jo,
pytales o uzytkownikow - wiec się zgłaszam....
mam e-39 (523i) i s8 (czyli takie tam sobie 4.2, 36 konikow
I powiem tak:
1. gdyby to nie bylo s8 to wrazenia z jazdy bmw sa milion razy lepsze od audi (mialem w sumie 4 audice przed a8) to jest po prostu nie do porownania.
2. bmw ma jednak o wiele fajniejsze motory - w podobnej pojemnosci o wiele wieksza dynamika, frajda (bo dokreca ostro az do odciecia itd).
3. jednak, a jednak
a8 to klasa sama w sobie. np. sound jaki masz w e39 jest nie do zrobienia (mowie o audio) lub za duza kase. w a8 jest szansa, ze trafisz bose i masz jak na koncercie
4. tez balem sie 4,2, ale powiedzialem sobie, ze manual musi byc - 2.5TDI i 2.8 wolowate - zostalo s8.
tego wyboru nie zaluje.
5. koszty serwisu audi w porownaniu z bmw to malutka pestka. To jest w ogole inny swiat.
w bmw masz tak:
a. 4 typy przegladow: plyny, olej, Isza i Iga inspekcje - wiesz o czym mowie, nie? kupa czesci i robota.
b. serwis co 15 tys, w audi long life
c. duperele ciagle sie psujace (typu zarowki postojowe w tylnych lampach, czujniki poduszek w fotelu kierowcy itd, tez pewnie to znasz...)
a w audi - niiiiiic
serwis - masz 2 typy - olej lub rozrzad. ok, robisz filtry itd, ale ceny mniejsze.
Wiec ogolnie nie ma co sie bac 4.2
moje odczucia z porownania e39 z s8 jak chodzi o spalanie - niestety jest podobnie. Pamietaj - ze e39 to 2.4 litra, a tu 4,2.
mialem wczesniej jeszcze e39 520i - to juz w ogole zarlo jak wsciekle.
czemu - bo do 3.5 tys nie ma jazdy, wiec jak chesz jechac - musisz krecic. a jak krecisz to zre....
a 4.2 ciagnie od dolu jak wsciekle.
no i kłatro - jak wlazłem do beemki to ciągało mną po zakrętach i sie normalnie uczyłem jezdzic tym cudem. Teraz jestem przyzwyczajony (bo esa to auto na weekend), ale jak wsiadam w ese to jak po torach jezdzie!
ogolnie - jak chcesz sie tak przesiasc - to niezly pomysl, tylko bierz 4.2 w manualu (he, he) - wychodzi na s8 i nie ma innej opcji.
bedziesz mial frajde jeszcze lepsza niz beemka.
pozdrawiam,
michu
ps - jeden maly knyfik - obsluga beemy jest dziecinna w porownaniu z audi. np. taki olej - filtr odkrecasz jak sloik z ogorkami, do sruby jest piekne okienko z dojscie itd. a w audi w tym zakresie jest pelna dupa. chociaz w d2 to i tak jeszcze ok - w porownaniu np. z b6 czy b8.