Arthuro
Piszę tego posta po raz drugi bo mój poprzedni tutoriał wkorbiło z mojej winy, ale temat do dyskusji a więc dopowiem - jak uwagi uznasz za cenne to może brat będzie bardziej usatysfakcjonowany - jak namówisz go na coś "innego". Namów go jak już chce koniecznie 2.5 V6 TDI do 2002 r. na AYM. Silnik zdecydowanie poprawiony (nie pamiętam dokładnie okresu produkcji, ale to było coś około 10.2001 - 08/09. 2002 - ten silnik był przejściówką do modeli z serii B... ). Z moich bacznych obserwacji na AKP i forum A6 oraz innych ten silnik należy do nisko problematycznych i nie występują w nim masowo usterki znane z wymienionych przez Ciebie modeli. AYM to:
- inna turbina G2052 V2 w miejsce V1
- nieco inna pompa VP44
- inne wtryskiwacze
- inny przepływomierz Hitachi w miejsce Bosch'a (czyszczenie ultradźwiękami - jeśli już jest taka potrzeba)
- inny pedał gazu - co ma wielki wpływ na komfort jazdy
- pomniejszy osprzęt silnika - zawory regulujące, odma (nie ma z niż problemów), etc
Silnik AYM ma wręcz idealnie równy przebieg momentu - od 1400-1500 do 4000rpm.
AKN ciągnie od 1500 do 3000rpm.
AYM to w zasadzie AKE z nieco innym sprężaniem.
Awaryjność jest dużo mniejsza w porównaniu do tych, które upatrzył twój brat.
Dodam tylko, że śledzę statystyki problemów z AYM i są znikome, moje AYM niedawno przekroczyyło 275 tys. km bez mechanicznej ingerencji w motor, jest regularnie serwisowany przez duże "S", dobry olej, osobiście dolewam profilaktycznie Mixol S, po za tym jak już złapie temperaturę oleju to dostaje mocno w doopę - generalnie 10 przykazań wypełnianych na codzień
pozdr.
ps. Ten silnik był tylko w polifowych A6 i omijać automaty (pakowali je do ośki i multi). Po za tym palą mniej ON
