bastian82 napisał(a):
Ze spalaniem sie liczę,zastanawiam sie jaka jest przewaga tipa nad manualem oprócz wygody. Osobiscie wole sam decydować kiedy zmienić bieg. Czy koszta eksploatacji czy ewentualnej naprawy nie są większe od zwykłej skrzyni. Może ktoś ma taki model? No i napęd 4x4, co sie najczęsciej psuje? Na co zwrócić uwagę? Jakie rzeczy wymienić po zakupie takiego auta by mieć pewność że nie zawiedzie?
Polecam wszystkie silniki w tym aucie z wyjatkiem 1.6 - za slaby i 2.5 TDI - nieobliczalny ( doslownie i w przenosni
)
Jak bedziesz kupowal w DE od prywatnej osoby za normalne ( nie okazyjne ) pieniadze, to prawdopodobnie bedziesz haapy. I nie sugeruj sie rocznikiem, tylko stanem auta. Za 6000€ w tym roczniku ciezko bedzie znalezc, bynajmniej w duzych aglomeracjach, gdzie ceny sa wysokie.
W tipie mozesz recznie zmieniac biegi
Jak sie zdecydujesz na automata, to zwroc uwage, zeby auto nie mialo haka hol.
Naped quattro bedzie ostatnia rzecza jaka sie w tym aucie zepsuje, tak wiec jesli most, skrzynia, silnik beda suche, to mozesz byc spokojny.
Najczesciej psuc sie bedzie zawieszenie - najslabszy element tego modelu.
Najlepiej zwroc uwage na goscia od ktorego auto kupisz, czy stac go bylo na taki samochod i czy go regularnie serwisowal. Wszelkie komisy - turecko - polsko - jugoslowianskie omijaj szerokim lukiem.
Po kupnie trzeba na poczatku wymienic rozrzad i plyny eksploatacyjne, reszte sukcesywnie - jak bedzie trzeba.