.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 16:09:06

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Jaki silnik do A6 z Quattro - mam dylemat
PostNapisane: 17.mar.2010 12:47:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
Zaraz pewnie odezwą się głosy, że 2,5 litra V6 to padlina, wałki i VP44 - czytałem dużo na ten temat i możecie darować sobie docinki. Brat uparł sie na ten silnik w A6 rocznikowo 1999-2002. Teraz mam pytanie: który najlepiej zakupić biorąc pod uwagę wydatki na jego utrzymanie, naprawy i eksploatację. W grę wchodzą modele AKN i AKE. Czym ode się różnią z zewnątrz i jak to rozpoznać?

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2010 12:53:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
Nie ma zbyt dużej róznicy
Myśle nawet że jest to bez znaczenia.
Patrz na stan techniczny ogólnie samochodu

_________________
Odis online GeKo CP, VCP
Konwersja USA to EU gratis
Kodowanie online_+48605203589


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2010 12:53:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Skoro wiesz, po co pytasz ? Oba jednakowo nadają się na źródło utrapień. ;)
Wybij bratu te motory z głowy , albo nie mieszaj się do sprawy bo będziesz miał brata w opozycji.
AKN to wersja 150 -konna, AKE to 180-ka. Oba mają te same wady. Kod silnika do sprawdzenia we wnęce koła zapasowego.
Ale ... gdybym miał zbyt dużo kasy wziąłbym AKE, zawsze parę koników więcej.
Niemniej - odradzam oba po stokroć.
:jezor:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2010 13:02:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
Ja jestem zwolennikiem Pb+cyklon, ale braciszek napalił się na ten silnik bo "kolega ma i nic się nie psuje, a dodatkowo dobrze lata". Osobiście podzielam Twoje zdanie Basket, ale coż, jest młody i chce problemów - może się kiedyś nauczy.

Co do diagnostyki to standardowo błędy VAGiem, czy na coś jeszcze zwrócić szczególną uwagę?

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jaki silnik do A6 z Quattro - mam dylemat
PostNapisane: 17.mar.2010 13:36:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
ArtHurO napisał(a):
Zaraz pewnie odezwą się głosy, że 2,5 litra V6 to padlina, wałki i VP44 - czytałem dużo na ten temat i możecie darować sobie docinki. Brat uparł sie na ten silnik w A6 rocznikowo 1999-2002. Teraz mam pytanie: który najlepiej zakupić biorąc pod uwagę wydatki na jego utrzymanie, naprawy i eksploatację. W grę wchodzą modele AKN i AKE. Czym ode się różnią z zewnątrz i jak to rozpoznać?


Kupuj AKE lepsza odma i 180 koni zamiast 150.
Nie wiem jak W A6 w A4 AKE miał srebrną pokrywę silnika a AKN czarną.
Akn W A6 C5 nie będzie jechał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2010 13:53:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2007 17:25:07
Posty: 186
Lokalizacja: szczecin
niech nie kupuje :/ studnia bez dna ja w AKE włożyłem z 15tys w naprawy a po przekładce na BDH smigam prawie dwa lat i nic. Jak już chce 2,5 tdi to niech dołoży i kupi cos od '03 chyba te silniki na B sa lepsze

_________________
A6 C6 3,0 TDI Quattro 260 KM/ 540 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2010 14:22:07 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
ostatnio pisali ze nie do konca, bo tez maja wade te z B..

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2010 15:29:09 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
BAU - polecane ale to i tak 2.5 TDI z VP44 ;/ , ujeżdżam od czasu do czasu i powiem że jedzie całkiem przyzwoicie :)

Są jeszcze BDH BDG BCZ BFC no i prawie zapomniany AYM.

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jaki silnik do A6 z Quattro - mam dylemat
PostNapisane: 17.mar.2010 16:39:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2006 16:00:20
Posty: 742
Lokalizacja: oplszczyzna/NL
zioolko napisał(a):
Akn W A6 C5 nie będzie jechał.


Z tym to sie nie zgodze ... AKN w C5 jedzie i to dosc dobrze :): Przeciez zawsze mozna zmienic program na bardziej agresywniejszy i tez bedzie 180 KM.


Ale powracajac do tematu. Nie liczy sie kod silnika liczy sie stan techniczy auta, takze kupujcie tego ktory bedzie bardzij wypieszczony... Powodzenia w poszukiwaniach :peace:

_________________
Audi A6 '99 2.5TDI 150PS "AKN", oczywiście czarna na 19''
http://img827.imageshack.us/img827/5656/ywwn.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2010 03:07:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Arthuro :)
Piszę tego posta po raz drugi bo mój poprzedni tutoriał wkorbiło z mojej winy, ale temat do dyskusji a więc dopowiem - jak uwagi uznasz za cenne to może brat będzie bardziej usatysfakcjonowany - jak namówisz go na coś "innego". Namów go jak już chce koniecznie 2.5 V6 TDI do 2002 r. na AYM. Silnik zdecydowanie poprawiony (nie pamiętam dokładnie okresu produkcji, ale to było coś około 10.2001 - 08/09. 2002 - ten silnik był przejściówką do modeli z serii B... ). Z moich bacznych obserwacji na AKP i forum A6 oraz innych ten silnik należy do nisko problematycznych i nie występują w nim masowo usterki znane z wymienionych przez Ciebie modeli. AYM to:
- inna turbina G2052 V2 w miejsce V1
- nieco inna pompa VP44
- inne wtryskiwacze
- inny przepływomierz Hitachi w miejsce Bosch'a (czyszczenie ultradźwiękami - jeśli już jest taka potrzeba)
- inny pedał gazu - co ma wielki wpływ na komfort jazdy
- pomniejszy osprzęt silnika - zawory regulujące, odma (nie ma z niż problemów), etc
Silnik AYM ma wręcz idealnie równy przebieg momentu - od 1400-1500 do 4000rpm.
AKN ciągnie od 1500 do 3000rpm.
AYM to w zasadzie AKE z nieco innym sprężaniem.
Awaryjność jest dużo mniejsza w porównaniu do tych, które upatrzył twój brat.
Dodam tylko, że śledzę statystyki problemów z AYM i są znikome, moje AYM niedawno przekroczyyło 275 tys. km bez mechanicznej ingerencji w motor, jest regularnie serwisowany przez duże "S", dobry olej, osobiście dolewam profilaktycznie Mixol S, po za tym jak już złapie temperaturę oleju to dostaje mocno w doopę - generalnie 10 przykazań wypełnianych na codzień :)
pozdr.
ps. Ten silnik był tylko w polifowych A6 i omijać automaty (pakowali je do ośki i multi). Po za tym palą mniej ON ;)

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2010 08:35:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10350
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Jak sam ustaliłeś na początku że 2,5 to padlina, w necie tylko właściciele którzy nieświadomie kupili i aktualnie jeżdzą takimi "oszczędnymi" autami mówią nieśmiało "jak zadbany to się jeżdzi że ho ho". Prawda jest taka że auta z tymi nieszczęsnymi 2,5 są o 1/3 ceny tańsze ,można ich dużo kupić z uszkodzonymi silnikami, a kalkulując koszta naprawy, zapewne taniej by było jeżdzić 4,2 na benzynie. Fajnie by było jak by brat zobaczył rozbebraną głowice z takiego sinika krzywki wyglądają tak jak by ktoś nasypał żwiru do oleju. Jak nie docierają do niego wszystkie te argumenty to musi być mądry i uparty co najmniej jak moja teściowa.
-> http://img291.imageshack.us/i/glowicauszkodzonasv4.jpg/
-> http://img519.imageshack.us/i/krzywkiki4.jpg/
-> http://img387.imageshack.us/img387/6325 ... oomjo0.jpg

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2010 10:09:52 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
mały v8 napisał(a):
Jak sam ustaliłeś na początku że 2,5 to padlina, w necie tylko właściciele którzy nieświadomie kupili i aktualnie jeżdzą takimi "oszczędnymi" autami mówią nieśmiało "jak zadbany to się jeżdzi że ho ho". Prawda jest taka że auta z tymi nieszczęsnymi 2,5 są o 1/3 ceny tańsze ,można ich dużo kupić z uszkodzonymi silnikami, a kalkulując koszta naprawy, zapewne taniej by było jeżdzić 4,2 na benzynie. Fajnie by było jak by brat zobaczył rozbebraną głowice z takiego sinika krzywki wyglądają tak jak by ktoś nasypał żwiru do oleju. Jak nie docierają do niego wszystkie te argumenty to musi być mądry i uparty co najmniej jak moja teściowa.
-> http://img291.imageshack.us/i/glowicauszkodzonasv4.jpg/
-> http://img519.imageshack.us/i/krzywkiki4.jpg/
-> http://img387.imageshack.us/img387/6325 ... oomjo0.jpg



Fajne fotki, może z nimi sie uda... Dzięki

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2010 11:09:41 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Jak chcesz to powiedz bratu, że sąsiad (właściciel warsztatu) ma swoje C5 na sprzedaż ładne, srebrne, sedan 2.5TDI w tipie w dobrej cenie. Aaa i jeszcze dodaj że już ma ułatwiony dostęp do silnika bo zdjęta maska, pas przedni i hydraulika na stole. Jakieś 5 koła+ rozrząd 4 i będzie śmigał bezproblemowo ;) I trzeba umyć bo już zdążył pokryć się warstewką kurzu.

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2010 14:35:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
mały v8 napisał(a):
Jak sam ustaliłeś na początku że 2,5 to padlina, w necie tylko właściciele którzy nieświadomie kupili i aktualnie jeżdzą takimi "oszczędnymi" autami mówią nieśmiało "jak zadbany to się jeżdzi że ho ho". Prawda jest taka że auta z tymi nieszczęsnymi 2,5 są o 1/3 ceny tańsze ,można ich dużo kupić z uszkodzonymi silnikami, a kalkulując koszta naprawy, zapewne taniej by było jeżdzić 4,2 na benzynie. Fajnie by było jak by brat zobaczył rozbebraną głowice z takiego sinika krzywki wyglądają tak jak by ktoś nasypał żwiru do oleju. Jak nie docierają do niego wszystkie te argumenty to musi być mądry i uparty co najmniej jak moja teściowa.
-> http://img291.imageshack.us/i/glowicauszkodzonasv4.jpg/
-> http://img519.imageshack.us/i/krzywkiki4.jpg/
-> http://img387.imageshack.us/img387/6325 ... oomjo0.jpg

Znając zycie, jak zobaczy zdjęcia i tak nie będzie wiedział o co chodzi, no chyba ze "liznął" trochę ślusarstwa czy mechaniki, to zakuma.
Niech kupuje, najlepiej tanio i okazję :D następnym razem moze posłucha mądrzejszych.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.mar.2010 21:23:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.kwi.2008 21:03:14
Posty: 154
Lokalizacja: Niepołomice
Gustav napisał(a):
BAU - polecane ale to i tak 2.5 TDI z VP44 ;/ , ujeżdżam od czasu do czasu i powiem że jedzie całkiem przyzwoicie :)

Są jeszcze BDH BDG BCZ BFC no i prawie zapomniany AYM.


Zgadzam się, że silniki na Bxx są bardzo dobre - mam w posiadaniu BDH z manualną skrzynią + quattro i powiem, że jeździ się znakomicie :peace: Mam brata w niemczech i on ujeżdża A4 B5 2000r 2,5 TDI 150KM q ponad 250kkm (nie pamiętam oznaczenia) i bardzo dba o samochód i nie słyszałem żeby cokolwiek się działo złego :) więc da się :peace:

_________________
M6 e24 '87 black - restoring in progress
Chevy Camaro Type LT 350 '79 blue - restoring in progress
A6 C6 '05 2,0 TDI BLB sedan canyont - jest
A6 C5 '04 2,5 TDI BDH sedan silver - była
A6 C5 '98 1,9 TDI AFN sedan bordo - była
A4 B5 '00 1,9 TDI AJM sedan silver - była
Golf IV '98 1,6pb AKL silver - był
Golf III '96 1,6pb ABU gray - był

Zapraszam do obejrzenia fotostory z renowacji Chevy Camaro '79:
http://forum.detroitiron.pl/viewtopic.p ... b6901f2431


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.mar.2010 21:45:13 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
Udało się... Dzisiaj oglądaliśmy A6 z 1.9 131KM z 2002r pod maską - po jeździe próbnej brat stwierdził, że to lepiej zapiier...la od tamtej 2,5 :D Gdyby nie stan przednich blach i zderzaka już by była w naszym posiadaniu...

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.mar.2010 23:39:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.maja.2005 22:55:49
Posty: 1361
Lokalizacja: Wołomin
A jakby tak pokusić się o tańszą benzynioszkę?
Kultura i "sprężynkowość" pod 7-demkę nie ta sama...

Zalezy kto co lubi.

_________________
D11 ABH 4.2 6G
D2F AQF 4.2 AT

TRIUMPH Tiger 1050


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: