Hej! Stałem się posiadaczem Audi A4 B5, 1.9 TDI (AJM).
Szczerze, to nigdy wcześnie nie miałem diesla ani w ogóle auta z turbiną.
Co na początku należy wymienić? Pakiet startowy jaki zrobiłem to:
- płukanka + olej silnikowy (zgodny z normą 505.01 do pompowtrysków), filtr oleju, filtr powietrza, filtra paliwa
- wymiana rozrządu - komplet
- napinacz + tłumik drgań
- wszystkie paski
- termostat
- łożysko klimatyzacji
- płyn chłodniczy
- płyn hamulcowy
- odgrzybiony układ klimatyzacji (chemicznie, jeszcze muszę wykonać ozonowanie wnętrza)
- dolałem preparat do diesla (Forte)
- kosmetyka wnętrza (oczyszczenie skórzanych elementów i ich konserwacja, czyszczenie i konserwacja plastików wnętrza, wszystkie uszczelki posmarowałem itp.)
Przed zimą planuje wymianę oleju w skrzyni biegów i nowy płyn do wspomagania oraz zakonserwować profile zamknięte i podwozie (jeśli będą braki w fabrycznej konserwacji).
Czy Turbo Diesel wymaga jakiś dodatkowych działań?
Chodzi mi o praktykę, nie teorie.
Wiadomo, że nie można go od razu gasić po skończonej jeździe (zwłaszcza po trasie) ani katować jak jest zimny
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
To wiem.
Czy lać paliwo typu premium (np. VPower, Verva, Gold) czy zwykłą ropę?
Klika osób już mi mówiło, że pompowtryski są awaryjne i wkopałem się w kosztowny (relacja rocznika do ceny), stary (końcówka 2000 roku), awaryjny samochód ale ładnie wyglądający.
W sumie taki pakiet startowy w każdym aucie trzeba zrobić (bez względu czy ma 5 lat czy 25 lat).
P.S. Spalanie w cyklu mieszanym tj. miasto 20%, droga ekspresowa 40 %, drogi krajowe i wojewódzkie - 40% wyszło mi ok. 5,7 litra na 100 km (włączona klima, jedna osoba). To chyba w normie?