.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lis.2024 01:13:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Audi a4 b7 1.8t/ 2.0 tfsi nada się na daily?
PostNapisane: 30.maja.2019 09:48:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lut.2014 15:42:04
Posty: 1657
Auto: BEX+ Quattro
Za 20-22k celowałbym w dobre B6 Q. Na B7 to bliżej już 27-28, to takie minium. 2,0 TFSI można zagazować, lecz koszt instalacji będzie wyższy niż w 1,8 T i w jakimś % będzie korzystał z benzyny.

Na co zwracać uwagę w 1,8 T? Napinacz łańcucha - jeżeli przy odpalaniu jest słyszalny przez 2-3 sekundy to znaczy, że niebawem będzie kwalifikował się do wymiany. W przypadku gdy jest ciągle słyszalny - to natychmiastowa wymiana. Na start należy wyczyścić smok pompy oleju. Jeżeli rusza się napinacz to i warto zrobić rozrząd.

W 2,0 TFSI musisz zwrócić uwagę na pompę olejową. Taniej wyjdzie przeróbka na tę od 1,8 T niż kupno nowej. Należy też przyjrzeć się "szklankom" popychaczy pompy wysokiego ciśnienia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi a4 b7 1.8t/ 2.0 tfsi nada się na daily?
PostNapisane: 30.maja.2019 10:30:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
W 2.0 TFSI jest fajne to, że fabrycznie ma skrzynie jak V6tki, przełożenia dłuższe niż w 1.8T, 3 bieg spokojnie do 160km/h się kręci


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi a4 b7 1.8t/ 2.0 tfsi nada się na daily?
PostNapisane: 30.maja.2019 13:25:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.maja.2008 00:43:30
Posty: 388
Lokalizacja: Wrocław
void napisał(a):

Na co zwracać uwagę w 1,8 T? Napinacz łańcucha - jeżeli przy odpalaniu jest słyszalny przez 2-3 sekundy to znaczy, że niebawem będzie kwalifikował się do wymiany. W przypadku gdy jest ciągle słyszalny - to natychmiastowa wymiana. Na start należy wyczyścić smok pompy oleju. Jeżeli rusza się napinacz to i warto zrobić rozrząd.



- w 2.0T dokładnie to samo.

hubos21 napisał(a):
W 2.0 TFSI jest fajne to, że fabrycznie ma skrzynie jak V6tki, przełożenia dłuższe niż w 1.8T, 3 bieg spokojnie do 160km/h się kręci.


Akuratnie jeżeli chodzi o b7 różnica wynosi zaledwie 200 rpm na korzyść 2.0. ;)

-1.8T RPM at 120 km/h:
2.750 rpm
-2.0T RPM at 120 km/h:
2.550 rpm

mowa o manualu oczywiście.

Generalnie ciężki wybór, do 1.8t zdecydowanie łatwiej o części, bo 2.0T masz tylko w b7 i C6, po chipie i drobnych modach uzyskasz moc jaką dysponuje 2.0T, natomiast 2.0 już w serii ma podwójny icek, lepsze heble, dłuższą skrzynie i po chipie ma moc nie osiągalną dla 1.8T w serii. Jeżeli jazda tylko na benzynie to w sumie wybór jest prosty- 2.0T, w przypadku LPG trzeba to przemyśleć... :peace:

_________________
C3 1.8S Pb+LPG 2007-06.10.2009 [*]
C3 2.2E Pb 2009-2020
B3 1.8S Pb+LPG 2013-2016
B5 1.8T Pb 2016-2021
D2 4.2 Pb+LPG 2021-?
B5 2.8Q Pb+LPG 2021-?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi a4 b7 1.8t/ 2.0 tfsi nada się na daily?
PostNapisane: 30.maja.2019 15:18:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lut.2014 15:42:04
Posty: 1657
Auto: BEX+ Quattro
audi_cygaro napisał(a):
void napisał(a):

Na co zwracać uwagę w 1,8 T? Napinacz łańcucha - jeżeli przy odpalaniu jest słyszalny przez 2-3 sekundy to znaczy, że niebawem będzie kwalifikował się do wymiany. W przypadku gdy jest ciągle słyszalny - to natychmiastowa wymiana. Na start należy wyczyścić smok pompy oleju. Jeżeli rusza się napinacz to i warto zrobić rozrząd.



- w 2.0T dokładnie to samo.

hubos21 napisał(a):
W 2.0 TFSI jest fajne to, że fabrycznie ma skrzynie jak V6tki, przełożenia dłuższe niż w 1.8T, 3 bieg spokojnie do 160km/h się kręci.


Akuratnie jeżeli chodzi o b7 różnica wynosi zaledwie 200 rpm na korzyść 2.0. ;)

-1.8T RPM at 120 km/h:
2.750 rpm
-2.0T RPM at 120 km/h:
2.550 rpm

mowa o manualu oczywiście.

Generalnie ciężki wybór, do 1.8t zdecydowanie łatwiej o części, bo 2.0T masz tylko w b7 i C6, po chipie i drobnych modach uzyskasz moc jaką dysponuje 2.0T, natomiast 2.0 już w serii ma podwójny icek, lepsze heble, dłuższą skrzynie i po chipie ma moc nie osiągalną dla 1.8T w serii. Jeżeli jazda tylko na benzynie to w sumie wybór jest prosty- 2.0T, w przypadku LPG trzeba to przemyśleć... :peace:

To wszystko o piszesz jest prawdą, ale nie ten budżet na 2,0 TFSI.

W 2,0 250 KM to niewielki maklad w porównaniu do 1,8 T, gdzie z heblami 10 k wyjęte.

Poluje na B7 Q z 1,8 T. Dlaczego? 1,8 T na moje potrzeby wystarczy, lepiej znany wśród mechaników. Gdyby przycisnęło to taniej zagazowac. BFB Q jak na benzynę i tak ma długą skrzynię.


Ostatnio edytowano 30.maja.2019 18:52:08 przez void, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi a4 b7 1.8t/ 2.0 tfsi nada się na daily?
PostNapisane: 30.maja.2019 16:58:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.maja.2008 00:43:30
Posty: 388
Lokalizacja: Wrocław
Dokładnie :)

A jeżeli autorowi aż tak bardzo nie zależy na mocy to oczywiście 1.8T z programem też nieźle pojedzie i jego bym polecał, no i faktycznie my tu gadu gadu a 20k to za mało raczej na b7 więc zostaje b6. Amen :D

_________________
C3 1.8S Pb+LPG 2007-06.10.2009 [*]
C3 2.2E Pb 2009-2020
B3 1.8S Pb+LPG 2013-2016
B5 1.8T Pb 2016-2021
D2 4.2 Pb+LPG 2021-?
B5 2.8Q Pb+LPG 2021-?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Baidu [Spider], Majestic-12 [Bot] i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: