.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lis.2024 19:15:32

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Chcę kupić Audi A6 Avant Quattro. Ale jaki silnik??
PostNapisane: 29.sty.2007 16:01:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.sty.2007 11:31:11
Posty: 58
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Audi S6 V10
Witam
Od jakiegoś czasu obserwuję forum, gdyż noszę się z zamiarem kupna Audi A6 rocznik 2003 C5 Avant Quattro tiptronic silnik 2,5 TDI (180KM) lub 3.0 V6(220KM).
- Mam pytanie odnośnie silnika 3.0 - jak ten silnik poddaje sie gazowaniu i jakie spalanie ma na benzie i na gazie (na forum nie ma zbyt dużo informacji o tym silniku)?
- Na co zwracać szczególnie uwagę przy zakupie A6 z tego rocznika i z w/w silnikami?
- Prośba o zbiór wad i zalet silnika 2,5TDI 180KM (ile mozna z niego wyciągnąć bez przeginania po virusie lub boxie - i co polecacie, jaki zakład, itp)
- Jakie są koszty utrzymania webasto w A6

Uprzedzając niektórych forumowiczów, forum przejżałem dość dokładnie. :D

_________________
--------------------------------
GÓRY dla górników,
ZIEMIA dla ziemniaków,
a księża na KSIĘŻYC.
--------------------------------
Audi S6 C6 5.2 V10 Quattro TipTronic
Audi A6 C5 2.5 TDI Quattro TipTronic Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2007 16:08:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
Jeśli chodzi o 2.5TDI 180KM
Wpisz w wyszukiwarce: AKE
poczytaj posty użytkownika:
meszrum , baskecik

Jeden ze znalezionych wątków:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... hlight=ake

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2007 11:47:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.cze.2006 14:45:56
Posty: 238
Lokalizacja: zewsząd
co do 3.0 ASN też troche bylo.poczytaj a jak bedziesz mial jakies jeszcze pytania to sluze pomoca.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Chcę kupić Audi A6 Avant Quattro. Ale jaki silnik??
PostNapisane: 02.lut.2007 12:52:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Kraja74 napisał(a):
- Prośba o zbiór wad i zalet silnika 2,5TDI 180KM (ile mozna z niego wyciągnąć bez przeginania po virusie lub boxie - i co polecacie, jaki zakład, itp)
- Jakie są koszty utrzymania webasto w A6



zasadą jest, że w AKE nie powinno modyfikować się programu.
wynika więcej z tego problemów, aniżeli mocy - problemem jest nm [skrzynia w AKE ma kłopot z nm pow. 400] i turbina [nie lubi zwiękosznej temperatury spalin].
ten silnik jest irracjonalnie drogi w utrzymaniu w założeniu, że chciałbyś go użytkować prawidłowo.
moim zdaniem znacznie lepiej jest kupić 3.0, czy nawet 4.2 - koszty na benzynie wyjdą po 2 latach podobne jak w przypadku prawidłowo eksploatowanego 2.5TDI...

webasto? nic nie kosztuje - spala 0.6l na 1h pracy.
koszt instalacji - nowe ok. 5000 - 7000pln, używane od 800pln.

[+]
a tak w ogóle, to bardziej się opłaca kupić 4.2.
spalanie o 3l większe, a silnik sprawdzony.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2007 02:03:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2007 15:28:07
Posty: 83
Lokalizacja: Wrocław
@ meszrum

O jakich przebiegach rocznych myślisz wspominając o 2 latach i wyrównaniu kosztów?
Ja akurat też jestem w trakcie poszukiwania takiego auta i szczerze mówiąc nastawiłem się już na 180 KM. Roczny przebieg będzie wynosił około 25 tkm i zakładam, że za 3 lata będę go gonił. O ile w przypadku stylu jazdy mojej żony (a to ona ma w większości tym autem jeździć) cieszę się z tego co słyszałem o spalaniu, to wiem, że jak kupię benzynę to będę słyszał tylko jak wir wiruje w baku. Zwłaszcza jak ja (rzadku bo rzadzko ale...) zasiądę za kierownicę. Ostatnie moje doświadczenie z Dodgem Grand Caravanem pokazało, że w autach z taką pojemnością i taką mocą moje spalanie benzyny na 100 km wynosi średnio 24 litry.
Oczywiście koszty serwisowania to zupełnie inna bajka ale przecież 3,7 czy 4,2 też trzeba serwisować.
A tak wogóle to obejrzałem dzisiaj bardzo ładny egzemplarz a6 i wszystko szlag trafił jak zobaczyłem jakie dokumenty miałbym podpisać przy jego zakupie. Nic nie trzymało się kupy. Za 2 tygodnie chyba sam pojadę do Niemiec poszukać takiego.

_________________
Latem drift, zimą Quattro. :-)
Są:
Toyota MR2 SW20
Obrazek
Audi A6 C5 Avant 2.4 Quattro
Niedługo: :-)
Nissan GT-R


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2007 09:08:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Blinkey mr2 napisał(a):
@ meszrum

O jakich przebiegach rocznych myślisz wspominając o 2 latach i wyrównaniu kosztów?
(...)
Za 2 tygodnie chyba sam pojadę do Niemiec poszukać takiego.


po zakupie AKE/BAU/BDH powinienes bezwglednie wymienić rozrząd [3500pln], olej [300pln z filtrem], filtry [najlepiej Knecht 200pln], olej w skrzyni [nie wiem, jaka to kwota]. reszta czynności będzie kosztować tyle, ile kosztuje w normalnym samochodzie.
do tego zachodzi ryzyko zużytych wałków rozrząduw przeciwnym razie dojdzie kwota rzędu 4000pln.
2.5TDI, a w szczególności pompa VP44, wymaga najlepszego paliwa - z reguły BP Ultimate, gdyż na innym [nawet na Shell'u] szarpie.
to są moje spostrzeżenia po kilku latach uzytkowania 2.5TDI.
minusem jest bez wątpienia długi okres rozgrzewania się silnika - uzyskuje temp. roboczą po ok. 10 km - zatem jeżeli ma służyć do jazdy miejskiej, to będziecie korzystać z ok. 80ps...
spalanie powyżej 13l w AKE Q TIP też będzie codziennością.

wyjazd do D / SUI to jedyna szansa na zakup sprawnego 2.5TDI. to, co jest w pl, wymaga zazwyczaj dużych nakładów finansowych, wiedzy i konsekwencji w doprowadzeniu auta do stanu używalności.

miałem przyjemność posiadać A8 2.8 [2001] - zupełnie inne koszty [niższe], brak turbiny i cisza. koszty po 2 latach były mniejsze, niż w przypadku 2.5TDI.


:517:

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2007 14:18:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.sty.2007 11:31:11
Posty: 58
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Audi S6 V10
Gdy czytam Wasze opinie coraz mniej podoba mi się 2,5 AKE - do tej pory byłem wielkim fanem Diesli (w tym momencie poruszam się już 3 dieslem - Focusem 1,8 TDDI zavirusowanym z 90 na 122 KM - zrobiłem nim już 95000 bez najmniejszych problemów), zawsze uważałem silnik 2,5TDi za ideał - a tu zderzenie z rzeczywistością. Coraz bardziej skłaniam się ku 2,8 lub 3,0 benzyna, ale tu jako laik w gazowaniu mam pytanie:
- słyszałem, że są problemy z zakładaniem instalacji gazowych do niektórych typów silników - czy w przypadku 2,8 lub 3.0 występują takowe??
- Jaki jest koszt założenia instalacji gazowej, dobrej, aby było z instalacją jak najmniej kłopotów??

_________________
--------------------------------
GÓRY dla górników,
ZIEMIA dla ziemniaków,
a księża na KSIĘŻYC.
--------------------------------
Audi S6 C6 5.2 V10 Quattro TipTronic
Audi A6 C5 2.5 TDI Quattro TipTronic Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2007 14:54:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sty.2006 23:49:09
Posty: 517
Lokalizacja: Drawsko Pom
Auto: A6 C6 3,0 QUATTRO 232PS 2007r
Kraja74 napisał(a):
Gdy czytam Wasze opinie coraz mniej podoba mi się 2,5 AKE - do tej pory byłem wielkim fanem Diesli (w tym momencie poruszam się już 3 dieslem - Focusem 1,8 TDDI zavirusowanym z 90 na 122 KM - zrobiłem nim już 95000 bez najmniejszych problemów), zawsze uważałem silnik 2,5TDi za ideał - a tu zderzenie z rzeczywistością. Coraz bardziej skłaniam się ku 2,8 lub 3,0 benzyna, ale tu jako laik w gazowaniu mam pytanie:
- słyszałem, że są problemy z zakładaniem instalacji gazowych do niektórych typów silników - czy w przypadku 2,8 lub 3.0 występują takowe??
- Jaki jest koszt założenia instalacji gazowej, dobrej, aby było z instalacją jak najmniej kłopotów??

Z sekwencją nie ma problemu.Problemy były z silnikami 2,6 (plastikowy kolektor ssący)jak ktoś chciał założyc zwykłą instalację.Teraz staniały sekwencje i nie ma problemu z montażem.Cena okoła 3,5tys zł

_________________
A6 Avant 3.0 TDI 232 KM ASB
A6 Avant 1.9 TDI 130 KM AWX
A4 Avatn 1.9 TDI 110 KM AFN
A6 1.9 TDi AFN
MB W211 2.7 CDI
E65 BMW 730D


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: