Jak byś znalazł tak zadbany egzemplarz jak ten to 10 latek śmiało!
http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C11716415
Jednak taki to jeden na 100, więc trzeba się przygotować na wydatki. Może określ do jakiej kwoty szukasz auta, będzie łatwiej coś doradzić.
O różnicach między 100 C4 a A6 C4 powinieneś poszukać na forum, setki razy poruszane. W wielki skrócie, jeżeli fundusze pozwolą to zdecydowanie lepiej mieć młodszy rocznik, co za tym idzie w A6 w standardzie będziesz miał bogatsze wyposażenie. Praktycznie zawsze jest climatronic, poduszka powietrzna, elektryka szyb i lusterek.
Tak samo, diesel czy PB, było nie raz na forum, szukaj. W skrócie, licz się z tym, że PB to minimum 300tys przebiegu a diesel 300-500 tys. Nie trzeba chyba tłumaczyć, że zawsze znajdzie się coś do zrobienia, pytanie za ile. Jak PB to proponuję 2.8 zagazowane, koszty eksploatacji podobne do 2.5TDI. Jak diesel zacznie się sypać to masz do zrobienia: turbina, pompa wtryskowa, wtryskiwacze, a koszt regeneracji tego to 4 tys zł. Benzynę chyba łatwiej zdiagnozować przy kupnie, ciśnienie na cylindrach, czy nie złopie oleju i czy nie kopci, można na hamownie podjechać teraz to nie duży koszt i będziesz wiedział co tam jeszcze zostało

Jednak, jeżeli kupisz po taniości PB z lipną instalacją LPG to koszt przywrócenia na dobrych podzespołach może nie raz być podobny do założenia nowej instalacji.
Ogólnie szukaj na forum informacji, bo dużo już zostało napisane.
Ja mniej więcej obstawiam tak: (oczywiście nie piszę o okazjach i parchach klejonych z 5 szt)
do 10 tys zł : 100 C4 - tak żeby starczyło jeszcze na start
od 15 tys zł : A6 C4 - również z zapasem na start