.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lut.2025 15:53:18

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A8 2.8q czy A8 4.2q?
PostNapisane: 03.sie.2007 15:18:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2006 23:30:51
Posty: 788
Witam. Mam ogromny dylemat wiec zwracam sie do Was. W najblizszym czasie bede przymierzal sie do kupna mojego odwiecznego marzenia, czyli A8-ki. W gre wchodza dwa silniki 2.8 oraz 4.2, wszystkie z quattro oczywiscie. Rozum podpowiada 2.8 - manualna skrzynia i V6 - mniejsze spalanie i koszta ewentualnych napraw niz w 4.2 - automat (nie wiem jak sie sprawuje w A8) i V8 (serwis zapewne jest drogi). Serce z kolei jest za 4.2 - lepsze osiagi. automacik i piekny dzwiek. Ponadto koszt zalozenia gazu do V6 jest o wiele nizszy, a zalozyc go bede musial. Co o tym myslicie? Orientujecie sie jakie dokladnie osiagi i spalanie ma A8 z silnikiem 2.8 quattro oraz jakie sa koszta serwisu obu silnikow? Dzieki z gory WIELKIE i pozdrawiam.


Ostatnio edytowano 03.sie.2007 15:22:57 przez Combi, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2007 15:21:34 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Jak latasz w trasy to bierz 4.2 bo różnica w spalaniu znikoma, jak kulasz się po mieście do 2.8 znacznie mniej spali...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2007 21:03:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.maja.2007 07:18:33
Posty: 48
wedla danych fabrycznych 2.8q manual i 4.2q automat roznica wynosi ok 4l w miescie

najwiekszym problemem przy 2.8 jet trudnosc znalezienia dobrego wyposazenia np pelnej el. reg. foteli


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2007 02:00:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2007 00:46:01
Posty: 1347
Lokalizacja: Chełmno-Coventry
Auto: Audi Q7 4L 3.0 TDI
pomysl do czego autko ci potrzebne. A8 jest tylko o 160kg ciezsza niz A6 wiec i silnik 2.8 bedzie zwawy skoro w A6 radzi sobie swietnie. Nizsze koszty eksploatacji i napraw oraz LPG.
Ale jezeli chcesz ciagnac tym przyczepy to 4.2 napewno lepiej sie spisze, jezeli natomiast nie masz takiego zamiaru to odradzam poniewaz 300 koni to ty nie wykorzystasz przy normalnej jezdzie a placic za to bedzie trzeba. Co do elektrycznej regulacji fotela to bym sie tym nie przejmowal, w koncu jak czesto sie pozycje fotela zmienia.

_________________
Pozdrawiam :diabel:
Obrazek

Bylo
AUDI A6 C5 2.4 98r AGA LPG
Mercedes CL 500 W215
Mercedes E320 CDI S211
Jest
Audi Q7 4L 3.0 TDI 12r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2007 12:15:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2006 23:30:51
Posty: 788
Tak, 2.8 30V to swietny silniczek. Wiem z autopsji, ze w A6/C4 spisuje sie bardzo dobrze, 8 sekund do setki to bardzo dobry wynik, spalanie znosne, max moment juz przy 3000 obr./min. tanszy serwis itp., no i manualna skrzynia - mozliwosc zalozenia bear-locka, co dla mnie jest bardzo wazne. Nie wiem jednak jak poradzi sobie w A8, poniewaz raz ze auto jest ciezsze to jeszcze zamierzam zalozyc do niej od razu 19-20 calowe felgi, butla z gazem tez swoje wazy... a nie chcem miec taczki. Orientujecie sie jaki jest koszt zalozenia gazu do V6 a jaki do V8? Z tego co wiem do V6 wystarczy sekwencja 3 generacji tj. okolo 3 tys. zlotych, V8 wymaga juz innej instalacji?
Ponadto jakie sa roznice pomiedzy modelami produkowanymi od 1994 do 2000 roku, przechodzily one jakies liftingi? Ze zdjec trudno mi wyczytac. Pozdrawiam i dzieki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2007 12:23:21 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Do jednego i drugiego samochodu tylko gaz sekwencyjny - III generacja to wtysk ciągły i chyba mało kto zakłada tego typu instalacje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2007 12:34:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2006 23:30:51
Posty: 788
Wydawalo mi sie, ze 3 generacja to juz sekwencja jest. Orientujesz sie jaki jest tego koszt? Pytam, poniewaz ostatnio moj znajomy zakladal gaz do swojej Beemki 740 i kosztowalo go to okolo 6 tys. zlotych... Inny zakladal to Mondeo 1.8 i zaplacil podobnie. Nie rozumiem tego.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2007 12:40:04 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Combi napisał(a):
Wydawalo mi sie, ze 3 generacja to juz sekwencja jest. Orientujesz sie jaki jest tego koszt? Pytam, poniewaz ostatnio moj znajomy zakladal gaz do swojej Beemki 740 i kosztowalo go to okolo 6 tys. zlotych... Inny zakladal to Mondeo 1.8 i zaplacil podobnie. Nie rozumiem tego.


Wszystko zależy od producenta i zakładu montującego. Nie znam obecnie cen - nie mam tego problemu bo śmigam dieslem :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2007 12:52:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sie.2006 15:22:51
Posty: 254
Lokalizacja: warszawa
najlepiej zadzwoń do zakładu i spytaj sie ile kosztuje do danego silnika i na jakich podzespołach, tylko za tel zapłacisz :)
np. w Węgrowie można sekwencje do 4 cylindrówki za 2300 założyć z gwarancją na dwa lata na Polskich podzespołach a jak chcesz inne to porostu mówisz i to będziesz miał.

_________________
było b3 JN 1.8S
było b4 1Z tdi
jest b5 AJM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sie.2007 07:33:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.maja.2007 07:18:33
Posty: 48
MiKev napisał(a):
pomysl do czego autko ci potrzebne. A8 jest tylko o 160kg ciezsza niz A6 wiec i silnik 2.8 bedzie zwawy skoro w A6 radzi sobie swietnie. Nizsze koszty eksploatacji i napraw oraz LPG.
Ale jezeli chcesz ciagnac tym przyczepy to 4.2 napewno lepiej sie spisze, jezeli natomiast nie masz takiego zamiaru to odradzam poniewaz 300 koni to ty nie wykorzystasz przy normalnej jezdzie a placic za to bedzie trzeba. Co do elektrycznej regulacji fotela to bym sie tym nie przejmowal, w koncu jak czesto sie pozycje fotela zmienia.



wg danych katalogowych srednie spalanie 2.8q manual to 11l, 2.8 manual non q. to 10l, 2.8automat q - lepiej nie mowic podobnie jak 4.2

w ogole automat przy tym silniku to nieporozumienie, jesli kyos bierze 2.8 to tylko po to ze by miec manual....

co do el. foteli to tylko taki przyklad, chodzilo mi, ze ciezko jest znalezc 2.8 z dobrym wyposazeniem, np. webasto, solardach, bose, sam ostatnio zaczalem interesowac sie a8 2.8 i analizuje oferty i niestety wiem co pisze.

jako ciekawostke widzialem na mobile.de a8 2.8 bez klimy!!!!!!! :galy: :zly:
miala pokretla jak w miejszych i brak klimy nawet recznej!!!! :galy:
myslalem, ze tak podstawowyelement wyposazenia w tej klasie to standard nawet 10l temu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sie.2007 23:56:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.maja.2007 03:01:42
Posty: 34
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Też nie mogłem znaleźć 2,8l w pełnej opcji - a początkowo byłem zdecydowany na ten silnik, no ale teraz do miasta zdecydowanie będzie Tico.

_________________
Audi A8 4,2 97r 160.000 czy 360.000 oto jest pytanie
Audi 100 C4 93r, jak druga skóra
Daewoo Tico 95r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2007 15:06:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2006 23:30:51
Posty: 788
A tak na marginesie dlaczego 2.8 quattro w A8 jest tak krytykowane przez niektorych na Forum? Wg katalogu A8 2.8 quattro w manualu ma 8,5s do setki, czyli wg mnie calkiem niezle i nawet w porownaniu do mojego obecnego auta E36 325 i jego 8 sekundami. Po zalozeniu jakis 18-19 felg zrobi sie moze z 9 sekund, czyli nadal calkiem spoko. Spalanie 2.8q w A6/C4 wynosi jakos 15 litrow w miescie, w A8 jest duzo wyzsze? Poradzcie. Dzieki z gory.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2007 18:50:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sty.2007 01:17:07
Posty: 154
Lokalizacja: Gliwice
Combi napisał(a):
A tak na marginesie dlaczego 2.8 quattro w A8 jest tak krytykowane przez niektorych na Forum? Wg katalogu A8 2.8 quattro w manualu ma 8,5s do setki, czyli wg mnie calkiem niezle i nawet w porownaniu do mojego obecnego auta E36 325 i jego 8 sekundami. Po zalozeniu jakis 18-19 felg zrobi sie moze z 9 sekund, czyli nadal calkiem spoko. Spalanie 2.8q w A6/C4 wynosi jakos 15 litrow w miescie, w A8 jest duzo wyzsze? Poradzcie. Dzieki z gory.

Silnik 4,2 w mieście pali 15-16l, wynika z tego że tyle samo co 2,8. Dlaczego 2,8 jest krytykowane jako jednostka do A8? Pewnie dlatego że A8 kupujesz aby jeździć komfortowo a z silnikiem 2,8 to jakaś bida straszna. Przejedź się autkiem z jednym i drugim silnikiem i wtedy zrozumiesz w czym rzecz. Z silnikiem 2,8 masz wrażenie z jazdy porównywalne z jazdą traktorem, szczególnie na trasach docenisz 4,2 gdy będzie trzeba wyprzedzić lub na długich trasach gdy suniesz sobie spokojnie dwie paczki i dla tego silnika to nie jest żaden wyczyn. A gazowanie? Sekwencja do 8 cylindrów obecnie kosztuje ok. 3500PLN, chyba nie ma dramatu.
Życzę dobrego wyboru i pozdrawiam.

_________________
wcześniej różne marki VW, Opel, BMW, Audi 2,8V6, Audi A8 4,2
Obecnie:
BMW e38 750il
Ford Explorer 4,0 V6


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: