Ponieważ moje kolejne Audi V8 użytkuję już prawie 10 lat, pora kupić następne duże Audi.
Rozejrzałem się po świecie i ładne "nowe" V8 w EU kosztuje 8-10 tys. EURO ;(
Za tą cenę to już można kupić W12 D3 - więc podjąłem decyzję: przesiadka z V8 na W12
Budżet: 10 000 Euro
Szukamy zatem, co jakiś czas będę dawał raporty z poszukiwań i ocen.
Dzisiaj pierwszy raport:
Auto z uszkodzeniami karoserii, do napraw więc cena niska:
https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a8-6 ... 4050e73e09 24 500 zł
https://pl.pinterest.com/pin/802414858583619519/https://i.pinimg.com/originals/97/9a/74 ... e31da9.pngSprzedający: Mikolaj, Zduńska Wola
tel 506 897 325
OCENA:
Zdjęcia do pobrania 200 szt :
https://mega.nz/#!A4ciiCaC!YtFkOC9Knnj4 ... 3PdGB0-rCkSprzedawca jest osobą trudniącą się handlem samochodami. Książka serwisowa dostępna jednak nie wygląda na autentyczną. Brak pieczątek z serwisu, brak wklejonej karty z kodem lakieru oraz numerem VIN. Tylko jeden kluczyk.
Uszkodzony błotnik prawy. Kwalifikuje się do wymiany i powtórnego lakierowania. Uszkodzony prawy reflektor, pęknięty klosz. Zderzak przedni uszkodzony. Wyrwane uchwyty, uszkodzone ślizgi mocujące, nieodpowiednie spasowanie, lakier zmatowiony. Uszkodzone kratki halogenów, wyrwany uchwyty mocujące, nieodpowiednio się trzymają. Kwalifikuje się do naprawy i powtórnego lakierowania. Maska przednia z odpryskami lakieru w okolicy reflektora prawego. Uszkodzone drzwi prawy przód.
Uszkodzone drzwi prawy tył. Wymagają powtórnego lakierowania, uszkodzenie lakieru jest duże, nie ma możliwości wyciągnięcia tego polerką. Uszkodzony błotnik prawy tył. Na rancie widoczna szpachla z wcześniejszych napraw. Uszkodzenie wymagające ingerencji blacharskie w okolicy prawego tylnego reflektora. Uszkodzony tylny zderzak. Popękany, zarysowany, nieodpowiednio spasowany. Wymaga naprawy i powtórnego lakierowania. Uszkodzony reflektor prawy tył. Lusterko lewo z uszkodzeniami lakieru, kwalifikuje się do powtórnego lakierowania.
Nominalna powłoka lakiernicza na drzwiach lewy tył, błotniku lewy tył, drzwiach prawy przód, przednia klapa dach. Pozostałe elementy podwyższona grubość powłoki lakierniczej. Błotnik prawy tył szpachlowany na rancie. Brak śladów cięcia, wspawywania poszczególnych fragmentów blach. Ślady demontażu maski przednie, błotników, pasa przedniego wraz z belką przednią i strefami zgniotu, drzwi kierowcy, drzwi prawy tył oraz tylnej klapy. Samochód z pewnością nie jest egzemplarzem bezwypadkowym, miał kilka przygód. Wnęki i elementy konstrukcyjne całe, bez śladów napraw blacharskich. Aktualnie napraw blacharskich, wymiany czy powtórnego lakierowania wymaga 6-7 elementów.
Problemy z tylnym zawieszeniem. Samochód po wjechaniu w dziurę staję się nie stabilny. Wyczuwalne stuki z przedniego zawieszenia. Problemy z geometrią. Nieszczelny układ wydechowy. Bardzo głośna praca po odpaleniu. Zawieszenie pneumatyczne na polecenia regulacji reaguje z dużym opóźnieniem.
Przednia szyba wymieniana
Widoczne wycieki z górnych części bloku silnika. Wycieki z zbiorniczka płynu hydraulicznego. Problemy ze wspomaganiem. Miejscami stosowane plastikowe trytki mocujące. Nieoryginalne śruby mocowania nadkoli przednich. Ślady demontażu większości elementów komory silnika.
Bardzo mocne uszkodzenia felgi tylnej prawej, w mojej ocenie na nadaje się do regeneracji trzeba będzie kupić nową. Uszkodzone są ranty, obręczę z pewnością będzie mocno skrzywiona. Dodatkowo uszkodzona felga przód prawa na rancie.
Ciężki zimny rozruch silnik. Osłabiony akumulator lub możliwe problemy z rozrusznikiem. Bardzo głośna praca. Wysokie obroty powyżej 1000 obr/min. Po kilku minutach samochód zaczyna lepiej pracować, obroty spadają do 650 obr/min. Problemy z układem wspomagania, podczas skręcenia na silnik stawiany jest duży opór, falują obroty, czuć opór na kole kierownicy. Podczas diagnostyki stwierdzono błędy ciągłe w module silnika, m.in. problemy z czujnikiem wałka rozrządu, systemem powietrza wtórnego AiR, sterownikiem silnika. Kilka rozgrzań wcześniej była przeprowadzana diagnostyka i kasowane błędy. Po odpaleniu świeciła kontrolka AirBag.
Wnętrze samochodu zużyte bardziej niż wskazuje stan licznika. W mojej ocenie samochód ma przejechane dużo więcej. Występują problemy z systemem mmi, przycinają się przyciski sterowania. Nie działa wizualizacja czujników parkowania. Przycina się regulacja obu lusterek. Podczas składania lusterek dochodzą metaliczne dźwięki. Podczas opuszczania szyby kierowcy i podnoszenia dochodzą metaliczne dźwięki. Problemy z dociągami w szczególności drzwi kierowcy oraz drzwi prawych tył, bardzo często się przycinają. Brak plastiku osłaniającego lusterko na drzwiach prawych przód. Nie działają spryskiwacze reflektorów przednich. Problemy z światłami drogowymi xenonowymi nie zawsze otwiera się druga przesłona. Szyberdach skrzypi podczas otwierania i zamykania. Nie otwiera się schowek w okolicy przycisków sterowania mmi. Regulacja foteli ok. Tempomat aktywny sprawny. Niesprawna poduszka pasażera, uszkodzony zapalnik. Pozostałe wyposażenie sprawne. Uszkodzone otwieranie podłokietnika. Tapicerka z przetarciami i zmarszczeniami. Koło kierownicy z wyraźnymi śladami użytkowania. Wnętrze zabrudzone, zaniedbane.
Samochód ma problemy z zawieszeniem. Na koleinach staje się nie stabilny. Twarda praca pedału hamulca. Układ kierowniczy szczególnie na postoju stawia opór, podczas skręcania falują obroty, nie da się uzyskać maksymalnego kąta skrętu. Do poprawy zbieżność oraz ustawienie drążkach, krzywa kierownica do jazdy na wprost. Problemy z wyciszeniem wnętrza, szum powietrza ponadprzeciętny.
PODSUMOWANIE:
Blacharsko : Samochód praktycznie cały powtórnie lakierowany. Miał kilka przygód. Nie miał poważnych wypadków, elementy konstrukcyjne nie naruszone. Do wymiany 3-4 elementy blacharskie. Tylny błotnik również wymaga ingerencji blacharskich. Do powtórnego lakierowania minimum 6 elementów.
Technicznie : Problemy z układem wspomagania. Problemy z ciężkim rozruchem. Problemy z uszczelnieniem silnika. Problemy z zawieszeniem. Problemy z wyposażeniem wnętrza.
Stan prawny: 1 kluczyk. Brak autentycznej dokumentacji serwisowej.
Wymaga dużych nakładów finansowych zarówno od strony blacharskiej jak i strony technicznej. Koszt naprawy aktualnych uszkodzeń blacharsko-lakierniczych, myślę że może nie zamknąć się w kwocie 5000-5500 zł. Co do autentyczności przebiegu w mojej ocenie stan licznika nie odzwierciedla rzeczywistego stanu. Brak rekomendacji na zakup.