Witam,
noszę się z zakupem A6 i czytając trochę opinii mam kilka pytań.
Temat stworzyłem żebyście mnie zachęcili lub zniechęcili na podstawie swoich doświadczeń.
Od razu wspomnę że chodzi o krótkie i rzeczowe informacje, bo naczytałem się już odpowiedzi pokroju "szwagier kumpla kupił, 2 lata nic nie robił i jeździ"
Moim celem jest zakup A6 C6, który nie puści mnie z torbami, czyli rozsądny silnik do tej budy + przeróbka na LPG. Bardziej stawiam na bezawaryjność niż osiągi.
1. Celowałem w silnik benzynowy 2.4 V6 jakie są najpoważniejsze koszty napraw tj. np.
- koło dwumasowe (jest tam takie w ogóle?),
- rozrząd (słyszałem że kosztowny - czy w każdym modelu 2.4?)
- głowice (są z nią problemy?)
- wycieki oleju
- najczęstsze problemy z elektroniką
- inne częste usterki - jakie?
- i ogólnie wytrzymałość jednostki, ile km >średnio< można nalatać bez remontu
2. LPG- czy rzeczywiście dobrze znosi instalację?
- czy jest jakiś zestaw osprzętu który idealnie do niego pasuje i się sprawdza?
- jakie są parametry tego osprzętu aby wszystko dobrze działało (nie znam się na tym, ale czytałem o jakichś "pojemnościach reduktora?" itp)
3. automatyczna skrzynia biegów- plusy, minusy (eksploatacyjne)
- wytrzymałość
- generalnie czy warto w tym modelu ją rozważać
4. zawieszenie- po ilu km ma prawo się zużyć,
- jaki jest koszt kompleksowej regeneracji
5. quattro- unikać czy chcieć? tak jak pisałem na początku wolałbym nie mieć jeśli quattro = więcej problemów
6. skóra/materiałto już pytanie niezależnie od marki/modelu. Liczę na opinię osób które mają skórę
- czy w zimie zamarzają klejnoty
- czy w lecie smażycie jajecznice
- ślizganie się w fotelu na zakręcie - fakt czy mit
- czy w A6 C6 produkowali półskóry?
7. Zakup- czy w klubie znajdą się osoby, które
odpłatnie mogłyby uczestniczyć w oględzinach? Mile widziani zapaleńcy którzy znajdą każdą różnicę w stosunku do oryginału, a jeśli mają miernik lakieru to już w ogóle idealnie
Z góry dzięki za wszystkie opinie!
Pozdrawiam!