na zakup auta to około 30 tyś zł. Chciałbym się zapytać czy za kwotę 30 tyś zł znajdę jakiś konkretny egzemplarz, takiego który nie "pocałował się" z kilkoma drzewami. Osobiście bardziej wolałbym kupić A6, jednakże klątwa padającego rozrządu i koszta jego wymiany odstraszają. Namyślałem się też nad wersją 3.0 TDI w A6 C6, tylko wiem że mogą mieć one na stukane o wiele więcej kilometrów, oraz ogólne utrzymanie Diesla będzie droższe i nie wiem czy przy moim przebiegu rocznym aż tak opłaca mi się iść uparte w silnik wysokoprężny. W A4 podoba mi się silnik 1,8T, który z tego co słyszałem bardzo łatwo modyfikować i uzyskać jest 200KM to nie problem. Tylko z tego co widziałem te silniki posiadają 5-biegowa skrzynie biegów, są wersje z 6-biegową skrzynią? Oraz czy moglibyście mi przybliżyć jeszcze mankamenty obydwu modeli, oraz na co zwrócić uwagę w przypadku oględzin?
Dodam, że w moim obecnym samochodzie, w Astrze GTC, wyciąłem filtr cząstek stałych oraz zwiększyłem moc z 150 do 185KM, silnik chodzi jak żyleta.
Co moglibyście mi panowie doradzić, jak wy to widzicie. Dziękuję serdecznie za wszystkie odpowiedzi.
|