.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.kwi.2025 20:09:59

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2009 22:16:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2008 21:12:22
Posty: 450
Lokalizacja: kuj-pom
Auto: A6 C5 '04
Ja miałem i A4 1,6 i B4 2,0 ABK . Jak dla mnie i jeden i drugi szału nie robił. ABK był nieco szybszy ale jakieś wielkiej różnicy nie było

_________________
Audi A6 C5 2,5 TDI BCZ
Audi A2 1,4 16V AUA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2009 22:29:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 22:39:04
Posty: 122
Lokalizacja: Wadowice/Kraków
audi 80 competition,masz quattro i jest gitara :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2009 16:11:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.mar.2008 22:23:58
Posty: 40
Dzisiaj pojezdzilem sobie troszke A4 1,6 bez gazu i doszedlem do wniosku ze spokojnie na moje potrzeby taki silnik mi wystarczy. Tylko zastanawiam sie, jesli chcialbym do takiego silnika zalozyc gaz to. Sa jakies typy silnikow 1,6 w A4 ktore lubia badz nie lubia gazu ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2009 19:21:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
hellrider napisał(a):
Dzisiaj pojezdzilem sobie troszke A4 1,6 bez gazu i doszedlem do wniosku ze spokojnie na moje potrzeby taki silnik mi wystarczy. Tylko zastanawiam sie, jesli chcialbym do takiego silnika zalozyc gaz to. Sa jakies typy silnikow 1,6 w A4 ktore lubia badz nie lubia gazu ?


Wszystkie lubią gaz ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2009 19:54:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.mar.2008 22:23:58
Posty: 40
ktos tam wczesniej pisal ze jakis model motoru nie bardzo lubi podtlenek LPG. Tak wogole to zastanawiam sie czy wogole bym w to gaz pchal, obecnie moj malaczek pali 6,5 jezdzac emerycko. Spieszac sie do pracy i latajac ponad 120 spali i 9 Na okraglo licze okolo 30-35 zł na setke przy cenie paliwa 3,80 zł. Wydaje mi sie ze taka audiczka 1,6 spali tyle samo co malec.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2009 20:00:45 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Dla tego ADAM 12 dodał na końcu ;)
Jeśli możesz powstrzymać się od gazowania to tym lepiej.

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2009 21:16:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
1,6 kondon spali Ci 10L średnio. To nie są ekonomiczne silniki.Trzeba pałować aby jechać.A jak pałujesz to w mieście i 12 zje.

Do tego musisz sobie przekalkulować czy instalacja zwróci Ci się szybko czy zwrot kosztów montażu nie zwróci Cię dopiero po 2 latach użytkowania.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2009 22:28:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.mar.2008 22:23:58
Posty: 40
dobra, wszystko juz wiem, albo 1,8 albo nic. Z tego co widze to B piątek duzo ma tez diesli 1,9 tdi 90 hp. Duza przepasc jest pomiedzy tym 90 konnym a 110 czy jakos tak ?? wiem jak chodzi B6 1,9 tdi porobiona na 170 hp, Świetnie tylko ze dymi, ale nie gadajmy o tym. :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2009 13:14:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2008 21:12:22
Posty: 450
Lokalizacja: kuj-pom
Auto: A6 C5 '04
hellrider napisał(a):
dobra, wszystko juz wiem, albo 1,8 albo nic. Z tego co widze to B piątek duzo ma tez diesli 1,9 tdi 90 hp. Duza przepasc jest pomiedzy tym 90 konnym a 110 czy jakos tak ?? wiem jak chodzi B6 1,9 tdi porobiona na 170 hp, Świetnie tylko ze dymi, ale nie gadajmy o tym. :P


1,9TDI nawet 90 konnym jeździ się lepiej niż 1,6. A po wirusie to już w ogóle. 90 konny jest stłamszony gorszymi wtryskami, innym softem itd(w porównaniu do 110 konnego)

_________________
Audi A6 C5 2,5 TDI BCZ
Audi A2 1,4 16V AUA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2009 20:14:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.mar.2008 22:23:58
Posty: 40
co to jest ten wirus, i czy przy profilaktyczniej wymienie wtryskow mozna zalozyc jakies lepsze ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2009 20:20:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
hellrider napisał(a):
co to jest ten wirus, i czy przy profilaktyczniej wymienie wtryskow mozna zalozyc jakies lepsze ?

Trzeba, jeśli chcesz uzyskać wyższą moc/moment.
Wirus = chiptuning w gwarze forumowej - najtańszy sposób na kolejny przyrost mocy/momentu obrotowego.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2009 20:31:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.mar.2008 22:23:58
Posty: 40
aaa to juz wiem o co kaman, w takim razie ile mozna mu przyładowac niutków co by motor sie szybciej nie zuzywal... Wole Niutkow wiecej niz hp ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2009 20:33:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Przyrost momentu od + 80 Nm (lajcik) przez + 100 Nm (mocno ) do + 120 Nm (dość mocno).
Ja jeżdżę na wirusie + 102 Nm i jest bardzo sympatycznie. Negatywnych skutków nie odczułem.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.mar.2009 00:50:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.mar.2008 22:23:58
Posty: 40
Spoko, nie wiedzialem ze diesle sa tak ciekawe hehe. Jak jest w takim razie se spalaniem ? bo kolega ktory mial B6 tak przemodyfikowana mowil ze mu nie dosc ze mocy wiecej to spalanie spadlo. To prawda czy ściemnial ? ( jadac z nim kiedys na trasie komp pokazywal 4,4 na setke )

Jak Kolega wyzej napisal jesli do 1,9 tdi 90 hp zaladuje wirusa na 80 Nm. to bede mial z seryjnych 202 - 282, to prawie tyle samo co 115 konne tdi. Jesli sie myle to mnie poprawcie..... Wybaczcie ze laik ze mnie ale moja specjalnoscia sa silniki R2 benz. :D i tam trzeba sie naprawde namordowac zeby miec chociaz 50 Nm ale wrazenie wtedy z jazdy bezcenne ;)


I najwazniejsza sprawa, ile takie ''odświezenie'' tdi-ka kosztuje ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.mar.2009 08:10:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2006 02:49:47
Posty: 829
Zajrzyj tutaj : http://vtech.pl/ext/k.html i tutaj http://www.upsolute.pl/auto-tuning.html?k=audi&p=1 i google.pl + chiptuning.

czy spalanie może zmaleć, słyszałem że tak, czytałem też że tak, w praktyce znam jeden przypadek mazda 6 kolegi 2.0 diesel, po zamontowaniu chipa, spalanie spadło ale tylko na trasie o 0,5litra przy spokojnej jeździe. Przy ostrzejszej, wzrosło większa moc większe zapotrzebowanie na paliwo moim zdaniem, w mieście jeśli dobrze pamiętam wzrosło o 0,5 do 1 litra (zależy od nogi). Osiągi lepsze i odczuwalne, autko lepiej się zbierało, lepiej wyprzedzało, mazda stała się żywsza o kilka procent. Czy kolega był zadowolony, był ale nie na tyle żeby chip'a zostawić, wzrosło mu spalanie, standardowe wtryski mogłoby dostać po dupce, więc zrezygnował. Ale to on, ja bym zostawił lubię mieć więcej mocy, więc jak już byłby diesel to fajnie żeby miał ciekawe osiągi :)
Ceny wszędzie są podobne około 1500zł. Akurat kolega miał przyjemność testować firmę chiptuningową objazdową, dokładnie wygląda to tak że firma ma swoją siedzibę gdzieś tam, ale jeździ po Polsce i odwiedza klientów - cena 900zł więc konkurencyjna, jakbyś był zainteresowany mogę załatwić namiary.

Zapytaj też tutaj chłopaków, czy np. 1.9TDI 90KM ma wtryski i ewentualnie inne podzespoły takie same, jak 1.9TDI 101KM/110KM/115KM/130KM (nie wiem które pasują do A4 B5). Bo jeśli mają te same podzespoły możesz kupić jeden lub drugi jeden chipować drugi nie mając tą samą moc i wybrać korzystniejszą opcję cenowo, a jeśli np. wersja 115KM ma ten sam silnik, ale nie co zmienioną budowę pod tą większą moc, może warto w tedy takiego poszukać i do niego chipsa wrzucić osiągając jeszcze lepsze parametry :peace:

_________________
Renault 17 1.7 Hatchback (tluczek) ... bylo
Fiat CC VAN 700ccm AISAN (glosna puszka) ... bylo
Audi A6 C4 2.8 ACK QUATTRO 1997r. (ulubieniec w quattro) ... bylo
BMW 330i. M54 (rwd na gwincie) ... bylo
VW Passat B5 Kombi 1.9 TDI 110KM (bezawaryjny dieselek) ... bylo
VW Polo MK4 3dr 1.4 TDI Highline (twarda rakietka) ... bylo
Seat Leon 1.4 TGI ST (komfortowe, bezawaryjne, oszczedne [3.6kg/100 :D], rodzinne wozidlo) ... jest
TGI => https://www.seat.com/car-terms/t/tgi-technology.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.mar.2009 08:57:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.sty.2005 23:58:57
Posty: 51
Lokalizacja: lubuskie
ADAM 12 napisał(a):
1,6 kondon spali Ci 10L średnio. To nie są ekonomiczne silniki.Trzeba pałować aby jechać.A jak pałujesz to w mieście i 12 zje.

Do tego musisz sobie przekalkulować czy instalacja zwróci Ci się szybko czy zwrot kosztów montażu nie zwróci Cię dopiero po 2 latach użytkowania.


Bez przesady z tym spalaniem. Mialem 3 lata taki samochod . Nigdy nie spalil wiecej niz 10 litrow . Sredni spalanie to 8 -9 litrow to max . (8o procent to krotka jazda miejska). Dlatego nawet sie nie zastanawialem zeby zalozyc w ten silnik gaz. Nie oplaca sie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.mar.2009 08:59:17 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8330
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
No właśnie... spali 10L gazu srednio
...

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.mar.2009 12:28:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2008 21:12:22
Posty: 450
Lokalizacja: kuj-pom
Auto: A6 C5 '04
[quote="hellrider] Jak jest w takim razie se spalaniem ? bo kolega ktory mial B6 tak przemodyfikowana mowil ze mu nie dosc ze mocy wiecej to spalanie spadlo. To prawda czy ściemnial ? ( jadac z nim kiedys na trasie komp pokazywal 4,4 na setke )

Jak Kolega wyzej napisal jesli do 1,9 tdi 90 hp zaladuje wirusa na 80 Nm. to bede mial z seryjnych 202 - 282, to prawie tyle samo co 115 konne tdi. Jesli sie myle to mnie poprawcie..... Wybaczcie ze laik ze mnie ale moja specjalnoscia sa silniki R2 benz. :D i tam trzeba sie naprawde namordowac zeby miec chociaz 50 Nm ale wrazenie wtedy z jazdy bezcenne ;)

[/quote]

Mi tam spalanie ani nie spadło ani nie wzrosło - no chyba że mówimy o jakiś małych ułamkach. Ja robiłem to w v-techu za 1000 zł

_________________
Audi A6 C5 2,5 TDI BCZ
Audi A2 1,4 16V AUA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.mar.2009 12:28:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
MorgothV8 napisał(a):
No właśnie... spali 10L gazu srednio
...


Czyli od 8 do 12 :peace: Mój mieszysław pali średnio 15 a ma 2 x większy motor.

Tak czy siak tak samo nie ekonomiczny jak Octavia 1,4 MPi :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.mar.2009 17:09:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.mar.2008 22:23:58
Posty: 40
dzisiaj po spotkaniu sie z kuzynem juz w wieku w ktoirym czlowiek ma cos w glowie :D Doszedlem do wniosku ze lepiej bedzie kupic jakies sciagniete auto, tylko z tego co wiem teraz to nie sciagaja b5-piatek zbyt czesto bo sie nie oplaca przy naszym kryzysie itd. Po 2 mysle ze auto z niemiec bedzie lepsze (jesli nie bite ) chociazby dlatego ze sam fakt naszych dziurawych drog mowi sam za siebie.

Gosciu ostatnio pokazywal mi audiczke kombiaka 1,9 tdi 90 hp z 96 roku ładniutka byla za 13 tys. wszystkie szczeliny rowne, podloga pod dywanikiem w bagazniku prosta, podluznice niby tez. ogolnie podloga rowna szyby z taka sama numeracją ale jak zobaczylem środek odrazu pomyslem ze to auto natluklo z 4 mln. km heh Nie wiem dlaczego zdezelowany środek mnie tak odrzuca :/


PS> jest do sprzedania 100 C4 kombiak w mozna powiedizec pozadnym stanie, info na PW.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: