jarno napisał(a):
Ostatnio przejechałem się audi allroad 2.7 T z automatyczną skrzynią i nie zachwycił mnie szczególnie swoim przyspieszeniem. .....
Jarno
Witam ponownie,
Gdy poszukiwalem Allroad'a to poruszalem sie podkreconym Passatem 1.8T i jak pierwszy raz wsiadlem do Allroad'a 2.5Tdi to pomyslalem, ze to auto musi miec zwalony silnik. Kiedy w drugim i trzecim testowanym egzemplazu odczucia byly podobne to zrozumialem, ze ten typ tak ma. Dlatego moje zainteresowanie dieselem wygaslo zupelnie i zkoncentrowalem sie na 2.7t.
Allroad to jednak 2 tonowy samochod i trzeba poweru, aby go rozpedzic ( i hamulcow zeby go zatrzymac). Jednak jezeli popatrzysz na dane fabryczne to wersja 2.7T ma 7.3s (tip) i 6.8s (manual) do setki. Z innej strony rzecz biorac w tym samochodzie zupelnie nie czuc predkosci i przyzwyczajenia z innega auta moga byc mylne. Popatrz na liczby. Jak wrzucisz skrznie w tryb sportowy i odpowiednio depniesz to zbiera sie niczego sobie. Oczywiscie zanim ruszy to ma moment zawachania, ale jak sie juz zdecyduje to ogien i ... wir w baku. Mozna ten moment zawachania zniwelowac poprzec tuning tipa ( np Giac), ale nie wiem jak by to wplynelo na i tak slaba zywotnosc tiptronica.
W owym czasie chcialem automata i teraz tez go lubie (przywyklem), ale gdybym dzisiaj szukal Allroad'a to byl by to 2.7T manual. Z dwoch przyczyn:
1. Allroad w rocznikach 2000-2004 mial seryjny problem z tipem ( konwerter) - kosztowna naprawa. W USA byla akcja serwisowa z tym zwiazana.
2. 2.7T manual daje duze mozliwosci tuningu silnika - chip za 1.5kpln i masz juz 280 KM, a jak chcesz wiecej to ile sobie stryjenka winszuje.... i ksiegowa pozwoli.
Zaraz odezwa sie wlasciciele manuali ze tam tez jest waskie gardlo w postaci kola dwumasowego, ale tutaj to nie mam zadnych doswiadczen.
Istotnie wybor 2.7T w manualu jest ograniczony, ale to tylko kwstia czasu kiedy znajdziesz fajna sztuke.
Z 4.2 mam bardzo ograniczone doswidczenia. Przejechalem sie kiedys 600 konnym RS6 i to jest zupelnie inna liga

. Co ciekawe w egzemplazu ktorym mialem przyjemnosc jezdzic tiptronic tez nie wytrzymal podkrecenia z serii ( 480KM) na wiecej.
Powodzenia w poszukiwaniach
Marcin