.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.gru.2024 10:08:28

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [S6 2.2T] Przewód, kostka do turbiny? Mało barów
PostNapisane: 02.lis.2006 15:56:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2006 18:25:14
Posty: 631
Lokalizacja: śląsk
Witam!
Zachęcony ostatnimi miłymi odpowiedziami na moje pytanie odważę się zadać następne.
Mianowicie dowiedziałem się w serwisie, że w S6 2.2T Avant '95 rok, które chce zakupić trzeba wymienić jakiś przewód albo kostkę do turbiny bo dmucha ona mniej niż standardowo ma dmuchać.
Wybaczcie moje nazewnictwo ale gość zarzucił mnie tak technicznym żargonem, że jedyne co zapamiętałem to właśnie jakiś przewód albo kostka do turbiny co trzeba wymienić (podobno ten gadżet kosztuje 80 zł) i wszystko ma wrócić do normy.
Co to może być i co o tym sądzicie?
Czy to jakaś standardowa usterka czy należy się tego bać?

Dziękuję i pozdrawiam
Masta_J


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2006 16:07:23 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
pewnie mial na mysli zawor sterujacy cisnieniem doladowania N75 ale cena bedzie nieco wyzsza (200-250 pln).
moze to byc sciema ktorej zadaniem jest ukrycie innych wad ;)

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: jak sprawdzić?
PostNapisane: 02.lis.2006 16:40:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2006 18:25:14
Posty: 631
Lokalizacja: śląsk
Dzięki serdeczne za odpowiedź.

Czy jestem w jakiś sposób w stanie sprawdzić to na miejscu przy oględzinach?
Nie ma tam serwisu Audi ani VW, czy to można w jakikolwiek sposób sprawdzić?

Albo jakieś inne rady na co zwracać uwagę przy oględzinach przy takim samochodzie? Prócz oczywiście stanardowych, które sprawdza się przy każdym? :)

Dziękuję i pozdrawiam
Masta_J


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2006 16:50:56 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
poza zwyklymi elementami typu zawieszenie i blacha zobacz pod autem wycieki ze skrzyni, dyfra, chlodnicy oleju, IC - wszedzie powinno byc sucho.
mozesz sciagnac waz przed turbina i namacalnie sprawdzic luzy oski wirnika (minimalny poprzeczny, zero wzdluznego), po sciagniecu weza przy przepustnicy zobaczysz czy calosc jest czysta.
sprawdz daty produkcji na kilku plastikowych elementach z przodu.
jazda probna przy uszkodzonym N75 niewiele wyjasni jesli chodzi o stan silnika.

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2006 17:04:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
moze chodzi o DV? jak jest uszkodzony to upuszcza cisnienia.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2006 17:07:06 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
Lukasik napisał(a):
moze chodzi o DV? jak jest uszkodzony to upuszcza cisnienia.

bardziej do "kostki od turbiny" pasuje N75 ;)

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2006 17:33:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2006 18:25:14
Posty: 631
Lokalizacja: śląsk
Bilu napisał(a):
poza zwyklymi elementami typu zawieszenie i blacha zobacz pod autem wycieki ze skrzyni, dyfra, chlodnicy oleju, IC - wszedzie powinno byc sucho.
mozesz sciagnac waz przed turbina i namacalnie sprawdzic luzy oski wirnika (minimalny poprzeczny, zero wzdluznego), po sciagniecu weza przy przepustnicy zobaczysz czy calosc jest czysta.
sprawdz daty produkcji na kilku plastikowych elementach z przodu.
jazda probna przy uszkodzonym N75 niewiele wyjasni jesli chodzi o stan silnika.



Nie będzie czuć jakiegoś ubytku mocy?
Tam jest komputer pokładowy, może należy zwrócić uwagę na jakieś jego wskazania? Co on tam dobrego pokazuje? :)

Dziękuję i pozdrawiam
Masta_J


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2006 17:52:25 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
masta_j napisał(a):
Bilu napisał(a):
poza zwyklymi elementami typu zawieszenie i blacha zobacz pod autem wycieki ze skrzyni, dyfra, chlodnicy oleju, IC - wszedzie powinno byc sucho.
mozesz sciagnac waz przed turbina i namacalnie sprawdzic luzy oski wirnika (minimalny poprzeczny, zero wzdluznego), po sciagniecu weza przy przepustnicy zobaczysz czy calosc jest czysta.
sprawdz daty produkcji na kilku plastikowych elementach z przodu.
jazda probna przy uszkodzonym N75 niewiele wyjasni jesli chodzi o stan silnika.



Nie będzie czuć jakiegoś ubytku mocy?
Tam jest komputer pokładowy, może należy zwrócić uwagę na jakieś jego wskazania? Co on tam dobrego pokazuje? :)

Dziękuję i pozdrawiam
Masta_J

to czy bedzie czuc ubytek mocy zalezy od punktu odniesienia ;)
z uszkodzonym N75 auto bedzie jezdzilo na mniejszym doladowaniu (0,6 czy 0,7 zamiast 1,1 bara).
z ciekawych rzeczy komputer pokladowy wskazuje cisnienie doladowania (absolutne czyli powiekszone o cisnienie atmosferyczne).
inne wskazania - w tym srednie spalania - do ciekawych juz nie naleza ;)

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2006 18:07:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2006 18:25:14
Posty: 631
Lokalizacja: śląsk
Bilu napisał(a):
to czy bedzie czuc ubytek mocy zalezy od punktu odniesienia ;)
z uszkodzonym N75 auto bedzie jezdzilo na mniejszym doladowaniu (0,6 czy 0,7 zamiast 1,1 bara).
z ciekawych rzeczy komputer pokladowy wskazuje cisnienie doladowania (absolutne czyli powiekszone o cisnienie atmosferyczne).
inne wskazania - w tym srednie spalania - do ciekawych juz nie naleza ;)


Mój punkt odniesienia to Audi 200 2.2T, którym jeździłem jakieś 10 lat temu jako pasażer :)
Mniejsze doładowanie czyli mniejsze przyspieszenie?
Z tym ciśnieniem absolutnym to dla mnie nowość, dziękuję :galy:
A średnie spalanie to swego rodzaju czasowstrzymywacz ;-)

Dziękuje i pozdrawiam
Masta_J

PS. Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś rady dla młodego adepta to chętnie przyjmę i podziekuję :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S6 2.2T] Przewód, kostka do turbiny? Mało barów
PostNapisane: 02.lis.2006 19:12:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
masta_j napisał(a):
Mianowicie dowiedziałem się w serwisie, że w S6 2.2T Avant '95 rok, które chce zakupić trzeba wymienić jakiś przewód albo kostkę do turbiny bo dmucha ona mniej niż standardowo ma dmuchać.


byłeś z aktualnym właścicielem w serwisie i tak serwis po ogledzinach powiedział? vag był? skąd masz takie info?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: