.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.lis.2024 16:05:22

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A6 C5 3.0 V6 z Radomia
PostNapisane: 02.kwi.2015 21:03:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2007 22:43:21
Posty: 19
Lokalizacja: Minsk maz
Witam,
Po kilku latach od sprzedania 80 B4 chciałbym powrócić do audi, wpadła mi w oko taka sztuka http://otomoto.pl/audi-a6-3-0b-gaz-4x4- ... 48552.html wiadomo Radom nie ma zbyt dobrej opinii, ale zaryzykuje te 200km ;)
Zna ktoś jakiś dobry serwis w okolicy, który rzetelnie sprawdzi mi auto pod względem mechanicznym i blacharskim? Widzę że ASO VW jest blisko, ale pewnie trzeba się umówić 1-2 dni wcześniej...

Czy tam jest na pewno tiptronic? Widać coś niepokojącego na zdjęciach?

Obrazek

_________________
6 lat było Audi 80 B4 ABK


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 3.0 V6 z Radomia
PostNapisane: 02.kwi.2015 21:27:20 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5242
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Audi z napędem Quattro występuje tylko z tiptroniciem. Skrzynia 5HP19.

Ze zdjęć jedyna niepokojąca mnie rzecz to przó, który źle jest poskłądany - możliwe, że przy wymianie rozrządu. Trzeba ją dobrze sprawdzić bo wygląda wręcz za dobrze - jakiś retusz zdjęć lub przepiękna polerka :D Cena typowo komisowa jak za ten rocznik. Jedź i koniecznie sprawdź pod vagiem ustawienie rozrządu, synchronizację fazatorów. Silnik sam w sobie dynamiczny jak na 220KM więc powinieneś czuć, że nagle mu się fazy załączą.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 3.0 V6 z Radomia
PostNapisane: 02.kwi.2015 21:37:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Dobry ruch :) Ja również z B4 wsiadłem do A6 i doznałem szoku.
Ten przód nie taki tragiczny - lampy lekko podreguulować i będzie OK. Bokami z błotnikami schodzi się w miarę.
Jak napisał bloku - jak sam nie wiesz jak to weź kolegę z VAGiem i przeleć auto profilaktycznie.
Ładny egzemplarz i dobre wyposażenie, aczkolwiek cena o 2-3 tyś za duża.
Dowiedz się jaki gaz i popytaj dobrego gazownika.

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 3.0 V6 z Radomia
PostNapisane: 02.kwi.2015 21:47:56 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Jak 2-3k zł cena za duża to jedź po coś do DE albo CH i sobie zobacz ile tam kosztuje dobre auto. Do tego opłaty, podróż, gaz i cena będzie 2-3k wyższa od tej z ogłoszenia :D. W przypadku zakupu 3.0 stan silnika i skrzyni nie może wzbudzać jakichkolwiek wątpliwości przy zakupie by mieć spokojny sen. Polak kupuje tanio od handlarza, później płacze że silnik syf albo auto jakieś takie psujące się :):
Kupując takie coś dla siebie warto czasami przepłacić te 2-3k za pewne auto by później nie było lamentu...

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 3.0 V6 z Radomia
PostNapisane: 02.kwi.2015 22:23:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2007 22:43:21
Posty: 19
Lokalizacja: Minsk maz
Dzięki za odpowiedzi.
Problem w tym że nie znam nikogo obeznanego z dignostyką VAG-a, raczej zdaję się na serwis Bosha, który znalazłem w Radomiu i w którym nie trzeba czekać kilku dni, ewentualnie na ASO VW jak będą mieli wolny termin tego samego dnia.

drookash - ja się będę przesiadał z nowszego auta (mondeo '05 tdci), B4 sprzedane kilka lat temu. Jednak liczę że po przesiadce z forda na audi odczuję że jestem w lepszym aucie, zwłaszcza że klekoczącego diesla zastąpi V6 ;)

_________________
6 lat było Audi 80 B4 ABK


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 3.0 V6 z Radomia
PostNapisane: 02.kwi.2015 22:29:15 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5242
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
ASNy mają specyficzny pomruk. Całkiem inny niż 2,4 czy 2,8. Jeśli znajdziesz zdrowy okaz to będziesz mega zadowolony.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 3.0 V6 z Radomia
PostNapisane: 03.kwi.2015 17:42:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2007 22:43:21
Posty: 19
Lokalizacja: Minsk maz
Pojechałem, obejrzałem, nie kupiłem.
Dla zainteresowanych:
+ w Polsce od 3 lat, gaz na początku założony
+ bardzo ładny z zewnątrz i w środku, nie zużyty
- jedynie co zauważyłem to częściowo popsuty wyświetlacz między zegarami i purchelki na krawędzi dachu
- czar pryska po odpaleniu - silnik na początku chodzi jak diesel, wibracje czuć na desce rozdzielczej, silnik trochę głośny, po rozgrzaniu trochę się poprawia
- na jeździe próbnej raz zgasł - podobno podczas przełączania z benzyny na gaz
- świeci się check engine
- drzwi od pasażera z przodu nie chcą się zamknąć, trzeba naprawdę mocno trzasnąć
- przy kick-down przerzucił z gazu na benzyne
+ nie słyszałem żadnych stuków, jedynie coś huczało przy hamowaniu, skrzynia wydawała mi się ok
Nie sprawdzałem miernikiem, po jeździe próbnej odechciało mi się tego samochodu, w zasadzie to już po odpaleniu się zniechęciłem.

Po tym aucie wybrałem się obejrzeć drugie 3.0 V6 + tiptronic + quattro ale tym razem w A4 i mam pytanie...czy te silniki mają taką słabą kulturę pracy? czy z tymi egzemplarzami było coś nie tak? Chodzi mi głównie o wibracje na biegu jałowym, w A6 były głównie odczuwalne na kierownicy, bo siedzenia były dosyć miekkie, ale w a4 z twardymi fotelami czułem cały czas masaż na plecach i pod tyłkiem na biegu jałowym. Wcześniej testowałem e38 728i i tam silnik chodził o wiele ładniej, cicho i nie wytwarzał wibracji.

_________________
6 lat było Audi 80 B4 ABK


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 3.0 V6 z Radomia
PostNapisane: 03.kwi.2015 17:46:06 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5242
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Wibracje na jałowym są często spowodowane przez:
- źle ustawiony rozrząd lub jego zużycie
- uszkodzone fazatory i nie mają synchronizacji - zwłąszcza, że wszystkie 4 są na jednym pasku

Jeśli wszystko jest ok z silnikiem to nawet nei odczuwasz, że go masz pod maską - akustyka dopiero pojawia się pow 5500obr. Pracuje bardzo poprawnie a i dynamika jest odczuwalna jak się fazy przełączą.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 3.0 V6 z Radomia
PostNapisane: 03.kwi.2015 18:20:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2007 22:43:21
Posty: 19
Lokalizacja: Minsk maz
Właśnie też mi się wydawało, że takie coś nie powinno występować w aucie tej klasy zwłaszcza z benzynowym silnikiem.

_________________
6 lat było Audi 80 B4 ABK


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: