Od siebie dodam jeszcze, że w okolicach rocznika modelowego 2004 były już multi z trybem S i lewarek wyglądał tak jak w poliftowym Tipie (PRNDS). Prosta zasada
jest quattro jest Tip. Poza tym jak przesuniesz lewarek w multi w tryb ręczny +/- to będziesz miał 6 biegów a w Tipie 5. Piszę to, bo były też ośki z Tipem (przed liftem) a po lifcie chyba tylko 2.5TDI V6 180KM.
Co do 2.8 vs. 3.0....miałem kilka 2.8 ale w C5 bym go chyba nie kupił....bo jest tylko przed liftem. ASN bardzo fajny silnik, chociaż wymagający nieco troski i prawidłowej obsługi. IMO zbiera się bardzo przyjemnie z Tipem (wiadomo że wyścigówka to nie będzie), mruczy przyjemniej niż 2.4/2.8. Co do spalania, to nie zauważyłem wyraźnej różnicy. Jak dla mnie zestaw 3.0 quattro Avant Tip jedzie dużo lepiej od 2.4 quattro Avant manual. Miałem oba, więc mam porównanie. 2.4 spalił średnio 1 litr/100km mniej. Oba auta testowane w takich samych warunkach (trasach) na dystansie ok.10kkm.
Moja rada szukaj zestawu 3.0 quattro Tip po lifcie, auto będzie młodsze, ładniejsze i z lepszym wypasem