Hej! Stałem się posiadaczem Audi A4 B5, 1.9 TDI (AJM).
Szczerze, to nigdy wcześnie nie miałem diesla ani w ogóle auta z turbiną.
Co na początku należy wymienić? Pakiet startowy jaki zrobiłem to:
- płukanka + olej silnikowy (zgodny z normą 505.01 do pompowtrysków), filtr oleju, filtr powietrza, filtra paliwa
- wymiana rozrządu - komplet
- napinacz + tłumik drgań
- wszystkie paski
- termostat
- łożysko klimatyzacji
- płyn chłodniczy
- płyn hamulcowy
- odgrzybiony układ klimatyzacji (chemicznie, jeszcze muszę wykonać ozonowanie wnętrza)
- dolałem preparat do diesla (Forte)
- kosmetyka wnętrza (oczyszczenie skórzanych elementów i ich konserwacja, czyszczenie i konserwacja plastików wnętrza, wszystkie uszczelki posmarowałem itp.)
Przed zimą planuje wymianę oleju w skrzyni biegów i nowy płyn do wspomagania oraz zakonserwować profile zamknięte i podwozie (jeśli będą braki w fabrycznej konserwacji).
Czy Turbo Diesel wymaga jakiś dodatkowych działań?
Chodzi mi o praktykę, nie teorie.
Wiadomo, że nie można go od razu gasić po skończonej jeździe (zwłaszcza po trasie) ani katować jak jest zimny
To wiem.
Czy lać paliwo typu premium (np. VPower, Verva, Gold) czy zwykłą ropę?
Klika osób już mi mówiło, że pompowtryski są awaryjne i wkopałem się w kosztowny (relacja rocznika do ceny), stary (końcówka 2000 roku), awaryjny samochód ale ładnie wyglądający.
W sumie taki pakiet startowy w każdym aucie trzeba zrobić (bez względu czy ma 5 lat czy 25 lat).
P.S. Spalanie w cyklu mieszanym tj. miasto 20%, droga ekspresowa 40 %, drogi krajowe i wojewódzkie - 40% wyszło mi ok. 5,7 litra na 100 km (włączona klima, jedna osoba). To chyba w normie?