morgothdbma napisał(a):
od siebie powiem tylko:
kupiłem ostatnio podobny wynalazek: a8 4,2 q tiptr
koszty (na razie) - nie są tragiczne, nic się nie sypie
z tym spalaniem 20-30 litrów to uważam za przegięcie
(ktoś coś mówił o 20-25, a jak się nie zabijesz to spadnie do 17)
Popatrz w mój podpis,m tam jest prawda.......
Rozrzą zrobisz za 2000-2500 (na oryginalnych częściach, ale nie z ASO)
Olej fakt, trzeba mieć z 10 litrów, ale mi na ten przykład ANI KRESKA oleju nie ubyła na stanie przez 1300 km
Tiptronik - przeglądy, wymiana oleju i filtra to podstawa
Jak nie trafisz trupa to nie powinno być źle
PS: ja mam na razie za krótko to auto aby tak konkretnie koszty podać.....
Ale juz widzę że tragedii nie ma...
Ależ farmazony walisz...
Przeczytaj jeszcze raz temat, potem spojrzyj do garażu co tam masz i wtedy się wypowiedz...
A8 i S4 V8 to TOTALNIE rożne auta i poza oznaczeniem 4.2V8 nie mają ze sobą nic wspolnego. Oczywiście, że A8 pali Ci 11-14, ale nie gazu i masz tiptronic, ktory znacznie obniża spalanie, starszy automat jest inny i znacznie gorszy, a manual się prosi, żeby go pociągnąć parę tysi wyżej... (wiem doskonale co piszę bo są u mnie w domu od 2 lat i V8 i A8 4.2 V8 więc bezpośrednio porownuję). Podałeś spalanie dla A8 możliwe,ale S4 spali znacznie więcej chyba, że jeździsz jak z jajkiem i tylko w trasie, lub z jej przewagą. W mieście wessie spokojnie powyżej 20L (tylko w mieście, bo w mieszanej sporo mniej). W A8 jest nowszy silnik, inny komputer, inna skrzynia, inny napęd a tylko nazwa ta sama.
Ceny też podałeś dla A8 a nie starszego S4, więc się totalnie nie zgadzają. Nie bierze Ci oleju?? Oczywiście, że nie bo masz A8, a nie poprzedni silnik, w kotrym olej spier...la szybciej niż płyn do spryskiwaczy...
Masz auto nad ktorym sztab ludzi pracował przez wszystkie lata produkcji S4, więc mimo, że pewnie rocznikowo niewiele się rożnią, to jest to auto z innej epoki!!! Więc nie porownuj tych aut, bo się po prostu nie da... Nawet brzmienie silnika mają inne...
Ps. I masz rację, A8 się nie sypie, ale do tanich nie należy, a S4 też się nie sypie, jednak przez swoją cenę wpadały w ręce tych, ktorzy wstawiali im jak diabli, walili w co popadło i ciężko jest znaleźć tanio dobry egzemplarz...
Ps2. Ja nikogo nie zniechęcam, bo nie ma piękniejszego motoru niż 4.2 w każdych latach, ale kolega pytał o za i przeciw, więc trzeba go uświadomić za wczasu, zanim wpędzi się w bagno chyba, że jest na to gotowy, ale wtedy by nie pytał, tylko chwaliłby się nowym zakupem...
Ps3. Losiak - ja wymieniłem kompletny rozrząd ze wszystkimi łożyskami, napinaczami, paskami, pompą wody itp, za niecały 1000zł (podobno najlepsze dostępne części), ale bez roboty, bo tą miałem za free. Także sporo zapłaciłeś, ale grunt, że jest zrobione (moj pasek "podobno" wyminiony wcześniej był rozdwojony i popękany, także nie ma co ufać, tylko robić)... I gdzie te fotki Twojego tajniaka??
