Baskecior napisał(a):
Gołym okiem widać że 3.0 TDI w A6 na starcie ma identyczne przyspieszenie jak 4,2 w A8 ...
Różnica w mocy to 80 KM. !!!
Teraz się zabawmy i wyrównajmy moce ...
Wynik z góry wiadomy ...
Ciekawe są te Twoje porównania...
stawiasz zwykłą seryjną wolnossącą benzynówkę obok doładowanego i dodatkowo podkręconego diesla i udowadniasz przewagę diesla - nie ma w tym ani krzty porównania
Baskecior napisał(a):
Oczywiście możemy bawić się dalej i każde z aut niech ma turbo. Dajemy tyle samo paliwa i bawimy się dalej. Mam napisać co się stanie ?
Napisz, bardzo jestem ciekaw
Proszę poniżej każde ma turbo:
A6 C6 3,0TDI 233KM 450Nm - przyspieszenie 0-100km/h = 6,9sek
http://www.audiklub.org/dane/a6/c6/a6_3 ... 233ps.htmlRS4 B7 4,2T 420KM 430Nm - przyspieszenie 0-100km/h = 4,8sek
http://www.audiklub.org/dane/rs4/b7/rs4.htmlBez komentarza
Baskecior napisał(a):
Teraz ustaw to swoje S8 z A4 3.0 TDI q po modzie na 300 KM i 600 Nm ... (seria to 240 KM i 500 Nm co daje 6,1 do setki).
Różnica masy ma korzyść A4, ale przecież S8 ma dużo więcej koni ...
Co z tego ? Taki setup w 3.0 gwarantuje 5.0 - 5.2 do setki.
Tutaj zawsze porównuje się 4,2 do 1,9 TDI więc dlaczego nie mogę ciut nagiąć rywalizacji ?
hahaha S8 i A4.... seryjne auto wolnnossące z dużo mniejszym i lżejszym uturbionym i podkręconym dieslem...
to gdzie ta Twoja przewaga diesla???
Ale jak tak się upierasz przy zcipowanym A4 to ja też mogę ciut nagiąć warunki rywalizacji:
A4 B7 3,0TDI 233KM 450Nm - przyspieszenie 0-100km/h = 6,8sek
http://www.audiklub.org/dane/a4/b7/a4_3 ... 233ps.htmlS6 C5 4,2T 340KM 420Nm - przyspieszenie 0-100km/h = 5,7sek
http://www.audiklub.org/dane/s6/c5/s6.htmlNa fabrycznym sofcie możesz w klekosie wciskać gaz nawet poniżej podlogi... i tak to nic nie da...
Zapewniam Cię że po zmianach softu w obu także możesz zapomnieć o oglądaniu mojego benzyniaka we wstecznym lusterku
Żeby dodać pikanterii przesiadam się do następnego 4,2V8 (mogę przecież dowolnie wybierać auta do porównania):
RS6 C5+ 4,2BiT 480KM 560Nm - przyspieszenie 0-100km/h = 4,5sek
http://www.audiklub.org/dane/rs6/c5/rs6_plus_avant.htmlTo tylko seryjne auta ale jak chcesz sobie cipować to te Twoje 3,0TDI robisz na 240KM i 500Nm a ja RS-em nawet na fabrycznym sofcie dalej wciągam nosem tego Twojego klekota. Ale żeby było ciekawiej to swojego benzyniaka także cipnę i otrzymuję jakieś 520KM 650Nm i start...
...
czekaj czekaj, czy ten Twój diesel wogóle wystartował?....
a wydaje się jakby wciąż stal na kresce
Baskecior napisał(a):
Trzeba zrozumieć co kieruje producentami aut.
Pracuję w tej branży od ładnych paru lat a ponieważ jestem automaniakiem więc chętnie dowiem się jeszcze czegoś ciekawego... więc co kieruje producentami aut
Baskecior napisał(a):
Dlaczego nie buduje się fabrycznego diesla z 600 KM i 1000 Nm do A4 (straszna szkoda

) a montuje się benzyniaka na dwóch turbinach do S4 czy V8 ?
Moda i stereotypy.
Generalnie to takie diesle buduje się jak najbardziej fabrycznie i to do modeli produkowanych seryjnie... ot np. VW Touareg 5,0V10TDI albo AUDI Q7 6,0V12TDI...
ale fakt, nie wkladają tego do A4 bo... jak mniemam by się nie zmieściło

no chyba że na tylnej kanapie
A może masz rację... po prostu oni (producenci aut) nie za bardzo się na tym znają i dlatego tak łatwo ulegają stereotypom.
Nie zastanawiałeś się nigdy dlaczego w sporcie motorowym gdzie idzie ciągła walka o każdą sekundę tak malo jest jednostek zasilanych ON?
Nie znam żadnego AUDI z rodziny
S i
RS ani żadnego BMW z serii
M ani żadnego MERCEDESA z serii
AMG z silnikiem ON - dlaczego??
Czyżby oni wszyscy nie zauważali jaki potencjał tkwi w tych silnikach czy może jednak Ty nie zauważasz że silników ON nie budowano z myślą o maksymalizacji osiągów auta ale o minimalizacji spalania??
Baskecior napisał(a):
Dlatego m in tacy jak ja dłubią sobie silniki i fundują po 200 KM do starych trupów czy też modzą 3.0 TDI pod 300 KM ...
Inni z powodzeniem bawią się w modyfikacje silników PB... wolnossaki czy też uturbione modyfikuje się te i te więc cóż to za argument.
Baskecior napisał(a):
Jedni lubią klekot i zapach frytek + adekwatne spalanie a inni truć się gazem czy oparami benzyny i raczyć się aksamitnym rykiem z V8`ki ...
Truć się gazem??... ale o czym mowa??...
Przecież LPG jest akurat najczystszym paliwem w porównaniu do PB czy ON przy czym ON jest w tym porównaniu na szarym końcu... a producenci aut od wielu lat dokładają wszelkich starań aby silnikami ON dogonić czystość spalin silników PB.
Lubisz ON i Twoja wola tylko po co na siłę udowadniasz że ON jest lepszy od PB podpierając się porównaniami silników o zupełnie innej konstrukcji (n/a vs. turbo) oraz zupełnie innych modeli aut o zupełnei innej masie własnej (stosunek masy do mocy w świetle porównania przyspieszenia 0-100km/h jest z założenia na korzyść auta ON)??
Z jednym się na pewno zgadzam: jedni spalanie na poziomie 7l/100km okupują zapachem frytek i klekotem spod maski a inni za bajeczny gang silnika V8 płacą mega spalaniem na poziomie 18l/100km ... i każdy ma to co lubi
