.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 00:21:48

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A6 z silnikiem 1.9 TDI 110KM- jak to działa?
PostNapisane: 15.lut.2008 14:02:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2008 13:26:02
Posty: 6
chce kupic A6 z silnikiem 1,9 TDI 110KM z rocznikóka 2000-2001. Sporo opinii na temat 2,5 TDI jest na nie, stąd wybór padł na 1,9.
Proszę o opinie jak radzi sobie ten motor z tym w sumie nie lekkim autem?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2008 14:12:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lip.2005 11:50:54
Posty: 1494
Lokalizacja: .:Śląsk:.
:welcome: my też Cię witamy :bylo: setki razy o tym silniku i aucie ,poszukaj ...... ;)

_________________
S4 AAN 1998-2007
A6 AKE 2007-2013
A2 BAD 2012-
ALL BEL 2013-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2008 14:40:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.kwi.2007 17:31:51
Posty: 783
przywitaj sie !!!!! w odp dziale
f1 to napewno nie jest , ale do spokojnego poruszania sie wystarczy .... Przecież ile passatów z tym silnikiem jeździ i ludzie chwalą :):) Myśle że ten silnik i benzynowe to 2.4 ,2.8 to najlepszy wybór poprostu użytkujesz bezproblemowo

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2008 14:43:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2006 18:04:52
Posty: 1574
Lokalizacja: Wałbrzych
zależy z czego się przesiadłeś... w oryginale słabo jedzie, pali nie mało (mam porównanie do 2.5tdi R5), po chiptuningu jedzie lepiej,pali mniej

_________________
Były:
C4 A6 ACE 94' AVANT
C4 A6 AEL 94' AVANT
C5 A6 AFN 98' AVANT
B6 A4 AWX 01' AVANT
8P A3 BKC 04'
2x S6 C4 AEC 95'
B3 AVB 89' QUATTRO :)
COUPE NG/LPG 92'
B5 A4 ABC/LPG 97' QUATTRO
COUPE ALH 92' QUATTRO
A8 D2 AAT 01' QUATTRO

C5 A6 ASG 01'
Jest
COUPE KV 85'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2008 14:46:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2008 13:26:02
Posty: 6
Widze, że sporo było tego, i tak naprawdę to pytanie bez odpowiedzi - bo zależy kto czego tak naprawdę oczekuje i wymaga. Najlepeij byłoby pojeździć tym i tym ale co zrobić jak nie ma takiej możliwośći? Pozostają suche dane. Dzieki Krzycho za delikatny komentarz do mojego pytania. Pozostałych też prosze o wyrozumiałość. Czytam i szukam dalej. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2008 14:51:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
2.5TDI16V napisał(a):
zależy z czego się przesiadłeś... w oryginale słabo jedzie, pali nie mało (mam porównanie do 2.5tdi R5), po chiptuningu jedzie lepiej,pali mniej

Bzdura.
Pali praktycznie tyle co A4 AFN, jedzie podobnie. Po chipie dostaje min 130 KM i 300 Nm. Wtedy jeździ pieknie.
V6 benzyna ma 260 Nm ...
AEL w porownaniu do tego silnika spala sporo więcej ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2008 14:51:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2006 18:04:52
Posty: 1574
Lokalizacja: Wałbrzych
Murdoch napisał(a):
Widze, że sporo było tego, i tak naprawdę to pytanie bez odpowiedzi - bo zależy kto czego tak naprawdę oczekuje i wymaga. Najlepeij byłoby pojeździć tym i tym ale co zrobić jak nie ma takiej możliwośći? Pozostają suche dane. Dzieki Krzycho za delikatny komentarz do mojego pytania. Pozostałych też prosze o wyrozumiałość. Czytam i szukam dalej. Pozdrawiam

ja pisałem o starym 5cio cylindrowym 2.5tdi (którego niestety w C5 nie ma),a nie V6 którego to też jak widać ominąłem szerokim łukiem ;)

_________________
Były:
C4 A6 ACE 94' AVANT
C4 A6 AEL 94' AVANT
C5 A6 AFN 98' AVANT
B6 A4 AWX 01' AVANT
8P A3 BKC 04'
2x S6 C4 AEC 95'
B3 AVB 89' QUATTRO :)
COUPE NG/LPG 92'
B5 A4 ABC/LPG 97' QUATTRO
COUPE ALH 92' QUATTRO
A8 D2 AAT 01' QUATTRO

C5 A6 ASG 01'
Jest
COUPE KV 85'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2008 14:51:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.kwi.2007 17:31:51
Posty: 783
poprostu pojeździj po komisach czy prywatnych ogłoszeniach poproś o jazde próbna każdy sie zgodzi ....

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2008 14:56:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2006 18:04:52
Posty: 1574
Lokalizacja: Wałbrzych
Baskecior napisał(a):
2.5TDI16V napisał(a):
zależy z czego się przesiadłeś... w oryginale słabo jedzie, pali nie mało (mam porównanie do 2.5tdi R5), po chiptuningu jedzie lepiej,pali mniej

Bzdura.
Pali praktycznie tyle co A4 AFN, jedzie podobnie. Po chipie dostaje min 130 KM i 300 Nm. Wtedy jeździ pieknie.
V6 benzyna ma 260 Nm ...
AEL w porownaniu do tego silnika spala sporo więcej ...


Baskecik AELa zamykałem w 8 (czy wierzysz czy nie - to już Twój wybor), a AFN seria ciągnęła ponad 7, więc dla mnie to sporo jak na "przemieszczające" się 1.9. Po chipie tak jak pisałem jest lepiej pod każdym względem.

_________________
Były:
C4 A6 ACE 94' AVANT
C4 A6 AEL 94' AVANT
C5 A6 AFN 98' AVANT
B6 A4 AWX 01' AVANT
8P A3 BKC 04'
2x S6 C4 AEC 95'
B3 AVB 89' QUATTRO :)
COUPE NG/LPG 92'
B5 A4 ABC/LPG 97' QUATTRO
COUPE ALH 92' QUATTRO
A8 D2 AAT 01' QUATTRO

C5 A6 ASG 01'
Jest
COUPE KV 85'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2008 15:00:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
2.5TDI16V napisał(a):
Baskecior napisał(a):
2.5TDI16V napisał(a):
zależy z czego się przesiadłeś... w oryginale słabo jedzie, pali nie mało (mam porównanie do 2.5tdi R5), po chiptuningu jedzie lepiej,pali mniej

Bzdura.
Pali praktycznie tyle co A4 AFN, jedzie podobnie. Po chipie dostaje min 130 KM i 300 Nm. Wtedy jeździ pieknie.
V6 benzyna ma 260 Nm ...
AEL w porownaniu do tego silnika spala sporo więcej ...


Baskecik AELa zamykałem w 8 (czy wierzysz czy nie - to już Twój wybor), a AFN seria ciągnęła ponad 7, więc dla mnie to sporo jak na "przemieszczające" się 1.9. Po chipie tak jak pisałem jest lepiej pod każdym względem.

Zdrowy C5 AFN oska nie przkracza 6,5 (jeździłem , macałem , testowałem).
NIe mam podstaw Ci nie wierzyć, ale uwierz moim słowom - AFN w ośce to najoszczędniejsze TDI. Bardziej niż nawet 1Z ...
Takie C5 AFN wiozło mnie też do slubu - nie mogłem uwierzyć własnym oczom i wynikowi ze stacji CPN ...
Co innego AFN quattro (zwłaszcza po chipie pod moim obuwiem) :D

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2008 17:16:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2008 13:26:02
Posty: 6
Przesiadam się (w zasadzie zostawiam go żonie) z golfa SDI. Także w odniesieniu do tego to kazdy diesel z turbiną bedzie pociskiem. Ale teraz juz musi być auto optymalne dla mnie a za takie uważam audi (przymierzałem się do kilku innych marek). Pare razy dosiadałem A4 '00 130KM - jak dla mnie super - w pełni mi wystarczy. Ma tylko i wade, jak dla mnie jest za ciasny, zwłaszcza jak czasami leci się gdzieś z rodzinką . Stąd A6. Widze że ten silnik na pompowtryskach 131KM jest ogólnie polecany. Od jakiego rocznika montowany był w 6? od 2001 jak w A4? A co do chipa z jakim kosztem musze sie liczyc przy podkręcaniu 110KM na 130?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2008 18:02:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2007 21:43:58
Posty: 465
Lokalizacja: Płock
Auto: Audi A3 1.9 TDI ASZ+ 234/460
Murdoch to chcesz AFN 110PS o podkrecac na 130 jak mowi Basket? Czy przymierzasz sie do AWX 130PS w nieco pozniejszym modelu A6 (II polowa 2001)? Drugi silnik, nie ma co ukrywac, jest wg mnie lepsza konstrukcja i koncowe efekty chipsa tez wiadomo jakie sa w porownaniu do AFN; ale cena tez bedzie sie roznic (wiadomo :): )
A z kosztem chipa to jest roznie z roznych powodow ;) nie bede rzucal cen bo inni moga sie sprzeciwic.. Powiem tak - tuner tunerowi nie rowny :)

_________________
Jest: A3 8L 2001 Ambition ASZ++ AL+gtb2260vk+FMIC+Exhaust 2.6" by derbiak + remap by mTronik - 234/460 http://postimage.org/image/n5aoj9aqp/
Było:
- A4 B5 Avant AFN: gt1749va (2600mbar) + FB 0.216 + kolektor AWX + sprzęgło AWX by Radzik + nadkole S4 + gierka by Mr Robak = 90ps@2000rpm, 380N/m@2626rpm
- 80 B4 1Z '94
Ponadto na podwórku: A4 B6 AVF quattro '03, A3 ASZ '02, A3 ALH '99 - sprzedam

SPRZEDAM części z mojej A4 B5 AFN - pw.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2008 18:34:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2006 18:04:52
Posty: 1574
Lokalizacja: Wałbrzych
Baskecior napisał(a):
Zdrowy C5 AFN oska nie przkracza 6,5 (jeździłem , macałem , testowałem).
NIe mam podstaw Ci nie wierzyć, ale uwierz moim słowom - AFN w ośce to najoszczędniejsze TDI. Bardziej niż nawet 1Z ...
Takie C5 AFN wiozło mnie też do slubu - nie mogłem uwierzyć własnym oczom i wynikowi ze stacji CPN ...
Co innego AFN quattro (zwłaszcza po chipie pod moim obuwiem) :D


Si Senior Basket, zgadzam się co do AFN (np Ibiza-to już jest mega rewelacja), ale na 1550kg 110KM C5 jest trochę mało i co za tym idzie spalanie też wzrasta (ja piszę o spalaniu miejskim)
Teraz owszem- nie przekraczam 6,5 ale po chipie- i również się nie upieram, że miałem/mam super zdrową serię :peace:

A co do przesiadki z SDI, Murdoch powinien być zadowolony...

_________________
Były:
C4 A6 ACE 94' AVANT
C4 A6 AEL 94' AVANT
C5 A6 AFN 98' AVANT
B6 A4 AWX 01' AVANT
8P A3 BKC 04'
2x S6 C4 AEC 95'
B3 AVB 89' QUATTRO :)
COUPE NG/LPG 92'
B5 A4 ABC/LPG 97' QUATTRO
COUPE ALH 92' QUATTRO
A8 D2 AAT 01' QUATTRO

C5 A6 ASG 01'
Jest
COUPE KV 85'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2008 02:49:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.mar.2007 22:20:29
Posty: 36
Lokalizacja: Bournemouth/Przemyśl
Ja mam a6 afn w kombi i fakt faktem rakieta to to nie jest ale spalic tez lubi zwlaszcza jak sie chce troche przycisnac. Nie wiem czy to jest ok ale u mnie potrafi nawet 9l/100 polknac w miescie na krotkich dystansach

_________________
A6 Avant 1.9tdi AFN LHD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2008 19:46:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.kwi.2007 17:31:51
Posty: 783
oczywiście że to możliwe cieżki samochód jak mu deptasz , na krotkich dystansach jest niedogrzany i pali jak pali wcale nie zdziwiłbym sie jakby nawet wyszło ci ponad 10

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 61 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: