audi_cygaro napisał(a):
void napisał(a):
Na co zwracać uwagę w 1,8 T? Napinacz łańcucha - jeżeli przy odpalaniu jest słyszalny przez 2-3 sekundy to znaczy, że niebawem będzie kwalifikował się do wymiany. W przypadku gdy jest ciągle słyszalny - to natychmiastowa wymiana. Na start należy wyczyścić smok pompy oleju. Jeżeli rusza się napinacz to i warto zrobić rozrząd.
- w 2.0T dokładnie to samo.
hubos21 napisał(a):
W 2.0 TFSI jest fajne to, że fabrycznie ma skrzynie jak V6tki, przełożenia dłuższe niż w 1.8T, 3 bieg spokojnie do 160km/h się kręci.
Akuratnie jeżeli chodzi o b7 różnica wynosi zaledwie 200 rpm na korzyść 2.0.
-1.8T RPM at 120 km/h:
2.750 rpm
-2.0T RPM at 120 km/h:
2.550 rpm
mowa o manualu oczywiście.
Generalnie ciężki wybór, do 1.8t zdecydowanie łatwiej o części, bo 2.0T masz tylko w b7 i C6, po chipie i drobnych modach uzyskasz moc jaką dysponuje 2.0T, natomiast 2.0 już w serii ma podwójny icek, lepsze heble, dłuższą skrzynie i po chipie ma moc nie osiągalną dla 1.8T w serii. Jeżeli jazda tylko na benzynie to w sumie wybór jest prosty- 2.0T, w przypadku LPG trzeba to przemyśleć...
To wszystko o piszesz jest prawdą, ale nie ten budżet na 2,0 TFSI.
W 2,0 250 KM to niewielki maklad w porównaniu do 1,8 T, gdzie z heblami 10 k wyjęte.
Poluje na B7 Q z 1,8 T. Dlaczego? 1,8 T na moje potrzeby wystarczy, lepiej znany wśród mechaników. Gdyby przycisnęło to taniej zagazowac. BFB Q jak na benzynę i tak ma długą skrzynię.