.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lis.2024 00:26:37

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi A6 C5 3.0V6 220KM vs 2.7V6TT 250KM
PostNapisane: 13.kwi.2013 00:34:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.kwi.2013 00:22:59
Posty: 19
Witam.

Pewnie znalazłbym podobny temat na forum, jednakże po dwudniowej lekturze jeszcze do takowego nie dotarłem.

Szukam samochodu - głównym faworytem jest Audi A6 C5 - po lifcie.

Wymagania:
- moc powyżej 200KM
- stały napęd 4WD
- skrzynia najlepiej manual
- benzyna (z możliwością instalacji LPG) - jestem miłośnikiem LPG :sylwester:

Dwaj kandydaci:
2.7V6 biTurbo
3.0V6 n/a

Styczność z VAGiem miałem po raz ostatni 6 lat temu (krótki epizod z Passkiem B3). Temat Audi jest mi zupełnie obcy - na codzień "siedzę" głeboko w motoryzacji japońskiej. Niektóre pytania mogą wydać się Wam abstrakcyjne. ;)

- sprzęgło czy dwumas? co tam siedzi w skrzyniach tych dwóch silników?
- koszty utrzymania? który tańszy, który droższy? (nie licząc kwestii oczywistych -> dwie turbiny w 2.7)
- czy silniki te lubią LPG?
- jak się kształtuje spalanie LPG (!) w obu tych silnikach?

Aaaa... proszę nie podchodzić do mnie jak do wszędzie szukającego oszczędności. ;) Sam jeżdżę od ponad 2 lat samochodem z silnikiem o układzie widlastym. Męczą mnie już wieczne wizyty w zakładach blacharskich i jeżdżeniem samochodem eko (biodegradowalnym).

I na koniec ... oglądał może już ktoś to autko?
http://allegro.pl/a6-3-0-220ps-recaro-g ... 44193.html
http://otomoto.pl/audi-a6-recaro-quattr ... 72714.html

Pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5 3.0V6 220KM vs 2.7V6TT 250KM
PostNapisane: 13.kwi.2013 06:50:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
Jak dla mnie to tylko 2.7/4.2.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5 3.0V6 220KM vs 2.7V6TT 250KM
PostNapisane: 13.kwi.2013 07:30:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
2.7t i wszystko w temacie, można zamykać :peace:

ps: przejedziesz sie ZDROWYM 2.7t i zapomnisz o japońskich szlifierkach na wieki.

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5 3.0V6 220KM vs 2.7V6TT 250KM
PostNapisane: 13.kwi.2013 09:49:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
2rafal7 napisał(a):
2.7t i wszystko w temacie, można zamykać :peace:

ps: przejedziesz sie ZDROWYM 2.7t i zapomnisz o japońskich szlifierkach na wieki.


a Panowie mieliście porównanie 2.7 vs 3.0 ?

pytam bez agresji w pokoju bo ja jeździłem tylko 2.7t

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5 3.0V6 220KM vs 2.7V6TT 250KM
PostNapisane: 13.kwi.2013 13:07:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
solaris napisał(a):
2rafal7 napisał(a):
2.7t i wszystko w temacie, można zamykać :peace:

ps: przejedziesz sie ZDROWYM 2.7t i zapomnisz o japońskich szlifierkach na wieki.


a Panowie mieliście porównanie 2.7 vs 3.0 ?

pytam bez agresji w pokoju bo ja jeździłem tylko 2.7t


Ja miałem i jakoś nie przemówił do mnie ten motor. Dodam, że 2.8 w BMW lepiej śmiga.

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5 3.0V6 220KM vs 2.7V6TT 250KM
PostNapisane: 13.kwi.2013 13:27:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.kwi.2013 00:22:59
Posty: 19
2rafal7 napisał(a):
przejedziesz sie ZDROWYM 2.7t i zapomnisz o japońskich szlifierkach na wieki.

Jezdzilem Mitsubishi Galant VR4 2.5V6 Twin Turbo 4WD. Samochod lzejszy i mocniejszy wiec takie teksty nie do mnie. ;-)
Szukam alternatywy z lepsza blacharka. Po prostu :)))

Mial ktos stycznosc z motorem 3.0v6?
Widze ze wszyscy polecaja 2.7 i 4.2... Co jest wiec nie tak z jednostka trzylitrowa? :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5 3.0V6 220KM vs 2.7V6TT 250KM
PostNapisane: 13.kwi.2013 14:02:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
to, że mają wade fabryczną, pekają głowice i bloki silnika.

Moja po programie robiła setke w 5.8sek. i miała 440nm więc myślę, ze to tez dobry wynik

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5 3.0V6 220KM vs 2.7V6TT 250KM
PostNapisane: 13.kwi.2013 15:25:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
A ja myślę, że słabo szukałeś, bo tematy o podobnej tematyce pojawiają się średnio przynajmniej raz w miesiącu...
Wracając do tematu: miałem identyczne kryteria jak twoje. Zdecydowałem się na 2.7T i nie żałuję.
Co z 3.0 nie tak? Kolega wyżej napisał, ja dodam od siebie, że części na rynku wtórnym więcej i taniej dla 2.7T, bo ma wspólne z np. 2.4, cały słupek też tańszy.
Odpal alegrosza i popatrz na ceny części i całych silników. Myślę, że to przemówi bardziej, niż wypowiedzi na forum, jeśli planujesz pojeździć dłużej samochodem, a jesteś świadomy, że coś może się wysrać prędzej, czy później, bo auta nowe to to nie są, polecam z całego serca lekturę alegrosza, a dokładniej działu z częściami zamiennymi :peace:

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5 3.0V6 220KM vs 2.7V6TT 250KM
PostNapisane: 13.kwi.2013 18:48:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.kwi.2013 00:22:59
Posty: 19
Jak klaruje się spalanie 3.0V6 a 2.7V6bT (250KM)?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5 3.0V6 220KM vs 2.7V6TT 250KM
PostNapisane: 13.kwi.2013 18:51:33 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
fuerte toro napisał(a):
Jak klaruje się spalanie 3.0V6 a 2.7V6bT (250KM)?

Moje wciąga ok 15-16l gazu, paliwa FIS pokazywał o 2l mniej - większość jazdy w trasie.

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5 3.0V6 220KM vs 2.7V6TT 250KM
PostNapisane: 13.kwi.2013 19:00:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
U mnie podobnie, z tym,że w dynamicznym mieszanym.
3.0 ośmielę się zgadywać, spali ze 2ltr. mniej...
Niestety (albo stety) więcej jeździ 2.7T,niż 3.0. O tym silniku dowiesz się więcej od użytkowników na A6 klubie. Jest ich tam więcej, ale nie wielu

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5 3.0V6 220KM vs 2.7V6TT 250KM
PostNapisane: 14.kwi.2013 10:29:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lis.2006 12:52:50
Posty: 512
Lokalizacja: pomorskie
Mam 3.0 i nie narzekam, coś tam napoczątku było z temp oleju ale już wsi ok. Ja wybrałem 3.0 bo jest praktyczniejszy jeśli chodzi o tryb miejski (nie musze grzać ani studzić turbin itd) Kuzyn ma 2.7 i wiecznie jakieś czujniki mu padają jak nie czujniki to się silnik poci itd. U mnie problemów z tym nie ma.

_________________
coupe 1990 bylo :(
A8 1995 było :(
A6 2002 jest :)
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5 3.0V6 220KM vs 2.7V6TT 250KM
PostNapisane: 14.kwi.2013 21:38:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
Jeśli jeździ się normalnie na co dzień, bez pałowania, nie trzeba studzić turbin, natomiast trzeba go delikatnie zagrzać,zanim zaczniesz go cisnąć, ale bez przesady. Nie dramatyzuj,jakie to doładowane silniki są be. Czujnik raz po raz ma prawo odmówić współpracy, a jeśli dzieje się to bardzo często, oznacza ni mniej, ni więcej, że albo kupił szajs i musi się z nim bujać, albo do takiego szajsu sam doprowadził....
Na drogach jeździ coraz więcej samochodów z doładowanymi silnikami i będzie ich jeszcze więcej. Z tym trzeba się pogodzić i nauczyć eksploatować, a one odwdzięczą się niską awaryjnością.

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5 3.0V6 220KM vs 2.7V6TT 250KM
PostNapisane: 14.kwi.2013 22:50:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lis.2006 12:52:50
Posty: 512
Lokalizacja: pomorskie
Te auta maja po ok 10 lat więc im mniej tych czujników tym lepiej, nigdy nie wiadomo który zdechnie. Wszyscy piszą jakie to te 3.0 są do dupy a tu nie jest tak do końca. Moim zdaniem to dobry motor, i mogę go z czystym sumieniem polecić, trafić na minę można zarówno przy 2.7 bit jak i 3.0.

_________________
coupe 1990 bylo :(
A8 1995 było :(
A6 2002 jest :)
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5 3.0V6 220KM vs 2.7V6TT 250KM
PostNapisane: 15.kwi.2013 06:46:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
dlatego przy oględzinach 2.7t trzeba kogoś kumatego, kto ogarnie tą całą konstrukcje.

A tak na marginesie, nie wiem czemu wszystkim tak ciekną te motory, ja przez 200tkm wymieniłem tylko uszczelki pod pokrywami zaworów bo sie lekko pociły, reszta sucha jak pieprz.

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Ostatnio edytowano 15.kwi.2013 16:58:12 przez 2rafal7, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5 3.0V6 220KM vs 2.7V6TT 250KM
PostNapisane: 15.kwi.2013 08:02:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
Mój też jakoś specjalnie ulany nie jest, wręcz podczas ostatnich oględzin na podnośniku jest całkiem suchy. BTW: wszystkie V6 od Audi pocą się w większym lub mniejszym stopniu, więc nie brałbym tego jako głównego powodu odrzucenia jednej, bądź drugiej jednostki.

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5 3.0V6 220KM vs 2.7V6TT 250KM
PostNapisane: 16.kwi.2013 11:44:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.kwi.2013 00:22:59
Posty: 19
Mam kilka następnych pytań... Skłaniam się bardziej ku uturbionej jednostce. Czy w tiptroniku można dołożyć kierownicę z łopatkami, np. z audi tt? Przykład: http://allegro.pl/audi-tt-kierownica-lo ... 30822.html

A propos schładzania turbin - ktoś z Was montował może turbo timera? Czy jest to opłacalne?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5 3.0V6 220KM vs 2.7V6TT 250KM
PostNapisane: 16.kwi.2013 15:19:43 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
fuerte toro napisał(a):
Czy w tiptroniku można dołożyć kierownicę z łopatkami, np. z audi tt?

U mnie zamiast łopatek są przyciski po lewej i prawej stronie kierownicy, z każdego możesz podnieść i obniżyć bieg.

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5 3.0V6 220KM vs 2.7V6TT 250KM
PostNapisane: 16.kwi.2013 15:47:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.kwi.2013 00:22:59
Posty: 19
O przyciskach wiem... jednakże moim zdaniem nie jest to zbyt praktyczne rozwiązanie. Wolę łopatki i chciałem się dowiedzieć czy te kierownice są zamienne. ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5 3.0V6 220KM vs 2.7V6TT 250KM
PostNapisane: 16.kwi.2013 17:21:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
Pewnie można,ale będzie trzeba rzeźbić.

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 79 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: