.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.lis.2024 08:11:58

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [pytanie o wybor Audi] prosze o dobra rade
PostNapisane: 24.sie.2006 14:29:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.sie.2006 13:53:50
Posty: 7
Lokalizacja: warszawa
Witam klubowiczow i uzytkownikow.
Na forum Audi jestem po raz pierwszy - przegladajac je stwierdzam z przyjemnoscia ze panuje tu dosyc przyjazna atmosfera, qulturka i chec niesienia pomocy :peace: ... - o ktora wlasnie prosze.
Zaczne od tego ze na temat Audi nie mam absolutnie zadnego pojecia (oprocz sportowych legend tej marki), nigdy takowego nie posiadalem i nie uzywalem. Jestem milosnikiem dwoch i czterech kolek z naciskiem na joung i oldtimer :) - jako funCar posiadam BMW 635 csi.

Czas przejsc do meritum: W najblizszym czasie chce zakupic (ekonomiczne!) autko rodzinne, pojemne, do dalszych eskapad z rodzina i bagazem. Biorac pod uwage stosunek ceny do jakosci - wybor padl na BMW i Audii. Niestety do BMW z przyczyn subiektywnych nie dolozy sie moja malzonka :D wiec jedyna opcja to AUDI.

Prosze was o rade przy nastepujacych zalozeniach:
Kombi
Ekonomia (w gre moze wchodzic sekwencja) lub TD
Dynamika
Komfort
Quattro (no fajnie by bylo :) )
Budzet: 15-20 tys zl.
Auta powyzej lat 90'...
Oczywiscie wzglednie mala awaryjnosc :)

Jakie modele wchodza w gre i z jakich rocznikow. Jakie silniki.
Wiem ze temat rzeka - a zalozenia dosyc szerokie - ale jak juz zaznaczylem - nie mam o Audii zielonego pojecia. Prosze wiec o moze jak najbardziej pragmatyczne rady... :)
pozdrawiam
Gorg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2006 14:44:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12018
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
A6 2.5 tdi quattro 180 KM jest dla Ciebie idealny.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2006 14:58:23 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
Leo , ale do 20 tys :D ... chyba ze chodzi o 20 tys E :P ... w przypadku pierwszej opcji to owszem 2.5 TDI quattro ale 140KM z lat 95-97 mowa oczywiscie o A6 Avant.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2006 15:36:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 19:36:54
Posty: 1840
Lokalizacja: Bergson
Auto: Totalnie Dymiąca Idea
a4 tdi quattro

_________________
quattro TDI + powerd by Spanky


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2006 15:50:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.sie.2006 13:53:50
Posty: 7
Lokalizacja: warszawa
przegladam forum - nie ogarniam... :)
Przewijaja sie dobre opinie o Audi 100 C4 i o silniku 2.8 V6 (gladko przyjmuje sekwencje i potrafi byc "ekonomiczny" :) ) . Co do TDI - w budzecie ktorym bede dysponowal obawiam sie ze silniki moga miec duze przebiegi - a w obecnym czasie ceny benz./disel sa zblizone - bardziej oplacalna wydaje sie byc sekwencja...hmm..

Czy mozna trafic dobry egzemplarz np. 100 C4 quattro z silnikiem nadajacym sie do sekwencji? tzn. czy zmiescilbym sie w budzecie laczne z instalacja ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2006 16:33:25 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
pewnie ze da rade... tylko z miejscem na bagaz bedzie gorzej niz w dizlu.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2006 17:32:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
A6/c4 2.8 30V Avant quattro + seq. Do 20tyś można coś znaleźć fajnego.

lecz

A6 2.5Tdi 140ps napewno nie będzie stwarzał większych problemów niż 2.8.

jesli benzyna to kupujesz bez gazu potem wstawiasz sam.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2006 08:30:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2005 17:36:43
Posty: 292
Lokalizacja: szczecin
a6 2,5 tdi 180 km na pewno będzie ci pasowało pozdrawiam

_________________
ksysiu A6 2,5 TDI V6 2001 PRODUKUJE OKNA I DRZWII PCV I ALUMINIUM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2006 09:40:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.sie.2006 13:53:50
Posty: 7
Lokalizacja: warszawa
Dziekuje wam za wskazanie swiatelka w tunelu :). Musze teraz "na zywo" przymierzyc sie do A6 lub 100. Co do silnika-nie wiem czy nie za bardzo ponosi mnie fantazja - szukam ekonomicznego "toczydelka" i od razu siegam po 2.8 .... :diabel: . Ale z przyzwyczajenia wszystko co ma ponizej 2 litrow (oczywiscie bez Turbo) traktuje jako rozrusznik :) :peace:
Poszukam jeszcze dla czystosci sumienia oipinii o mniejszych enginach. Dziekuje Wam bardzo i pozdrawiam. Temat bede pewnie co jakis czas odswierzal - bo ciemny jestem...
:peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2006 10:43:39 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Jak chcesz tanio jeździć to B4 1.9 TDI (1Z) kupisz w tych pieniążkach i na podstawowe sprawy jeszcze Ci kasy zostanie, ale w nich nie było quattro. Na A4 TDI z quattro też Ci zabraknie - pozatym bardzo mało ich było. Znalezienie porządnego egzemplarza A6 R5 2.5 TDI z quattro nie będzie wcale łatwe, a i cena jest zazwyczaj wyższa niż owe 20 tys. zł. Jeśli ma być ekonomicznie to sugeruję diesla - sam mam 2.8 i uwierz mi - w tym samochodzie to akurat koszty paliwa nie są istotne ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2006 12:06:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.sie.2006 13:53:50
Posty: 7
Lokalizacja: warszawa
GrzesB napisał(a):
Jeśli ma być ekonomicznie to sugeruję diesla - sam mam 2.8 i uwierz mi - w tym samochodzie to akurat koszty paliwa nie są istotne ;-)


mozesz te mysl ...R O Z S Z E R Z Y C ? ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2006 12:18:02 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
no wlasnie Grzes, mozesz rozszerzyc ? :):

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2006 16:10:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.sie.2006 13:53:50
Posty: 7
Lokalizacja: warszawa
Mam jeszcze pytanie - byç moze banalne - ale ze wzgledu na micro wymiary mojej drugiej polowki - CZY W A6 C4 JEST REGULOWANA WYSOKOSC FOTELA KIEROWCY ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2006 16:18:26 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
GORG napisał(a):
Mam jeszcze pytanie - byç moze banalne - ale ze wzgledu na micro wymiary mojej drugiej polowki - CZY W A6 C4 JEST REGULOWANA WYSOKOSC FOTELA KIEROWCY ?

nie wiem czy jest to standard ale w poprzedniej mialem i teraz rowniez mam regulacje wysokosci. co prawda zakres nie jest duzy ale jest ;-)

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2006 16:36:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.sie.2006 13:53:50
Posty: 7
Lokalizacja: warszawa
Dziekuje... :)
:510: Zaczynam poszukiwania A6 Avant 2500 TDi.....
Czy te auta i silnik maja jakas rodzinna przypadlosc, na ktora musze zwrocic szczegolna uwage?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2006 18:33:02 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
GORG napisał(a):
GrzesB napisał(a):
Jeśli ma być ekonomicznie to sugeruję diesla - sam mam 2.8 i uwierz mi - w tym samochodzie to akurat koszty paliwa nie są istotne ;-)


mozesz te mysl ...R O Z S Z E R Z Y C ? ;)


Jasne, że mogę... tam są dwie głowice, większe koszta użytkowania... a jak nie daj boże coś Ci piardnie to spore koszta pierdół - zdejmowanie głowic wiąrze się z planowaniem, wymianą zaworów (u mnie), nowymi szpilkami (po 30 pln sztuka), uszcelkami itd. Generalnie koszty spore i zazwyczaj takie auto trzeba doprowadzić do stanu używalności... Chyba, że kupisz od klubowicza co dba o samochód...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2006 20:35:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
GORG napisał(a):
Dziekuje... :)
:510: Zaczynam poszukiwania A6 Avant 2500 TDi.....
Czy te auta i silnik maja jakas rodzinna przypadlosc, na ktora musze zwrocic szczegolna uwage?

tak ... poprzedni własciciel ..... :diabel:
a tak powaznie to oprzeszukaj forum .. na ten temat bylo bardzo duzo ....

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2006 21:53:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sty.2006 17:28:18
Posty: 896
Lokalizacja: Olsztyn
GrzesB napisał(a):
GORG napisał(a):
GrzesB napisał(a):
Jeśli ma być ekonomicznie to sugeruję diesla - sam mam 2.8 i uwierz mi - w tym samochodzie to akurat koszty paliwa nie są istotne ;-)


mozesz te mysl ...R O Z S Z E R Z Y C ? ;)


Jasne, że mogę... tam są dwie głowice, większe koszta użytkowania... a jak nie daj boże coś Ci piardnie to spore koszta pierdół - zdejmowanie głowic wiąrze się z planowaniem, wymianą zaworów (u mnie), nowymi szpilkami (po 30 pln sztuka), uszcelkami itd. Generalnie koszty spore i zazwyczaj takie auto trzeba doprowadzić do stanu używalności... Chyba, że kupisz od klubowicza co dba o samochód...
Myślę że trzeba mieć pecha żeby doprowadzić silnik 2.8 do takiego stanu żeby podnosić głowice , są to jedne z trwalszych jednostek benzynowych a jeśli taka przygoda spotka kogoś z 2.5 tdi to napewno remoncik nie będzie tanszy :diabel:

_________________
C3 KP było C4 AAH było S4 AAN jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sie.2006 02:43:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.sie.2003 14:45:28
Posty: 90
Lokalizacja: Bagdad
Jedne z twarlszych to 2.3 wszystkie R5 :>

_________________
S2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2007 15:00:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.sie.2006 13:53:50
Posty: 7
Lokalizacja: warszawa
Wybor padl na B4 2.3 / 2.6 avant quattro. Ze wzgledu na gabaryty, 4 lapy oraz niezawodnosc. W moim nowym miejscu zamieszkania przyda sie do ..."na skroty" :)
Pozdrawiam
Gorg


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: