Baskecior napisał(a):
Nadal nie rozumiesz ...
Wygrywa SPRAWNIEJSZA KONSTRUKCJA.
łłłooo dżizas... przecież to nie ja tylko Ty w świetle rozważań nt. zakupu nowego auta lansowałeś opinię że 3,0TDI to dużo lepszy motor niż 4,2V8 a teraz nagle się okazuje że nie chodzi o porównanie aut A6 C6 3,0TDI vs. S8 D2 4,2V8 tylko o czystą retorykę nt. sprawności silników
Ja odniosłem się do tematu zakupu auta i porównania tych dwu silników i w mojej opini zdecydowanie lepsze jest S8 ale za jeżdżenie autm tej klasy trzeba oczywiście odpowiednio płacić...
a w czystą retorykę nie chce mi się bawić bo temat zupełnie tego nie dotyczy.
Baskecior napisał(a):
Specjalnie napisałem: budujemy 2 silniki o tej samej pojemności z turbinami. Jeden PB drugi ON. Lejemy tyle samo paliwa na suw jednemu i drugiemu.
A ja specjalnie Ciebie zacytowałem bo nie napisałeś jak powyżej tylko:
Baskecior napisał(a):
Gołym okiem widać że 3.0 TDI w A6 na starcie ma identyczne przyspieszenie jak 4,2 w A8 ...
Nawiązując do tematu i wcześniejszych postów to chyba dla swojej wygody pominąłeś fakt że przedmiotem rozmowy bylo S8 D2 a nie A8 D2...
i gołym okiem widać że 3,0TDI dostaje w skórę ale...
stając na przysłowiowej kresce temat przyspieszania nie kończy się na 100km/h (1/4mili też mijasz przy większej prędkości) a jak już napisałem wcześniej różnica pomiędzy tymi autami jest taka że zabawa w S8 zaczyna się tam gdzie w A6 się ona kończy...
S8 do 200 rozpędza się w coś koło 20sek a w ile A6 3,0TDi ?? w jakieś 30sek ?? a co się dzieje powyżej... jak się bawić to się bawić i do tego zdecydowanie lepsze będzie S8
Baskecior napisał(a):
Różnica w mocy to 80 KM. !!!
Teraz się zabawmy i wyrównajmy moce ...
Wynik z góry wiadomy ...
Nikt tu nie napisał że silniki ON i PB przy tej samej mocy będą miały podobny moment. Jeżeli do porównania silników bawisz się w wyrówanie mocy jednoczesnie wychwalając pod niebiosa moment jaki uzyskuje przy tej mocy to teraz zmień metodę porównania i weź dwa silniki wolnossące o tej samej pojemności i wtedy porównaj ich moce i momenty... jak teraz wypada silnik ON
Baskecior napisał(a):
Oczywiście możemy bawić się dalej i każde z aut niech ma turbo. Dajemy tyle samo paliwa i bawimy się dalej. Mam napisać co się stanie ?
Dokładnie tak to napisałeś a dopiero później uszczegółowiłes warunki porównania - ja sobie zrozumiałem inaczej i miałem do tego takie samo prawo jak Ty przy niezrozumiałym porównywaniu silników n/a vs. turbo.
Baskecior napisał(a):
Widać to gołym okiem na zawodach ... Turbo nie turbo benzyny - wykręcone do zblizonych mocy TDIki leją konkurencję jak chcą.
Twoje porównania mnie rozbrajają...
same takie dziwadła gdzie nie ważne jest pojemność skokowa, ile cylindrów i n/a vs. doładowany ale porownujesz tylko moc udowadniając że turbo diesel do tego jeszcze dodatkowo podręcony ma wyższy moment więc lepiej jedzie - jasne że tak ale takie porównanie możesz o kant d..y potłuc bo zupełnie niczego nie dowodzi.
Napisałem już wcześniej... porównaj sobie dwa silniki n/a albo dwa turbo o tej samej pojemości... potem je zmodyfikuj (mechanika/elektronika) i porównaj ponownie.
Baskecior napisał(a):
Co do potencjału silników diesla - Audi doskonale o tym wie.
Jak na razie to skupili się na potencjale jaki ma w sobie silnik doładowany - stąd też ostatni tręd w motoryzacji na downsize i TFSI.
Baskecior napisał(a):
Teraz pracują nad zabudowaniem TDI`ka do R8 i każdy wie że będzie to maszyna z piekła rodem...
No tu akurat nic nowego nie napisałeś bo nad tym to pracują już dłuższy czas... pierwsze zdjęcia z tym motorem były już chyba w 2008 roku.
Ale znowu jedziesz tu trochę z nadinterpretacją... to że wrzucą do R8 TDI nie znaczy wcale o jego przewadze nad doładowanym silnikiem PB - wystarczy spojrzeć na RS6 C6 i jego silnik 5,0V10BiT 580KM 650Nm...
o ile dobrze pamiętam to zwykłym "cipem" modyfikuje się go na jakieś 708KM 800Nm...
dla porównania praktycznie identyczny pojemnością silnik ON z VW Touarega 5,0V10TDI 313KM 650Nm a po modyfikacjach (fabryczna wersja R50) uzyskujemy 350KM 850Nm...
noi gdzie ta powalająca przewaga silnika TDI
Baskecior napisał(a):
Karty są rozdane, ale za tym wszystkim stoją stereotypy, marketing i inne uwarunkowania.
Jakież znowu stereotypy??
Baskecior napisał(a):
Dalej ... porównywanie 420 konnych aut z 230 konnymi to zabawa i też się dobrze bawię, ale jak wspomniałem - zalejmy oba 150 mg paliwa na suw i dajmy je dopalić turbosprężarkami.
Taki potwór zasilany paliwem rzepakowym spuści ciężkie lanie benzynowemu koledze o fachu.
Następne nic nie wnoszące porównanie... rozmawialiśmy nt. osiągów i radości z jazdy a tu jakiś przepis na to jak przejechać najwiekiększą liczbę km na kropelce paliwa i jak najtańszym kosztem
Baskecior napisał(a):
Niektórzy jednak wolą żyć duchem starych czasów - mają dotego prawo, ale współczesność narysowała inny scenariusz - viva Rudolf.

To ciekawe bo specjaliści z rynku motoryzacyjnego kreślą raczej rozkwit technologi zasilania LPG a nie ON które gonią w piętkę za silnikami PB w pogoni za spełnianiem coraz bardziej zaostrzonych norm czystości spalin.
LPG to w 99% silniki PB, CNG także robione są na bazie PB a rozwój silników hybrydowych to najczęściej także kombinacja silnika elektrycznego z PB a nie z ON. W usługowym transporcie drogowym też coraz częściej możemy spotkać LPG, CNG, hybrydy lub pełną elektrykę... czyżby udzial silników ON w rynku sukcesywnie się zmniejszał??
Jak to się ma do tak zachwalanego przez Ciebie TDI??
I żeby nie było - to tylko dyskusja, w moim odczuciu bez zbędnego ciśnienia
