.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lut.2025 06:28:09

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2007 14:40:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
zagadnienie wygląda inaczej.
koszt prawidłowego utrzymania 530d jest porównywalny do kosztu prawidłowego utrzymania 2.5TDI. nawiasem mówiąc układ wtryskowy BMW to podobny pochałaniacz skarbonki, jak pęknięty rozrząd w 2.5TDI. co więcej - nie jest ten układ wtryskowy bezawaryjny. jako, że mam w rodzinie samochód z podobnym silnikiem [E60], a przy tym o blisko dekadę młodszy, to widzę faktury ;) .

na tym forum druciarstwo jest tępione w zarodku. przecież można w C5:
- [2.5TDI] wymienić rozrząd za 700 PLN;
- wahacze wymieniać, jak pękną;
- odmy nie ruszać;
- jeździć na mineralnym [co jest często czynione];
- jeździć na różowej [codzienność];
- etc.
...a auto i tak będzie jeździć.

warto więc pamietać, że na forum podajemy ceny za pełen i profesjonalny cykl eksploatacyjny.
znam kilka osób, które posiadają E39 - w przeważającej części pojazdy te są w opłakanym stanie [począwszy od zawieszenia, poprzez ogumienie typu slick :): , a skończywszy na silnikach generujących 60% mocy nominalnej]. serwis kosztuje, a kto będzie płacić € za serwis używanego E39? przecież wygląd ma - z zewnątrz nie widać usterek...

moim zdaniem różnica leży w kulturze eksploatacyjnej, wszak docelowym nabywcą BMW jest nieco inna grupa aniżeli Audi [generalizując]...
...choć podkreślam, że dres będzie zawsze dresem - nawet w Citroen'ie DS20.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2007 16:51:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.kwi.2007 17:31:51
Posty: 783
Ja uwazam ze bmw 530 diesel jest wyjatkowym samochodem( e39) tym po lifcie ma 193 konie i naprawde wymiata z automatyczna skrzynia ma powera w takim cyklu mieszanym pali ok 10 moze troszke mniej troszke wiecej zalezy jak kto jezdzi a audi a6 ( moim zdaniem ladniejsza z zewnatrz )... no ale niestety jesli ktos trafi na ten egzemplarz mniej zadbany to dziesiec tysiecy moze byc za mało ....skrzynie multitronic tez podobno nie slyna z trwałosci ... ale bmw tez napewno ma swoje wady


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2007 11:50:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.wrz.2003 21:10:31
Posty: 60
Lokalizacja: exWłocławek Stawki gm Aleksandrów
Dobra koledzy kupiłem A6 1,8T i przejechałem około 2tys km spalił 7,3l/100km w trasie i narazie jestem zadowolony. koszt około 35zł za 100 km w porównaniu z 2,8 litra to o wiele mniej spala. Moze w następnym etapie kupię 2,5 TDI z tym że jakiegoś młodszego rocznika...

_________________
Audi 100 C4 2,8E V6 AAH
Audi A6 1,8T ANB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2007 01:28:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.paź.2006 21:08:07
Posty: 319
Lokalizacja: Pułtusk (PL),Gloucester (UK)
robilis napisał(a):
Dobra koledzy kupiłem A6 1,8T i przejechałem około 2tys km spalił 7,3l/100km w trasie ...

...a przepraszam bardzo......jaki silnik??? :diabel: :diabel: :diabel: mam na mysli kod (ANB, AJL, AEB, etc...)

_________________
A6 SE AEB MANUAL - wierny zmiennik (RHD :/)
A6 AKN TIPTRONIC - ETRONIC powered...180ps zbalaganione(...bo cos bylo do cholery za zakretem.. :-( )
Brava 1.8
Peugeot 405
Fiacior 126P
Obrazek


:) Przylookaj :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2007 19:31:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2006 01:00:16
Posty: 165
Lokalizacja: Wrocław
meszrum napisał(a):
zagadnienie wygląda inaczej.
koszt prawidłowego utrzymania 530d jest porównywalny do kosztu prawidłowego utrzymania 2.5TDI. nawiasem mówiąc układ wtryskowy BMW to podobny pochałaniacz skarbonki, jak pęknięty rozrząd w 2.5TDI. co więcej - nie jest ten układ wtryskowy bezawaryjny. jako, że mam w rodzinie samochód z podobnym silnikiem [E60], a przy tym o blisko dekadę młodszy, to widzę faktury ;) .



E60 to zupełnie inna bajka niż E39. W E60 przed 2005 układ wtryskowy jest awaryjny wraz z pompą paliwa. W e39 padają wtryskiwacze ale na Polskim super paliwie. Jeżeli się tankuje na dobrych stacjach nie ma problemu. Pozatym wtryskiwacz orginalny kosztuje 1300PLN i nigdy wszystkie nie padają. A co się stanie jak pęknie wałek i "lekko zawory się rozsynchronizują"? Pozatym w BMW silnik jest na łańcuszku więc standardowy koszt przy zakupie używkli odpada a kasę można przeznaczyć na dopraowadzenie do serii. Ile kosztuje rozrząd w 2.5V6 w normalnym warsztacie na orgilanlych częściach?

_________________
RS6 C5 ABT
VB V6
FZ6 S2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2007 15:11:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.wrz.2007 10:54:35
Posty: 64
Lokalizacja: Skierniewice
bubu05 napisał(a):
1.9 130km tez jest dobre ,ale wolalbym 1.8t 180km w q :)
ps.Dred dobrze gada.. polac mu :)


Ja mam oct 1.9 m130km, na samzm sofcie 163km i 380Nm. Ale jakbym z tych modeli ktore podajes wzbiera to bym jednak tego 2.5 wziol.

Autorus


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: