.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 07:48:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 128 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2009 19:23:32 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Oj mają, ale takiej tragedii znowu nie ma, nie wciągnie tyle ile wynosi norma po prostu trzeba pilnować, zwłaszcza jak pogonisz auto. U mnie (w 2.6 V6) było ~3l na 15kkm

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2009 19:32:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
skoro tak to zobaczymy co będą mówić sprzedawcy jak zapytam czy biorą olej :D

A w tych rocznikach syntetyk czy juz semi?

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2009 19:37:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
solaris napisał(a):
skoro tak to zobaczymy co będą mówić sprzedawcy jak zapytam czy biorą olej :D

A w tych rocznikach syntetyk czy juz semi?

wszystko zależy od przebiegu, stanu silnika i tego na czym do tej pory jeździł, skoro kupisz taki co od nowości jeździł na full syntetyku, nie ma wycieków, konsumpcja w normie to po co lać semi jak może fulla, większość 2.8 jeździ i tak na semi a w 4.2 raczej fula leją, ciężko jednoznacznie stwierdzić


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2009 20:34:44 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5399
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
2.8 też potrafi ciągnąć oliwę ;) Przy małych przebiegach nie zastanawiał bym się i brał 4.2. Też bym chciał kupić S-kę albo A8 4.2, ale robiąc ok.5 kkm miesięcznie wizja spalania na poziomie 15-20l mnie przeraża. Co do różnic między 2.8 12V a 30V na minus jest to , że 30V gorzej się gazuje (jeśli ktoś ma takie życzenie-ja musiałem,a nie chciałem). Jest dużo więcej osprzętu elektroniki, a niestety bardzo maaaało jest gazowników ogarniających temat...

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2009 20:38:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2006 20:32:55
Posty: 1447
Lokalizacja: VarszaVka
hubos21 napisał(a):
solaris napisał(a):
W BMW też silnik 2.8i (2xV), a dalej idąc może 735 V8,

Przejechać się muszę koniecznie (2.8 najpierw) ale w małopolsce ciężko o ten silnik w manualu z Q.

A dalej nie rozumie dlaczego one tyle tego oleju wciągają?wszystkie v-ki tak mają?

poczytaj troche w archiwum to zobaczysz, te typy tak mają, co prawda w 2,8 ta konsumpcja nie jest aż tak wielka o ile w 4,2 już jest znaczna i nic nie zrobisz


Ale też nie ma tragedii bez przesady...Poza tym olej na dolewki nie kosztuje majątku ;)

_________________
Pozdrawiam,
designer
4G63T - more than 300 rice horse power
BJB Altea Stylance TDI infected by Masters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2009 20:44:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
designer napisał(a):
hubos21 napisał(a):
solaris napisał(a):
W BMW też silnik 2.8i (2xV), a dalej idąc może 735 V8,

Przejechać się muszę koniecznie (2.8 najpierw) ale w małopolsce ciężko o ten silnik w manualu z Q.

A dalej nie rozumie dlaczego one tyle tego oleju wciągają?wszystkie v-ki tak mają?

poczytaj troche w archiwum to zobaczysz, te typy tak mają, co prawda w 2,8 ta konsumpcja nie jest aż tak wielka o ile w 4,2 już jest znaczna i nic nie zrobisz


Ale też nie ma tragedii bez przesady...Poza tym olej na dolewki nie kosztuje majątku ;)

ja tylko informuje kolege, to on jest raczeh przerażony :) a kupując V6 czy V8 to olej na dolewke to chyba najtańsza rzecz z całego użytkowania :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.kwi.2009 09:23:16 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8327
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Stare 4.2 konsumpcja oleju:
najważnejsza sprawa to jak jeździsz: kwestia wysokich obrotów

Spokojna jazda 150-200 ml / 1000 km
Normalna jazda (czyli czasami też bardzo wysokie obroty): 250-400 ml / 1000 km
Pałowanie: >600 ml /1000 km
chyba litra / 1000 nigdy nie osiągnęłem, moje wszelkie średnie oscyluja tak gdzieś 350-400 ml/ 1000km
Genralnie między wymianami 10-12 kkm dolewam jedną bakę oleju 4L

olej: full syntetyk: Mobil 1 5w50 rally formula
Silnik z 94 roku, 32V ABZ

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.kwi.2009 09:39:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
o gazie nie myślałem do tego silnika, (chyba, że padną dwa pozostałem to będę musiał), ten olej mnie nie przeraża tylko po prostu o tym nie wiedziałem.

Panowie cały czas przeglądam oferty i nie ma nic ciekawego w rozsądnych pieniądzach. Za ile Wy wyceniacie swoje???? (2.8, manual, Q)


P.S jest tam dwumasa?

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2009 10:00:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
panowie szukam ciągle A8 i nie ma nic ciekawego.

Zauważyłem, że jest dość duży wybór jeśli chodzi o A6, można coś ciekawego ustrzelić do 25 tys. Oczywiście dalej 2.8Pb Quattro.

Jakie są różnice w tych modelach? Jakie jest zawieszenia w C5?


P.S może się ktoś orientuje jak jest z tą akcyzą (18,6% chyba) jakich to samochodów dotyczy?

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2009 10:32:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
solaris napisał(a):
panowie szukam ciągle A8 i nie ma nic ciekawego.

Zauważyłem, że jest dość duży wybór jeśli chodzi o A6, można coś ciekawego ustrzelić do 25 tys. Oczywiście dalej 2.8Pb Quattro.

Jakie są różnice w tych modelach? Jakie jest zawieszenia w C5?


P.S może się ktoś orientuje jak jest z tą akcyzą (18,6% chyba) jakich to samochodów dotyczy?


zawieszenie jest aluminiowe 4-ro wachaczowe lubi sie zurzywac dosc szybko jezeli ktos zastosowal tanie zamienniki ale jak ma lemfordera to bardzo dlugo posluzy

akcyza dotyczy samochodow powyzej 2 litrow pojemnosci

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2009 10:42:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
rozumie, a ta akcyza nie jest także od samochodów po 2000 roku, gdzieś tak usłyszałem.

A do tych np. 4,5-5 tys euro(20-25tys zł) będzie w miarę dobre TDi? warto w ogóle się za tym rozglądać? czy to awaryjny silnik?

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2009 10:57:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
solaris napisał(a):
rozumie, a ta akcyza nie jest także od samochodów po 2000 roku, gdzieś tak usłyszałem.

A do tych np. 4,5-5 tys euro(20-25tys zł) będzie w miarę dobre TDi? warto w ogóle się za tym rozglądać? czy to awaryjny silnik?

Pisz bardziej precyzyjne pytania. W miare dobry TDi? Który? 2.5? 1.9?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2009 11:05:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
wiem mój błąd ale 2,5 bo ma quattro

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2009 11:21:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
solaris napisał(a):
wiem mój błąd ale 2,5 bo ma quattro

2.5 V6 TDi to są troche silniki specjalnej troski :P fakt faktem dbać trzeba o każdy silnik ale zaniedbany 2.5 V6 TDi to jest przekleństwo, wpisz w szukajce to Ci na ten temat wyskoczy mnóstwo rzeczy, chyba, że komuś będzie chciało się streszczać archiwum to Ci coś napisze :) poprostu musisz się liczyć z dyżymi kosztami eksploatacji no i górką pieniędzy na odchwaszczenie bo nikt Ci nie sprzeda idealnego 2.5 TDi bo żal


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2009 15:09:52 
Moderator

Dołączył(a): 22.sty.2002 01:00:00
Posty: 1397
Lokalizacja: czuje swad
jo,
pytales o uzytkownikow - wiec się zgłaszam.... :)
mam e-39 (523i) i s8 (czyli takie tam sobie 4.2, 36 konikow ;-)
I powiem tak:
1. gdyby to nie bylo s8 to wrazenia z jazdy bmw sa milion razy lepsze od audi (mialem w sumie 4 audice przed a8) to jest po prostu nie do porownania.
2. bmw ma jednak o wiele fajniejsze motory - w podobnej pojemnosci o wiele wieksza dynamika, frajda (bo dokreca ostro az do odciecia itd).
3. jednak, a jednak
a8 to klasa sama w sobie. np. sound jaki masz w e39 jest nie do zrobienia (mowie o audio) lub za duza kase. w a8 jest szansa, ze trafisz bose i masz jak na koncercie
4. tez balem sie 4,2, ale powiedzialem sobie, ze manual musi byc - 2.5TDI i 2.8 wolowate - zostalo s8.
tego wyboru nie zaluje.
5. koszty serwisu audi w porownaniu z bmw to malutka pestka. To jest w ogole inny swiat.
w bmw masz tak:
a. 4 typy przegladow: plyny, olej, Isza i Iga inspekcje - wiesz o czym mowie, nie? kupa czesci i robota.
b. serwis co 15 tys, w audi long life
c. duperele ciagle sie psujace (typu zarowki postojowe w tylnych lampach, czujniki poduszek w fotelu kierowcy itd, tez pewnie to znasz...)
a w audi - niiiiiic
serwis - masz 2 typy - olej lub rozrzad. ok, robisz filtry itd, ale ceny mniejsze.
Wiec ogolnie nie ma co sie bac 4.2
moje odczucia z porownania e39 z s8 jak chodzi o spalanie - niestety jest podobnie. Pamietaj - ze e39 to 2.4 litra, a tu 4,2.
mialem wczesniej jeszcze e39 520i - to juz w ogole zarlo jak wsciekle.
czemu - bo do 3.5 tys nie ma jazdy, wiec jak chesz jechac - musisz krecic. a jak krecisz to zre....
a 4.2 ciagnie od dolu jak wsciekle.

no i kłatro - jak wlazłem do beemki to ciągało mną po zakrętach i sie normalnie uczyłem jezdzic tym cudem. Teraz jestem przyzwyczajony (bo esa to auto na weekend), ale jak wsiadam w ese to jak po torach jezdzie!


ogolnie - jak chcesz sie tak przesiasc - to niezly pomysl, tylko bierz 4.2 w manualu (he, he) - wychodzi na s8 i nie ma innej opcji.

bedziesz mial frajde jeszcze lepsza niz beemka.

pozdrawiam,

michu

ps - jeden maly knyfik - obsluga beemy jest dziecinna w porownaniu z audi. np. taki olej - filtr odkrecasz jak sloik z ogorkami, do sruby jest piekne okienko z dojscie itd. a w audi w tym zakresie jest pelna dupa. chociaz w d2 to i tak jeszcze ok - w porownaniu np. z b6 czy b8.

_________________
s8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2009 18:17:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
przed chwilą oglądałem D2 3,7 quattro 98r i nawet to leci było to w tiptronicu, nie ma gdzie 3 wrzucić.

Ale jak już wrażenia opadły to tak na spokojnie kilka pytań:

1. Jak tam powinna być temperatura po " butowaniu" - coś dziwnie poszła dużo ponad 90st (wiem, że to nie bmw i nie stoi w tym samym miejscu)
2. Świeciło coś takiego na zegarach (sorry jak coś przekręce) - CAT, kontrola trakcji - gość tłumaczył, że przez odpięcie aku błąd wyskoczył
3. Ile taki 3.7 pali? chyba to samo co 4.2 a wrażenia? no właśnie 4.2 jeszcze lepiej kręci?
4. Jak z awaryjnością tiptronica?
5. Dlaczego kosztuje tylko 19tys( na bank zszedłby do 18)+opłaty ok. 3 tys zł


Michu 2.8 jest wołowate dlaczego?w manualu powinno dawać radę ;-)
Co do inspekcji to nie ma tak źle w becie - oil service, płyn hamulcowy i to wszystko, z płynem chłodzącym to dlatego, że beta ma ciśnieniowy układ, ale chłodzenie ma suuuper. Przy zmianie coolantu trzeba umieć odpowietzryć suśnie.
Nie ma czegoś takiego jak czujniki poduszek w fotelu kierowcy. Zapewne chodzi Ci o matę pasażera, która jest awaryjna. I przyjacielu 523 to wersja poliftowa z silnikiem 2.5. Sory winetoo ale nie ma silnika 2.4 w PB w bawarce.


Panowie jednak A6 nie wchodzi w grę. Tylko A8.


Pozdrawiam

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2009 18:26:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
solaris napisał(a):
1. Jak tam powinna być temperatura po " butowaniu" - coś dziwnie poszła dużo ponad 90st (wiem, że to nie bmw i nie stoi w tym samym miejscu


A powinna stać sztywno na 90st. Drobne wahania mógłbyś wychwycić najwyżej na panelu climatronica lub na vag-u, ale na zegarach winno stać 90st. Pompa wody / czujnik / chłodnica / termostat do sprawdzenia.

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2009 18:39:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sie.2006 21:43:49
Posty: 1467
Lokalizacja: Těšin
Auto: S8 D2 MTM Optikpaket Schwarz
CAT, kontrola trakcji ? A co to ma wspólnego ? Żeby sprawdzić ew co, musiałbyś podpiąć VAGa, bo to naprawdę może być kupa rzeczy. Jeśli jednak auto nie jest zamulone, pai normalnie, może to być "sam" błąd to wykasowania.
Tyle samo co 4.2, a mocy 70 KM mniej (230KM (169kW)).
Jak jest zajechany, to predzej czy później padnie. Dbana skrzynia długo pochodzi, 4bieg jest bardziej idiotoodporna.

_________________
Sex, drugs and ROTFL & LOL... Black Cars Matters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2009 19:31:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
dice111 napisał(a):
CAT, kontrola trakcji ? A co to ma wspólnego ? Żeby sprawdzić ew co, musiałbyś podpiąć VAGa, bo to naprawdę może być kupa rzeczy. Jeśli jednak auto nie jest zamulone, pai normalnie, może to być "sam" błąd to wykasowania.
Tyle samo co 4.2, a mocy 70 KM mniej (230KM (169kW)).
Jak jest zajechany, to predzej czy później padnie. Dbana skrzynia długo pochodzi, 4bieg jest bardziej idiotoodporna.


CAT i kontrola trakcji nie wiem co ma wspólnego. tylko pod tym wyświetlaczem w tych kwadracikach jedno świeciło CAT a drugie trakcja i dlatego pytam.

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2009 19:57:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sie.2006 21:43:49
Posty: 1467
Lokalizacja: Těšin
Auto: S8 D2 MTM Optikpaket Schwarz
Nie wierz w to co opowiadają, tylko przed kupnem zVAGuj auto, jeśli nie sam, jedź z kimś kumatym, bądź podjedź na kompleksową diagnostykę do ASO (to mogą być pierdoły, typu - czujnik, ale wtedy zawsze wiesz).

_________________
Sex, drugs and ROTFL & LOL... Black Cars Matters


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 128 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 56 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: