.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.kwi.2025 13:31:09

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 140 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2010 13:03:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.maja.2009 19:03:12
Posty: 13
dejf napisał(a):
przemu napisał(a):
dejf napisał(a):
Darp napisał(a):
dejf napisał(a):
PIerwsze 3.0 tdi q byly wyposazone w wadliwe wtryskiwacze (bodajze silniki ASB), te 224konne. Natomiast wersje po lifcie - 232ps sa rewelacyjne :)
np. http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=v2qseqxbr242
Osobiscie jezeli mialbym do wydania 70k PLN nad niczym innym bym sie nie zastanawial, ewentualnie ta jednostka w B7.

To autko Ci wyjdzie ok 82 koła
:-)
Pozdrawiam
Darp

Nie liczę akcyzy od pelnej wartosci auta wg EuroTaxu...


To dolicz zamiast tej pełnej akcyzy...z 6000 za ubezp. +prawdopodobne problemy z klekotem+ żadnej różnicy w komforcie ,a wręcz odwrotnie w stosunku do D2 Fl + suma sumarum podwójny koszt zakupu co D2.... i coraz więcej tego na ulicach jeżdzi [C6]....a więc pytanie po co się w to pchac ?
A i zapomniałem ...napewno gorsze wyposażenie i nie mniejszy przebieg w C6 mimo róznicy wieku
FOSS :piwo:

I tak wole 3.0 tdi bo mi mniej wypije...
Gazu nie toleruje a jakbym chcial jezdzic V8 z taka dynamika jak w klekocie to roznice w kosztach paliwa sa kolosalne.. A dlaczego diesel ma sie psuc a benzyna nie??


[quote]kolego ja podałem sensowne argumenty i można z nimi sensownie polemizować...ale co Ty wolisz to z całym szacunkiem w tym akurat temacie jest mało ważne,chyba ,że założysz podobny wątek i bedziemy dla Ciebie szukać samochodu...tymczasem przeczytaj pierwszy post autora

A jezeli chodzi o psucie się poszczególnych diesel -benzyna ,to zepsuć może się każdy,napewno w benzynie będą dużo nizsze koszty ,a biorąc pod uwagę ,że V8 to jeden z najbardziej udanych silników ostatnich lat , a 3,0tdi dokładnie odwrotnie ,to masz odpowiedż CZEMU ?
A gaz jest najlepszą alternatywą dla diesla ,...kto jeżdzi ten wie,tym bardziej w niewysilonym V8 ...wypije więcej,ale koszt i tak niższy ...i brak klekotu w kabinie nie do przecenienia :D

_________________
S8 D2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2010 13:34:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2007 21:43:58
Posty: 465
Lokalizacja: Płock
Auto: Audi A3 1.9 TDI ASZ+ 234/460
Nie wiem o jakim klekocie w kabinie mowisz w 3.0 tdi :| ?
Po 2 - podaj konkretne argumenty i posty o psujących sie wg Ciebie na potege 3 litrówkach.
Po 3 - moge wyrazac to co ja osobiscie bym wybral bądź wolę za taka kwote o ktorej mowi autor w 1 poscie, bo niby dlaczego ma to byc mało ważne? Rozumiem ze tylko twoje zdanie sie liczy bo jest zajedwabiscie kompetentne
:peace:
Doliczyles raptem 6000zł za AC. Mozna ogarnąć AC za duzo mniej na auto o wartosci 80k PLN. Poza tym IMO twoje argumenty odnosnie negowania diesla sa wyssane z palca.
Plus - zalezy kto co woli, czy zaplacic troche wieksze AC czy jezdzic na gazie z kołem zapasowym w bagazniku, itp itd a jadac za granice s*ać ze nie bedzie gazu na stacji...

_________________
Jest: A3 8L 2001 Ambition ASZ++ AL+gtb2260vk+FMIC+Exhaust 2.6" by derbiak + remap by mTronik - 234/460 http://postimage.org/image/n5aoj9aqp/
Było:
- A4 B5 Avant AFN: gt1749va (2600mbar) + FB 0.216 + kolektor AWX + sprzęgło AWX by Radzik + nadkole S4 + gierka by Mr Robak = 90ps@2000rpm, 380N/m@2626rpm
- 80 B4 1Z '94
Ponadto na podwórku: A4 B6 AVF quattro '03, A3 ASZ '02, A3 ALH '99 - sprzedam

SPRZEDAM części z mojej A4 B5 AFN - pw.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2010 14:49:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2003 16:23:46
Posty: 366
Lokalizacja: PL
Auto: BMW 320d
jak jedziesz za granice to prawdopodbnie jedziesz szybko po autostradzie. Wtedy pali okolo 13litrow pb na 100 co mysle mozna przezyc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2010 15:07:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2007 10:37:31
Posty: 95
Lokalizacja: Pieniny
dejf napisał(a):
Nie wiem o jakim klekocie w kabinie mowisz w 3.0 tdi :| ?
...


Nie wciskaj kitu, klekot to klekot i słychać jak diabli.
Moja 3-litrowa benzyna ma przyjemniejszy dźwięk niż V8 4.2 tdi.

_________________
A6 V6 3.0 quattro
A8 4.2 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2010 16:07:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
przemu napisał(a):
dejf napisał(a):
przemu napisał(a):
dejf napisał(a):
Darp napisał(a):
dejf napisał(a):
PIerwsze 3.0 tdi q byly wyposazone w wadliwe wtryskiwacze (bodajze silniki ASB), te 224konne. Natomiast wersje po lifcie - 232ps sa rewelacyjne :)
np. http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=v2qseqxbr242
Osobiscie jezeli mialbym do wydania 70k PLN nad niczym innym bym sie nie zastanawial, ewentualnie ta jednostka w B7.

To autko Ci wyjdzie ok 82 koła
:-)
Pozdrawiam
Darp

Nie liczę akcyzy od pelnej wartosci auta wg EuroTaxu...


To dolicz zamiast tej pełnej akcyzy...z 6000 za ubezp. +prawdopodobne problemy z klekotem+ żadnej różnicy w komforcie ,a wręcz odwrotnie w stosunku do D2 Fl + suma sumarum podwójny koszt zakupu co D2.... i coraz więcej tego na ulicach jeżdzi [C6]....a więc pytanie po co się w to pchac ?
A i zapomniałem ...napewno gorsze wyposażenie i nie mniejszy przebieg w C6 mimo róznicy wieku
FOSS :piwo:

I tak wole 3.0 tdi bo mi mniej wypije...
Gazu nie toleruje a jakbym chcial jezdzic V8 z taka dynamika jak w klekocie to roznice w kosztach paliwa sa kolosalne.. A dlaczego diesel ma sie psuc a benzyna nie??


Cytuj:
kolego ja podałem sensowne argumenty i można z nimi sensownie polemizować...ale co Ty wolisz to z całym szacunkiem w tym akurat temacie jest mało ważne,chyba ,że założysz podobny wątek i bedziemy dla Ciebie szukać samochodu...tymczasem przeczytaj pierwszy post autora

A jezeli chodzi o psucie się poszczególnych diesel -benzyna ,to zepsuć może się każdy,napewno w benzynie będą dużo nizsze koszty ,a biorąc pod uwagę ,że V8 to jeden z najbardziej udanych silników ostatnich lat , a 3,0tdi dokładnie odwrotnie ,to masz odpowiedż CZEMU ?
A gaz jest najlepszą alternatywą dla diesla ,...kto jeżdzi ten wie,tym bardziej w niewysilonym V8 ...wypije więcej,ale koszt i tak niższy ...i brak klekotu w kabinie nie do przecenienia :D

:): :szczerbol:
Mizłem się nie odzywać ,ale ubawiłem się setnie czytając te bzdury.
Niższy koszt użytkowania V8 vs. 3.0 TDI ? Liczysz tylko koszt netto gazu czy brutto całości związanej z ogarnięciem tego cyrku ? Liczysz realne spalanie V8 na poziomie 20 litrów gazu , czy taksówkarskie 10/100 ?
Poza tym ... biedne 400 Nm w V8 PB vs 500 Nm w 3.0 TDI , które machnięciem czarodziejskiej różdzki WinOlsa można podnieść + 100 Nm to już spora różnica.
Dłubnięte 3.0 TDI wciągnie tego paliwożłopowatego szatana z epoki komuny na śniadanie.
Nie wspominam o bagażniku pełnym gazu i konieczności wożenia koła zapasowego na dachu lub przyczepie ...
Kończ Waść kolejną polemikę zmierzającą donikąd ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2010 17:57:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2008 21:12:22
Posty: 450
Lokalizacja: kuj-pom
Auto: A6 C5 '04
kkarol napisał(a):
jak jedziesz za granice to prawdopodbnie jedziesz szybko po autostradzie. Wtedy pali okolo 13litrow pb na 100 co mysle mozna przezyc.


wtedy w 3,0 TDI zejdzie do 8 litrów :): :):

_________________
Audi A6 C5 2,5 TDI BCZ
Audi A2 1,4 16V AUA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2010 19:32:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2007 21:43:58
Posty: 465
Lokalizacja: Płock
Auto: Audi A3 1.9 TDI ASZ+ 234/460
No wlasnie stawiajac na kresce 4.2i i 3.0 tdi po lekkim modzie plus moze FMIC - 4.2 nie tyle ze zechla zbiornik gazu po kilku mocniejszych depnięciach, co bedzie wąchać spaliny 'głośnego klekota' ;)

_________________
Jest: A3 8L 2001 Ambition ASZ++ AL+gtb2260vk+FMIC+Exhaust 2.6" by derbiak + remap by mTronik - 234/460 http://postimage.org/image/n5aoj9aqp/
Było:
- A4 B5 Avant AFN: gt1749va (2600mbar) + FB 0.216 + kolektor AWX + sprzęgło AWX by Radzik + nadkole S4 + gierka by Mr Robak = 90ps@2000rpm, 380N/m@2626rpm
- 80 B4 1Z '94
Ponadto na podwórku: A4 B6 AVF quattro '03, A3 ASZ '02, A3 ALH '99 - sprzedam

SPRZEDAM części z mojej A4 B5 AFN - pw.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2010 01:12:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2009 10:04:39
Posty: 139
Lokalizacja: pl-WPR/de-GOA
Auto: Łosiem 4.2V8
Baskecior napisał(a):
Poza tym ... biedne 400 Nm w V8 PB vs 500 Nm w 3.0 TDI , które machnięciem czarodziejskiej różdzki WinOlsa można podnieść + 100 Nm to już spora różnica.
Dłubnięte 3.0 TDI wciągnie tego paliwożłopowatego szatana z epoki komuny na śniadanie.

dejf napisał(a):
No wlasnie stawiajac na kresce 4.2i i 3.0 tdi po lekkim modzie plus moze FMIC - 4.2 nie tyle ze zechla zbiornik gazu po kilku mocniejszych depnięciach, co bedzie wąchać spaliny 'głośnego klekota' ;)

Zawsze mnie śmieszą takie porównania... a co Wy właściwie porównujecie??
A8 D2 4,2V8 czy S8 D2 4,2V8 (o tym ostatnio byla mowa) z A6 C6 3,0TDI czy A8 D3 3,0TDI :?:


Pewnie nieaktualne te zapiski ale patrząc na suche liczby to nie wiem kto kogo wciąga nosem :diabel:

A8 D2 4,2V8 310KM 410Nm
- przyspieszenie 0-100km/h = 6,9sek
http://www.audiklub.org/dane/a8/d2/a8_4 ... 310km.html

A8 D2 3,3TDI 225KM 480Nm
- przyspieszenie 0-100km/h = 8,2sek
http://www.audiklub.org/dane/a8/d2/a8_3 ... attro.html

S8 D2 4,2V8 360KM 430Nm
- przyspieszenie 0-100km/h = 5,4sek (Tiptronic 6,6sek)
http://www.audiklub.org/dane/s8/d2/s8_360.html

A8 D3 3,0TDI 233KM 450Nm
- przyspieszenie 0-100km/h = 7,9sek
http://www.audiklub.org/dane/a8/d3/a8_3 ... ronic.html

A6 C6 3,0TDI 233KM 450Nm
- przyspieszenie 0-100km/h = 6,9sek
http://www.audiklub.org/dane/a6/c6/a6_3 ... 233ps.html

Co do osiągów i wąchania smrodu spalin to dodam tylko że w S8 4,2V8 zabawa zaczyna się tam gdzie w 3,0TDI się kończy :):

Pominę już fakt że porównywanie silnika uturbionego do wolnossącego ma się jak pięść do oka... znajdźcie najmocniejsze uturbione silniki 4,2V8 w dieslu i benzynie i wtedy porównajcie... ja wynik końcowy już znam :P

A co do paliwa i jego zużycia to akurat aut typu S8 niezależnie czy PB czy LPG nie kupuje się po to aby robić zawody w jeździe o 1-nej kropelce paliwa tylko aby czerpać radość z jazdy :peace:

_________________

FOSS motorsport
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2010 02:08:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Gołym okiem widać że 3.0 TDI w A6 na starcie ma identyczne przyspieszenie jak 4,2 w A8 ...
Różnica w mocy to 80 KM. !!!
Teraz się zabawmy i wyrównajmy moce ...
Wynik z góry wiadomy ...
Oczywiście możemy bawić się dalej i każde z aut niech ma turbo. Dajemy tyle samo paliwa i bawimy się dalej. Mam napisać co się stanie ?
Teraz ustaw to swoje S8 z A4 3.0 TDI q po modzie na 300 KM i 600 Nm ... (seria to 240 KM i 500 Nm co daje 6,1 do setki).
Różnica masy ma korzyść A4, ale przecież S8 ma dużo więcej koni ...
Co z tego ? Taki setup w 3.0 gwarantuje 5.0 - 5.2 do setki.
Tutaj zawsze porównuje się 4,2 do 1,9 TDI więc dlaczego nie mogę ciut nagiąć rywalizacji ?

Trzeba zrozumieć co kieruje producentami aut. Dlaczego nie buduje się fabrycznego diesla z 600 KM i 1000 Nm do A4 (straszna szkoda :( ) a montuje się benzyniaka na dwóch turbinach do S4 czy V8 ?
Moda i stereotypy.
Dlatego m in tacy jak ja dłubią sobie silniki i fundują po 200 KM do starych trupów czy też modzą 3.0 TDI pod 300 KM ...
Jedni lubią klekot i zapach frytek + adekwatne spalanie a inni truć się gazem czy oparami benzyny i raczyć się aksamitnym rykiem z V8`ki ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2010 08:53:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
teraz sie pobawimmy a jak sie coś wysra w 3.0TDi to popłaczemy, dlaczego w R8, S6, S8, S4 nie wkładają diesli...? skoro mogą mieć takie mega osiągi?
P.S.
Basket co masz na myśli mówiąc truć sie gazem? z tego co mi wiadomo, spaliny gazu są najmniej szkodliwe


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2010 09:21:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2007 21:43:58
Posty: 465
Lokalizacja: Płock
Auto: Audi A3 1.9 TDI ASZ+ 234/460
Po prostu pewne grono ludzi nie akcpetuje zasilania samochodu gazem i skonczmy z tym tematem co jest lepsze - V8 w gazie czy 3.0 TDI po modzie, bo dla jednych jest jedno a dla innych drugie..inaczej wszyscy jezdzilibysmy albo jednym albo drugim. Jedni wolą krecic wolnossaka w gazie do 7500rpm a drudzy cieszyc sie zajebiaszczym momentem z dołu i relatywnie niskim spalaniem..

_________________
Jest: A3 8L 2001 Ambition ASZ++ AL+gtb2260vk+FMIC+Exhaust 2.6" by derbiak + remap by mTronik - 234/460 http://postimage.org/image/n5aoj9aqp/
Było:
- A4 B5 Avant AFN: gt1749va (2600mbar) + FB 0.216 + kolektor AWX + sprzęgło AWX by Radzik + nadkole S4 + gierka by Mr Robak = 90ps@2000rpm, 380N/m@2626rpm
- 80 B4 1Z '94
Ponadto na podwórku: A4 B6 AVF quattro '03, A3 ASZ '02, A3 ALH '99 - sprzedam

SPRZEDAM części z mojej A4 B5 AFN - pw.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2010 09:44:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
bo V8 nie ma dołu? aha


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2010 09:45:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2009 10:04:39
Posty: 139
Lokalizacja: pl-WPR/de-GOA
Auto: Łosiem 4.2V8
Baskecior napisał(a):
Gołym okiem widać że 3.0 TDI w A6 na starcie ma identyczne przyspieszenie jak 4,2 w A8 ...
Różnica w mocy to 80 KM. !!!
Teraz się zabawmy i wyrównajmy moce ...
Wynik z góry wiadomy ...

Ciekawe są te Twoje porównania...
stawiasz zwykłą seryjną wolnossącą benzynówkę obok doładowanego i dodatkowo podkręconego diesla i udowadniasz przewagę diesla - nie ma w tym ani krzty porównania :P

Baskecior napisał(a):
Oczywiście możemy bawić się dalej i każde z aut niech ma turbo. Dajemy tyle samo paliwa i bawimy się dalej. Mam napisać co się stanie ?

Napisz, bardzo jestem ciekaw :P

Proszę poniżej każde ma turbo:

A6 C6 3,0TDI 233KM 450Nm
- przyspieszenie 0-100km/h = 6,9sek
http://www.audiklub.org/dane/a6/c6/a6_3 ... 233ps.html

RS4 B7 4,2T 420KM 430Nm
- przyspieszenie 0-100km/h = 4,8sek
http://www.audiklub.org/dane/rs4/b7/rs4.html

Bez komentarza :P

Baskecior napisał(a):
Teraz ustaw to swoje S8 z A4 3.0 TDI q po modzie na 300 KM i 600 Nm ... (seria to 240 KM i 500 Nm co daje 6,1 do setki).
Różnica masy ma korzyść A4, ale przecież S8 ma dużo więcej koni ...
Co z tego ? Taki setup w 3.0 gwarantuje 5.0 - 5.2 do setki.
Tutaj zawsze porównuje się 4,2 do 1,9 TDI więc dlaczego nie mogę ciut nagiąć rywalizacji ?

hahaha S8 i A4.... seryjne auto wolnnossące z dużo mniejszym i lżejszym uturbionym i podkręconym dieslem...
to gdzie ta Twoja przewaga diesla???

Ale jak tak się upierasz przy zcipowanym A4 to ja też mogę ciut nagiąć warunki rywalizacji:

A4 B7 3,0TDI 233KM 450Nm
- przyspieszenie 0-100km/h = 6,8sek
http://www.audiklub.org/dane/a4/b7/a4_3 ... 233ps.html

S6 C5 4,2T 340KM 420Nm
- przyspieszenie 0-100km/h = 5,7sek
http://www.audiklub.org/dane/s6/c5/s6.html

Na fabrycznym sofcie możesz w klekosie wciskać gaz nawet poniżej podlogi... i tak to nic nie da...
Zapewniam Cię że po zmianach softu w obu także możesz zapomnieć o oglądaniu mojego benzyniaka we wstecznym lusterku :P

Żeby dodać pikanterii przesiadam się do następnego 4,2V8 (mogę przecież dowolnie wybierać auta do porównania):

RS6 C5+ 4,2BiT 480KM 560Nm
- przyspieszenie 0-100km/h = 4,5sek
http://www.audiklub.org/dane/rs6/c5/rs6_plus_avant.html

To tylko seryjne auta ale jak chcesz sobie cipować to te Twoje 3,0TDI robisz na 240KM i 500Nm a ja RS-em nawet na fabrycznym sofcie dalej wciągam nosem tego Twojego klekota. Ale żeby było ciekawiej to swojego benzyniaka także cipnę i otrzymuję jakieś 520KM 650Nm i start...
...
czekaj czekaj, czy ten Twój diesel wogóle wystartował?....
a wydaje się jakby wciąż stal na kresce :P

Baskecior napisał(a):
Trzeba zrozumieć co kieruje producentami aut.

Pracuję w tej branży od ładnych paru lat a ponieważ jestem automaniakiem więc chętnie dowiem się jeszcze czegoś ciekawego... więc co kieruje producentami aut :?: :diabel:

Baskecior napisał(a):
Dlaczego nie buduje się fabrycznego diesla z 600 KM i 1000 Nm do A4 (straszna szkoda :( ) a montuje się benzyniaka na dwóch turbinach do S4 czy V8 ?
Moda i stereotypy.

Generalnie to takie diesle buduje się jak najbardziej fabrycznie i to do modeli produkowanych seryjnie... ot np. VW Touareg 5,0V10TDI albo AUDI Q7 6,0V12TDI...
ale fakt, nie wkladają tego do A4 bo... jak mniemam by się nie zmieściło :) no chyba że na tylnej kanapie :D

A może masz rację... po prostu oni (producenci aut) nie za bardzo się na tym znają i dlatego tak łatwo ulegają stereotypom.

Nie zastanawiałeś się nigdy dlaczego w sporcie motorowym gdzie idzie ciągła walka o każdą sekundę tak malo jest jednostek zasilanych ON?
Nie znam żadnego AUDI z rodziny S i RS ani żadnego BMW z serii M ani żadnego MERCEDESA z serii AMG z silnikiem ON - dlaczego??
Czyżby oni wszyscy nie zauważali jaki potencjał tkwi w tych silnikach czy może jednak Ty nie zauważasz że silników ON nie budowano z myślą o maksymalizacji osiągów auta ale o minimalizacji spalania??

Baskecior napisał(a):
Dlatego m in tacy jak ja dłubią sobie silniki i fundują po 200 KM do starych trupów czy też modzą 3.0 TDI pod 300 KM ...

Inni z powodzeniem bawią się w modyfikacje silników PB... wolnossaki czy też uturbione modyfikuje się te i te więc cóż to za argument.

Baskecior napisał(a):
Jedni lubią klekot i zapach frytek + adekwatne spalanie a inni truć się gazem czy oparami benzyny i raczyć się aksamitnym rykiem z V8`ki ...

Truć się gazem??... ale o czym mowa??...
Przecież LPG jest akurat najczystszym paliwem w porównaniu do PB czy ON przy czym ON jest w tym porównaniu na szarym końcu... a producenci aut od wielu lat dokładają wszelkich starań aby silnikami ON dogonić czystość spalin silników PB.

Lubisz ON i Twoja wola tylko po co na siłę udowadniasz że ON jest lepszy od PB podpierając się porównaniami silników o zupełnie innej konstrukcji (n/a vs. turbo) oraz zupełnie innych modeli aut o zupełnei innej masie własnej (stosunek masy do mocy w świetle porównania przyspieszenia 0-100km/h jest z założenia na korzyść auta ON)??

Z jednym się na pewno zgadzam: jedni spalanie na poziomie 7l/100km okupują zapachem frytek i klekotem spod maski a inni za bajeczny gang silnika V8 płacą mega spalaniem na poziomie 18l/100km ... i każdy ma to co lubi :D

_________________

FOSS motorsport
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2010 10:08:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 23:08:05
Posty: 2222
Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy niebem a piekłem
Auto: Zawsze Fajne :)
Panowie :peace: Skończcie juz te bezproduktywne kibord fajtingi ;) Dorosłe chłopy a kłucą sie która hulajnoga jest lepsza :D

Diesel z Dieslem , PB z PB a LPG swoja droga a kto czym i na czym jeździ to tylko i wyłacznie indywidualna sprawa jednoski gdzie drugiej jednostce kij do tego ;)

ps. Zamiast sie tutaj spinac przeczytajcie mój podpis i tego sie trzymajcie ;)

_________________
Kto ma rację dzień wcześniej od innych ten przez dobę uchodzi za idiotę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2010 10:39:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2009 10:04:39
Posty: 139
Lokalizacja: pl-WPR/de-GOA
Auto: Łosiem 4.2V8
Pawlo napisał(a):
(...) Zamiast sie tutaj spinac przeczytajcie mój podpis i tego sie trzymajcie ;)

Jak to ktoś kiedyś powiedział: "jestem za a nawet przeciw"...
boooorygo :piwo:

_________________

FOSS motorsport
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2010 12:15:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
FOSS napisał(a):
Baskecior napisał(a):
Gołym okiem widać że 3.0 TDI w A6 na starcie ma identyczne przyspieszenie jak 4,2 w A8 ...
Różnica w mocy to 80 KM. !!!
Teraz się zabawmy i wyrównajmy moce ...
Wynik z góry wiadomy ...

Ciekawe są te Twoje porównania...
stawiasz zwykłą seryjną wolnossącą benzynówkę obok doładowanego i dodatkowo podkręconego diesla i udowadniasz przewagę diesla - nie ma w tym ani krzty porównania :P

Baskecior napisał(a):
Oczywiście możemy bawić się dalej i każde z aut niech ma turbo. Dajemy tyle samo paliwa i bawimy się dalej. Mam napisać co się stanie ?

Napisz, bardzo jestem ciekaw :P

Proszę poniżej każde ma turbo:

A6 C6 3,0TDI 233KM 450Nm
- przyspieszenie 0-100km/h = 6,9sek
http://www.audiklub.org/dane/a6/c6/a6_3 ... 233ps.html

RS4 B7 4,2T 420KM 430Nm
- przyspieszenie 0-100km/h = 4,8sek
http://www.audiklub.org/dane/rs4/b7/rs4.html

Bez komentarza :P

Baskecior napisał(a):
Teraz ustaw to swoje S8 z A4 3.0 TDI q po modzie na 300 KM i 600 Nm ... (seria to 240 KM i 500 Nm co daje 6,1 do setki).
Różnica masy ma korzyść A4, ale przecież S8 ma dużo więcej koni ...
Co z tego ? Taki setup w 3.0 gwarantuje 5.0 - 5.2 do setki.
Tutaj zawsze porównuje się 4,2 do 1,9 TDI więc dlaczego nie mogę ciut nagiąć rywalizacji ?

hahaha S8 i A4.... seryjne auto wolnnossące z dużo mniejszym i lżejszym uturbionym i podkręconym dieslem...
to gdzie ta Twoja przewaga diesla???

Ale jak tak się upierasz przy zcipowanym A4 to ja też mogę ciut nagiąć warunki rywalizacji:

A4 B7 3,0TDI 233KM 450Nm
- przyspieszenie 0-100km/h = 6,8sek
http://www.audiklub.org/dane/a4/b7/a4_3 ... 233ps.html

S6 C5 4,2T 340KM 420Nm
- przyspieszenie 0-100km/h = 5,7sek
http://www.audiklub.org/dane/s6/c5/s6.html

Na fabrycznym sofcie możesz w klekosie wciskać gaz nawet poniżej podlogi... i tak to nic nie da...
Zapewniam Cię że po zmianach softu w obu także możesz zapomnieć o oglądaniu mojego benzyniaka we wstecznym lusterku :P

Żeby dodać pikanterii przesiadam się do następnego 4,2V8 (mogę przecież dowolnie wybierać auta do porównania):

RS6 C5+ 4,2BiT 480KM 560Nm
- przyspieszenie 0-100km/h = 4,5sek
http://www.audiklub.org/dane/rs6/c5/rs6_plus_avant.html

To tylko seryjne auta ale jak chcesz sobie cipować to te Twoje 3,0TDI robisz na 240KM i 500Nm a ja RS-em nawet na fabrycznym sofcie dalej wciągam nosem tego Twojego klekota. Ale żeby było ciekawiej to swojego benzyniaka także cipnę i otrzymuję jakieś 520KM 650Nm i start...
...
czekaj czekaj, czy ten Twój diesel wogóle wystartował?....
a wydaje się jakby wciąż stal na kresce :P

Baskecior napisał(a):
Trzeba zrozumieć co kieruje producentami aut.

Pracuję w tej branży od ładnych paru lat a ponieważ jestem automaniakiem więc chętnie dowiem się jeszcze czegoś ciekawego... więc co kieruje producentami aut :?: :diabel:

Baskecior napisał(a):
Dlaczego nie buduje się fabrycznego diesla z 600 KM i 1000 Nm do A4 (straszna szkoda :( ) a montuje się benzyniaka na dwóch turbinach do S4 czy V8 ?
Moda i stereotypy.

Generalnie to takie diesle buduje się jak najbardziej fabrycznie i to do modeli produkowanych seryjnie... ot np. VW Touareg 5,0V10TDI albo AUDI Q7 6,0V12TDI...
ale fakt, nie wkladają tego do A4 bo... jak mniemam by się nie zmieściło :) no chyba że na tylnej kanapie :D

A może masz rację... po prostu oni (producenci aut) nie za bardzo się na tym znają i dlatego tak łatwo ulegają stereotypom.

Nie zastanawiałeś się nigdy dlaczego w sporcie motorowym gdzie idzie ciągła walka o każdą sekundę tak malo jest jednostek zasilanych ON?
Nie znam żadnego AUDI z rodziny S i RS ani żadnego BMW z serii M ani żadnego MERCEDESA z serii AMG z silnikiem ON - dlaczego??
Czyżby oni wszyscy nie zauważali jaki potencjał tkwi w tych silnikach czy może jednak Ty nie zauważasz że silników ON nie budowano z myślą o maksymalizacji osiągów auta ale o minimalizacji spalania??

Baskecior napisał(a):
Dlatego m in tacy jak ja dłubią sobie silniki i fundują po 200 KM do starych trupów czy też modzą 3.0 TDI pod 300 KM ...

Inni z powodzeniem bawią się w modyfikacje silników PB... wolnossaki czy też uturbione modyfikuje się te i te więc cóż to za argument.

Baskecior napisał(a):
Jedni lubią klekot i zapach frytek + adekwatne spalanie a inni truć się gazem czy oparami benzyny i raczyć się aksamitnym rykiem z V8`ki ...

Truć się gazem??... ale o czym mowa??...
Przecież LPG jest akurat najczystszym paliwem w porównaniu do PB czy ON przy czym ON jest w tym porównaniu na szarym końcu... a producenci aut od wielu lat dokładają wszelkich starań aby silnikami ON dogonić czystość spalin silników PB.

Lubisz ON i Twoja wola tylko po co na siłę udowadniasz że ON jest lepszy od PB podpierając się porównaniami silników o zupełnie innej konstrukcji (n/a vs. turbo) oraz zupełnie innych modeli aut o zupełnei innej masie własnej (stosunek masy do mocy w świetle porównania przyspieszenia 0-100km/h jest z założenia na korzyść auta ON)??

Z jednym się na pewno zgadzam: jedni spalanie na poziomie 7l/100km okupują zapachem frytek i klekotem spod maski a inni za bajeczny gang silnika V8 płacą mega spalaniem na poziomie 18l/100km ... i każdy ma to co lubi :D


Nadal nie rozumiesz ...
Wygrywa SPRAWNIEJSZA KONSTRUKCJA.
Specjalnie napisałem: budujemy 2 silniki o tej samej pojemności z turbinami. Jeden PB drugi ON. Lejemy tyle samo paliwa na suw jednemu i drugiemu. Benzyna wykrzesa z 420 KM i 450 Nm a diesel tyle samo mocy przy niższych obrotach ale momentu będzie 2 x tyle i zmasakruje w sprincie benzyniaka !
Widać to gołym okiem na zawodach ... Turbo nie turbo benzyny - wykręcone do zblizonych mocy TDIki leją konkurencję jak chcą.
Sam na takich zawodach wielokrotnie lałem jakieś 325i bo po prostu chodzi o mocny dół.

Co do potencjału silników diesla - Audi doskonale o tym wie. Po prostu do tej pory wstydem było wstawić dieselka do jakiejś sportowej maszyny, ale Le Mans było testem.
Teraz pracują nad zabudowaniem TDI`ka do R8 i każdy wie że będzie to maszyna z piekła rodem, ale jak tu wytłumaczyć biznesmenowi że diesel zleje benzyniaka i do tego w sportowym aucie. ?
Karty są rozdane, ale za tym wszystkim stoją stereotypy, marketing i inne uwarunkowania.
Dalej ... porównywanie 420 konnych aut z 230 konnymi to zabawa i też się dobrze bawię, ale jak wspomniałem - zalejmy oba 150 mg paliwa na suw i dajmy je dopalić turbosprężarkami.
Taki potwór zasilany paliwem rzepakowym spuści ciężkie lanie benzynowemu koledze o fachu.
Bywam na zawodach i widzę jak się sprawy mają. :)
Niektórzy jednak wolą żyć duchem starych czasów - mają dotego prawo, ale współczesność narysowała inny scenariusz - viva Rudolf. :peace:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2010 12:44:38 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
znowu powrot do przedszkola widze , to teraz licytujcie sie ktory ma wiecej na liczniku :056:

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2010 12:56:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Basket zobacz na stronie SSS jakie czasy są w klasie STREET FWD/RWD/AWD a jakie w STREET DIESEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2010 13:30:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2007 21:43:58
Posty: 465
Lokalizacja: Płock
Auto: Audi A3 1.9 TDI ASZ+ 234/460
Nie wiedzialem ze RS4 B7 to 4.2T :peace:
To co powiecie na to (z zycia wziete) porownanie chyba miarodajne:
Auto nr 1 - A4 B5 Avant 1.9TDI AJM 116/285 zrobiony na 193/410@2900rpm (pompki BQ+BRD+FMIC+chips)
Auto nr 2 - S4 B5 Avant 2.7 BiT AGB 265/400@3200rpm (seria)
Oba zdrowe.

Sprint od dwojki 30kmh do 150kmh - wynik S4 odjezdza powoli i przy 150km/h ma tylko jedną dlugosc auta przewagi mimo az 70ps wiecej, ukladu V6 i dwóch turbin. Diesel siedzi jej caly czas na zderzaku. Basket ma racje, diesel bedzie sprawniejszy jezeli oba beda mialy ta samą moc i wage. A te wszystkie AMG, RSki sa extra wiadomo, bo prawdziwe auta sportowe to tylko Pb, bo kto chcialby diesla za tyle kasy (stac go na paliwo) i nie krecic sie do 7-8tys obr.

_________________
Jest: A3 8L 2001 Ambition ASZ++ AL+gtb2260vk+FMIC+Exhaust 2.6" by derbiak + remap by mTronik - 234/460 http://postimage.org/image/n5aoj9aqp/
Było:
- A4 B5 Avant AFN: gt1749va (2600mbar) + FB 0.216 + kolektor AWX + sprzęgło AWX by Radzik + nadkole S4 + gierka by Mr Robak = 90ps@2000rpm, 380N/m@2626rpm
- 80 B4 1Z '94
Ponadto na podwórku: A4 B6 AVF quattro '03, A3 ASZ '02, A3 ALH '99 - sprzedam

SPRZEDAM części z mojej A4 B5 AFN - pw.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2010 13:38:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
dejf napisał(a):
Nie wiedzialem ze RS4 B7 to 4.2T :peace:
To co powiecie na to (z zycia wziete) porownanie chyba miarodajne:
Auto nr 1 - A4 B5 Avant 1.9TDI AJM 116/285 zrobiony na 193/410@2900rpm (pompki BQ+BRD+FMIC+chips)
Auto nr 2 - S4 B5 Avant 2.7 BiT AGB 265/400@3200rpm (seria)
Oba zdrowe.

Sprint od dwojki 30kmh do 150kmh - wynik S4 odjezdza powoli i przy 150km/h ma tylko jedną dlugosc auta przewagi mimo az 70ps wiecej, ukladu V6 i dwóch turbin. Diesel siedzi jej caly czas na zderzaku. Basket ma racje, diesel bedzie sprawniejszy jezeli oba beda mialy ta samą moc i wage. A te wszystkie AMG, RSki sa extra wiadomo, bo prawdziwe auta sportowe to tylko Pb, bo kto chcialby diesla za tyle kasy (stac go na paliwo) i nie krecic sie do 7-8tys obr.


i o to chodzi, tylko wiesz co by było jakby to S4 miało łindowsa? :D a poza tym 150Km/h to jeszcze nic nadzywczajnego ciekawe co by było tak od 180 w góre...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 140 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: