.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.kwi.2025 09:48:06

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A8 3.0tdi
PostNapisane: 13.paź.2008 21:07:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sty.2006 21:43:24
Posty: 185
Lokalizacja: warszawa
Auto: A7 2012
Witam zakup A8 tdi na co zwrocic uwage, rodzaj silnika itd... ?
Acha i czy lepiej 2004 rok czy 2005 w nowym grilu ?
Wszelkie podpowiedzi mile widziane

#Dzieki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2008 22:04:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.lut.2004 11:28:44
Posty: 123
Lokalizacja: śląsk
witaj,
ja stałem przed takim dylematem jakiś czas temu.
powiem Ci szczerze że ciężko jest u nas kupić coś ciekawego... i niezależnie czy chcesz wydać 10tyś pln czy 150tyś pln 80% samochodów jest po wypadkach....
podstawa to sprawdzenie całej historii po vin-ie - można to zrobić u dred-a.
na forum jest paru użytkowników którzy chwalą a8 3.0tdi są tacy co chwalą 4.0tdi... moje zdanie jest takie , czy kupisz 3.0 czy 4.0 to musisz uważać na rozrząd gdzyż te silniki mają wadliwe napinacze i niestety rozwalają cały silnik...
wada ponoć usunięta dlatego ważne jest aby silniki były wyprodukowane po 01.11.2003r.wtedy to np.wyszedł poprawiony silnik 4.0 tdi v8 ase.
kolejna rzecz to przy takim zakupie trzeba zainwestować w wizytę w aso lub wziąść ze sobą vaga i kogoś kto się na nim zna. Niestety co do aso to muszę cię zmartwić gdyż nawet przez nich sprzedawane samochody mają niejasną historię i są po naprawdę poważnych wypadkach a najlepsze jest to że sprzedawcy się zapierają rękami i nogami że jest inaczej... pozostawię to bez komentarza...oczywiście najlepiej by było gdybyś kupił najnowszy model czyli single frame 05/06r ale jeżeli namierzysz a8 w bdb stanie ze starym grilem to nie ma się nad czym zastanawiać tylko brać. Samochody te są bardzo wdzięczne tylko trzeba o nie dbać ... a to kosztuje... kompletny rozrząd z olejami do silnika i skrzyni z robocizną w sserwisie to koszt ok 9000pln brutto.
znowu np. przednia szyba to koszt w aso 1200pln+600pln wymiana
katalizator ok.3000 +wymiana.... to są rzeczy które czasami trzeba wymienić...
życzę trafnego wyboru.
ja tylko napiszę że 275km i 650Nmw moim a8 to już za mało;) a mam je od 1,5 miesiąca... także śmiało bież 4.0 a jak masz fundusze to 4.2tdi... ja rozglądam się za chipsem;)
pozdr,

_________________
FSO Polonez 1.6GLI 94r-był 1997-1998
FIAT 126 P 78r-był 1998-1999
AUDI 80 B3 1.8 89r-bylo 1999-2004
AUDI S4 4.2 QUATTRO MANUAL 6 B. 93r.Piękna niunia aczkolwiek do dopieszczenia...;)-było 2005-2007
Peugeot 406 2.0hdi 140ps(chips) 00r. -byłby nadal gdyby nie crashhboombang 2007-2008
Yamaha Grizzly 660 4x4 - jest 2007-?
Audi A8 D3 4E V8 TDI -jest 2008-?
Honda X11 2010-?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2008 20:03:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sty.2006 21:43:24
Posty: 185
Lokalizacja: warszawa
Auto: A7 2012
ruffi22 napisał(a):
witaj,
ja stałem przed takim dylematem jakiś czas temu.
powiem Ci szczerze że ciężko jest u nas kupić coś ciekawego... i niezależnie czy chcesz wydać 10tyś pln czy 150tyś pln 80% samochodów jest po wypadkach....
podstawa to sprawdzenie całej historii po vin-ie - można to zrobić u dred-a.
na forum jest paru użytkowników którzy chwalą a8 3.0tdi są tacy co chwalą 4.0tdi... moje zdanie jest takie , czy kupisz 3.0 czy 4.0 to musisz uważać na rozrząd gdzyż te silniki mają wadliwe napinacze i niestety rozwalają cały silnik...
wada ponoć usunięta dlatego ważne jest aby silniki były wyprodukowane po 01.11.2003r.wtedy to np.wyszedł poprawiony silnik 4.0 tdi v8 ase.
kolejna rzecz to przy takim zakupie trzeba zainwestować w wizytę w aso lub wziąść ze sobą vaga i kogoś kto się na nim zna. Niestety co do aso to muszę cię zmartwić gdyż nawet przez nich sprzedawane samochody mają niejasną historię i są po naprawdę poważnych wypadkach a najlepsze jest to że sprzedawcy się zapierają rękami i nogami że jest inaczej... pozostawię to bez komentarza...oczywiście najlepiej by było gdybyś kupił najnowszy model czyli single frame 05/06r ale jeżeli namierzysz a8 w bdb stanie ze starym grilem to nie ma się nad czym zastanawiać tylko brać. Samochody te są bardzo wdzięczne tylko trzeba o nie dbać ... a to kosztuje... kompletny rozrząd z olejami do silnika i skrzyni z robocizną w sserwisie to koszt ok 9000pln brutto.
znowu np. przednia szyba to koszt w aso 1200pln+600pln wymiana
katalizator ok.3000 +wymiana.... to są rzeczy które czasami trzeba wymienić...
życzę trafnego wyboru.
ja tylko napiszę że 275km i 650Nmw moim a8 to już za mało;) a mam je od 1,5 miesiąca... także śmiało bież 4.0 a jak masz fundusze to 4.2tdi... ja rozglądam się za chipsem;)
pozdr,




Wiec tak samochod kupuje w UK wiec nie powinno byc problemu z powypadkowymi (odpukac). Stawiam na 3.0 tdi o rozrzadach czytalem no coz mam nadzieje ze silnik sie nie rozleci.Martwi mnie pneumatyczne zawieszenie bo w allroadach byla padaka.
4.2 byloby pieknie ale koszty utrzymania jazdy po miescie by mnie zabily...
A czy w silnikach 3.0 tez po 2003 poprawili napinacze itd?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2008 20:54:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Z tego co wiem w A8 D3 zawieszenie (miechy) są nie do zajechania 300tkm podobno bez problemu lprzejeżdźają. W Allroadach była padaka do 2003 roku bodajrze potem też pancerne :)

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2008 22:14:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.lut.2004 11:28:44
Posty: 123
Lokalizacja: śląsk
na temat miechów znalazłem tylko tyle, że:
kosztują 6000pln/szt i to wszystko...
pytałem w serwisach i każdy pytany robił dziwną minę ,ze niby o co mi chodzi... morał z tego taki że nikt jeszcze miechów nie wymieniał ...
u mnie zawieszenie chodzi cudnie;] a a8 ma najechane już ponad 200tyś km z czego ja zrobiłem już jakieś 8-9tyś.
powiem szczerze , że na początku też mnie to trochę martwiło ale doszedłem do wniosku , że z takim podejściem to ja chyba sobie furmankę z koniem prędzej kupie niż a8;-)
więc bez obaw.
Piszesz , że dużo jeździsz po mieście... moja 4.0 pali w mieście 15-16l/100km - a mam bardzo ciężką nogę .najmniejsze spalanie miałem jadąc nocą z południa polski na północ i wyszło mi 10,5l/100km z tym że średnia prędkość to jakieś 140km/h na dystansie 580km. 3.0 pali chyba o litr mniej natomiast 4.2tdi pali tyle samo lub mniej niż 4.0tdi.
ogólnie samochód godny polecenia ... jedyny minus to cała masa elektroniki, co jakiś czas wyskoczy jakaś kontrolka , coś się zaświeci, coś zapiszczy... ja zakupiłem już vaga bo nie widziałem sensu by z byle pierdołą jeździć po serwisach i zastawiać tam kasę i czas....a tak zawsze kiedy chcesz wpinasz się pod kompa i wszystko jasne...;-)
co do wadliwych napinaczy w 3.0 to niestety nie wiem od kiedy były one poprawione.
pozdr,

_________________
FSO Polonez 1.6GLI 94r-był 1997-1998
FIAT 126 P 78r-był 1998-1999
AUDI 80 B3 1.8 89r-bylo 1999-2004
AUDI S4 4.2 QUATTRO MANUAL 6 B. 93r.Piękna niunia aczkolwiek do dopieszczenia...;)-było 2005-2007
Peugeot 406 2.0hdi 140ps(chips) 00r. -byłby nadal gdyby nie crashhboombang 2007-2008
Yamaha Grizzly 660 4x4 - jest 2007-?
Audi A8 D3 4E V8 TDI -jest 2008-?
Honda X11 2010-?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: