.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lut.2025 21:05:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Allroad 2003-2005 - 2,7 czy 4,2? - Bardzo prosze o pomoc.
PostNapisane: 25.lis.2007 14:21:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lis.2007 14:01:24
Posty: 2
Lokalizacja: Warszawa
Witam wszystkich, Jestem tutaj nowy.
Potrzebuję pomocy w wyborze Audi Allroad.
Jestem zdecydowany na Allroada 2003 - 2005, nie mam jednak jeszcze pewnosci czy 2,7 manual czy 4,2 automat (nigdy nie jezdzilem automatem i sie łamie)
Nigdy tez nie kupowalem samochodu za granicą...jedni mowia zebym kupil w Niemczech albo Szwajcarii inni ze tylko w USA. Pieniadze nie sa dla mnie specjalnym ograniczeniem. Mam opory przed tym zeby ładować sie w kupowanie z USA kiedy moge pojechac do Niemiec i pomacać to co kupuje.
Przez wiele tygodni sledze aukcje na mobile.de, autoscout24 itd , nie ma tych samochodow duzo. Kolega mi wysyla linki do aukcji w stanach i szczerze mowiac ceny sa bardzo atrakcyjne.
Prosze pomozcie cos...moze mozecie mnie jakos pokierowac ?

pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2007 10:26:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lis.2006 14:50:25
Posty: 80
Lokalizacja: Wa-wa, Drogomyśl
Witaj,
Poniewaz nikt sie nie garnie do odpowiedzi to ja wyglosze moja opinie.

Od roku poruszam sie Allroad'em 2.7T tip i generalnie jestem zadowolony. Mialem problemy z tiptronic'iem - prawie standart w tej wersji silnikowej, dlatego sklanial bym sie ku 2.7T manual. Manual pozostawia tez duze mozliwosci tuningu silnika, co w przypadku Tip'a jest ograniczone przez skrzynie. Silnik 4.2 to fajna jednostka (mialem okazje pojezdzic RS'em), ale w polskich warunkach troche egzotyczna, co moze byc istotne w przypadku jakis problemow . Plus dla 4.2 to mocniejsza skrzynia (ZF 5HP24) niz w 2.7. Spalanie bedzie zblizone.

Co do miejsca zakupu to sprawa jest drugorzedna. Najwazniejsze jest aby przedmiot zakupu by sprawdzony przez kogos kto sie naprawde zna na tym typie - mnie na mine wsadzilo ASO Audi. Kupienie Allroada w stanie wskazujacym na problemy to bardzo kosztowna sprawa. W stanach jest opinia ze nie kupuje sie Allroad'a bez gwarancji.

Proponuje poczytaj amerykanskie forum poswiecone Allroad'owi a dowiesz sie duzo wiecej.
http://forums.audiworld.com/allroad/
Tam tez bywaja fajne oferty.

Generalnie Allroad w benzynie to fajne auto. IMHO wersja w diesel'u jest mulowata. Plus dla wersji benzynowych to nizsze ceny i lepszy stan dla analogicznych rocznikow (mniejsze przebiegi). Jak znajdziesz fajny egzemplarz i bedziesz o niego dbal to bedziesz bardzo zadowolony.


Powodzenia w poszukiwaniach
Marcin

_________________
Audi Allroad 2.7T BES 2002/ Audi Allroad 3.0 BiTDI 2013


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2007 16:00:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
Ja zdecydowanie rekomenduje motor 3.0 TDI
Tania eksploatacja spalanie na poziomie 7-8L
Gigantyczny moment obrotowy - wysoka kultura pracy i bezawaryjność silnika.

_________________
Odis online GeKo CP, VCP
Konwersja USA to EU gratis
Kodowanie online_+48605203589


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2007 13:40:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lut.2007 19:05:02
Posty: 25
Lokalizacja: warszawa
Witaj,
jeśli masz wybór polecam Allroda z silnikiem 4.2 oczywiście jeśli spalanie nie stanowi problemu ale uważam, ze średnie na poziomie 14 litrów przy możliwościach tego samochodu nie jest wcale duże...
Powodzenia


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2007 21:38:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lut.2006 19:05:07
Posty: 588
Lokalizacja: Łódź
Auto: S4 B6 Cabrio
Pablo200 napisał(a):
Ja zdecydowanie rekomenduje motor 3.0 TDI
Tania eksploatacja spalanie na poziomie 7-8L
Gigantyczny moment obrotowy - wysoka kultura pracy i bezawaryjność silnika.


Drobna pomyłka. W Audi Allroad z lat, których szuka kolega ten motor nie występuje, były trzy 2,5 TDI, 2,7 BIT, 4,2, koniec pieśni.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2007 09:58:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lis.2007 14:01:24
Posty: 2
Lokalizacja: Warszawa
Ostatnio przejechałem się audi allroad 2.7 T z automatyczną skrzynią i nie zachwycił mnie szczególnie swoim przyspieszeniem. Może to również wynikać z faktu, że wcześniej nie posiadałem auta z automatyczną skrzynią i może poprostu nie potrafię odpowiednio manewrować gazem. Dlatego zaczołem skłaniać się do kupna 2,7 T w manualu. Niestety jest ich na rynku niewiele i trochę boję się wpakować na felerny wóz. Nie jestem też przekonany do turbin, ktore po 100.000 mogą zacząć się psuć. Dlatego rozważam również kupno 4,2 l. Niestety tylko w automacie, ale może to kwestja przyzwyczajenia. Mam nadzieję, że to auto jest bardziej zrywne niż 2,7 T w automacie. Prosze o waszą opinię.
Dzięki
Jarno


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2007 11:46:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lis.2006 14:50:25
Posty: 80
Lokalizacja: Wa-wa, Drogomyśl
jarno napisał(a):
Ostatnio przejechałem się audi allroad 2.7 T z automatyczną skrzynią i nie zachwycił mnie szczególnie swoim przyspieszeniem. .....
Jarno


Witam ponownie,
Gdy poszukiwalem Allroad'a to poruszalem sie podkreconym Passatem 1.8T i jak pierwszy raz wsiadlem do Allroad'a 2.5Tdi to pomyslalem, ze to auto musi miec zwalony silnik. Kiedy w drugim i trzecim testowanym egzemplazu odczucia byly podobne to zrozumialem, ze ten typ tak ma. Dlatego moje zainteresowanie dieselem wygaslo zupelnie i zkoncentrowalem sie na 2.7t.

Allroad to jednak 2 tonowy samochod i trzeba poweru, aby go rozpedzic ( i hamulcow zeby go zatrzymac). Jednak jezeli popatrzysz na dane fabryczne to wersja 2.7T ma 7.3s (tip) i 6.8s (manual) do setki. Z innej strony rzecz biorac w tym samochodzie zupelnie nie czuc predkosci i przyzwyczajenia z innega auta moga byc mylne. Popatrz na liczby. Jak wrzucisz skrznie w tryb sportowy i odpowiednio depniesz to zbiera sie niczego sobie. Oczywiscie zanim ruszy to ma moment zawachania, ale jak sie juz zdecyduje to ogien i ... wir w baku. Mozna ten moment zawachania zniwelowac poprzec tuning tipa ( np Giac), ale nie wiem jak by to wplynelo na i tak slaba zywotnosc tiptronica.
W owym czasie chcialem automata i teraz tez go lubie (przywyklem), ale gdybym dzisiaj szukal Allroad'a to byl by to 2.7T manual. Z dwoch przyczyn:
1. Allroad w rocznikach 2000-2004 mial seryjny problem z tipem ( konwerter) - kosztowna naprawa. W USA byla akcja serwisowa z tym zwiazana.
2. 2.7T manual daje duze mozliwosci tuningu silnika - chip za 1.5kpln i masz juz 280 KM, a jak chcesz wiecej to ile sobie stryjenka winszuje.... i ksiegowa pozwoli.

Zaraz odezwa sie wlasciciele manuali ze tam tez jest waskie gardlo w postaci kola dwumasowego, ale tutaj to nie mam zadnych doswiadczen.

Istotnie wybor 2.7T w manualu jest ograniczony, ale to tylko kwstia czasu kiedy znajdziesz fajna sztuke.

Z 4.2 mam bardzo ograniczone doswidczenia. Przejechalem sie kiedys 600 konnym RS6 i to jest zupelnie inna liga :D :D :D . Co ciekawe w egzemplazu ktorym mialem przyjemnosc jezdzic tiptronic tez nie wytrzymal podkrecenia z serii ( 480KM) na wiecej.

Powodzenia w poszukiwaniach
Marcin

_________________
Audi Allroad 2.7T BES 2002/ Audi Allroad 3.0 BiTDI 2013


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2007 11:31:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2007 09:56:44
Posty: 79
Lokalizacja: Poznań
Witam,
planując zmianę samochodu postanowiłem, że moim następnym będzie Allroad. Oczywiście używany ze względu na zasoby finansowe. Wybór następny - diesel, czy benzyna. Samochodem przejeżdżam około 20.000 km/rok, więc wybór - benzyna. Dwa miesiące temu miałem okazję pojeździć ąllroadem 2,7T po Alpach, utwierdziłem się w swoim wyborze. Szukałem 2,7T od roku modelowego '04 (zawieszenie - sugestia Piotrka z tego forum) Niestety wybór w Niemczech dość kiepski, zwłaszcza, że chciałem mieć Standheizung, Automat, Recaro, Zielony, bez lakierowanych zderzaków. No i trafił się 4,2. Moc nieco większa, ale róźnicy w mocy nie czuje się tak bardzo, właściwie tylko na autostradzie. Za to dzwięk z V8 wynagradza zwiększone o ok 2l zużycie paliwa. Przejechałem ok 2000 km. Zużycie paliwa na trasie ok 14l/100km, w codziennej jeździe (70%miasto, 30% poza, korki) 17,8 l/100km. Na stacji byłem już 5 razy więc mam nowych przyjaciół ;-) Kupiłem u dealera Audi pod Monachium, przebieg obecnie 72tkm, o cenie wolę nie pisać, ale trudno było coś znaleźć poniżej 26.000 EUR. Przed zakupem dostałem historię serwisową samochodu itp.
Pozdrawiam
MisiuD

_________________
CCCO Allroad 4,2 mod.'04 BAS, FXL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2007 12:53:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
No stary gratulacje...

Ja osobisecie jednak sklaniam sie ku wiekszym pojemnoscią a "wolnny ssak" a nie dokopane turbo. Silnik 4,2 jest Barddddddddddzzzooooooo długo zywotny w turbo moga sie po paru dziecieciu tysiacach turbinki ukłonić a to nie maly wydatek.

Jak dlamnie super wybór co 4,2 V8 to żadne Turbo nie zastąpi.

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2007 13:41:52 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
drobna uwaga, 2.7 mozna bez problemu samym chipem podcviagnac w okolice 320 km a to do 4.2 juz powazna konkurencja i bez przesady z sypiacymi sie turbinami. jezeli nie katujemy auta non stop bez chlodzenia turbin przez postojem to nic zlego sie nie bedzie dzialo a jezeli juz to regeneracja turbin to nie az taki kosmos. zadzwon sobie do poleconego majstra od regeneracji turbin w Twojej okolicy i dokladnie sie dowiesz ile to kosztuje. ale skoro regeneracja diesla to 700-800 pln od sztuki ( u mnie na wsi) to od benzyny nie powinna przekroczyc 1500 pln za szt.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2007 15:38:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2007 09:56:44
Posty: 79
Lokalizacja: Poznań
Moim skromnym zdaniem, zarówno 2,7T jak i 4,2 mają wystarczająco dużo mocy dla tego samochodu i celu w jakim jest używany. Jak już pisałem nie odczuwałem jakiejś specjalnie dużej różnicy między 2,7 i 4,2 poza dźwiękiem. Na papierze również wygląda to podobnie. Zewnętrznie też prawie się nie różni poza nadkolami. Nie wiem tylko jak wygląda to serwisowo. Niestety muszę kupić felgi i zimówki na mniejszy rozmiar 17''.
Pzdr
MisiuD

_________________
CCCO Allroad 4,2 mod.'04 BAS, FXL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2007 19:37:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2005 18:38:24
Posty: 788
Lokalizacja: Lublin
wrzuc fotki potwora :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2007 21:38:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2005 18:38:24
Posty: 788
Lokalizacja: Lublin
ciekawe ceny

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/2002-Audi-ALLROAD-2-7-BiTurbo-EXCELLENT-CONDITION-Auto_W0QQitemZ320198164225QQihZ011QQcategoryZ80731QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

i

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1-Owner-GPS-Navi-Premium-Cold-XM-COLORADO_W0QQitemZ310009886468QQihZ021QQcategoryZ80731QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2007 16:33:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lut.2007 19:05:02
Posty: 25
Lokalizacja: warszawa
Gratulacje MisuD,
...to chyba 3 Allroad 4.2 w RP...ale może się mylę;)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 52 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: