Blinkey mr2 napisał(a):
@ meszrum
O jakich przebiegach rocznych myślisz wspominając o 2 latach i wyrównaniu kosztów?
(...)
Za 2 tygodnie chyba sam pojadę do Niemiec poszukać takiego.
po zakupie AKE/BAU/BDH powinienes bezwglednie wymienić rozrząd [3500pln], olej [300pln z filtrem], filtry [najlepiej Knecht 200pln], olej w skrzyni [nie wiem, jaka to kwota]. reszta czynności będzie kosztować tyle, ile kosztuje w
normalnym samochodzie.
do tego zachodzi ryzyko zużytych wałków rozrząduw przeciwnym razie dojdzie kwota rzędu 4000pln.
2.5TDI, a w szczególności pompa VP44, wymaga najlepszego paliwa - z reguły BP Ultimate, gdyż na innym [nawet na Shell'u] szarpie.
to są moje spostrzeżenia po kilku latach uzytkowania 2.5TDI.
minusem jest bez wątpienia długi okres rozgrzewania się silnika - uzyskuje temp. roboczą po ok. 10 km - zatem jeżeli ma służyć do jazdy miejskiej, to będziecie korzystać z ok. 80ps...
spalanie powyżej 13l w AKE Q TIP też będzie codziennością.
wyjazd do D / SUI to jedyna szansa na zakup sprawnego 2.5TDI. to, co jest w pl, wymaga zazwyczaj dużych nakładów finansowych, wiedzy i konsekwencji w doprowadzeniu auta do stanu używalności.
miałem przyjemność posiadać A8 2.8 [2001] - zupełnie inne koszty [niższe], brak turbiny i cisza. koszty po 2 latach były mniejsze, niż w przypadku 2.5TDI.