.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 17:03:52

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Allroad C5 2.7T] z USA - warto? Czy ktoś dysponuje dostępem
PostNapisane: 18.sty.2010 22:59:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sty.2010 22:21:23
Posty: 38
Lokalizacja: Gdańsk, obecnie Warszawa
Witam Szanownych Kolegów - koleżanek na forum niestety nie spostrzegłem ;),

Posiadam świetne A6 C4 z 1995 roku ale przyszedł czas na zmiany. Padło na Allroad z silnikiem 2.7 biturbo. TDI są super, ale w kwocie jaką dysponuję (trochę ponad 50 tys PLN + rezerwa na naprawy), wydaje mi się ze będzie zajechany i więcej wydam za remonty niż na dobre biturbo+paliwo. Ponadto obstawiam, że benzyniak jeździł w tym wieku mniej i może właściciel dbał trochę bardziej, nie traktujac go jak taczek. Poznałem już zdanie kolegów odnośnie ceny za przyzwoity Allroad, jednak nie dysponuję kwotą 70 tys PLN +naprawy i nic na to nie poradzę. Nic też nie poradzę, że chcę Allroad!!!

Przymierzam się do auta z linku poniżej:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C8452382

Amerykański wypas w tiptronicu, grzane zydle x4, szyberdach, itp... brakuje tylko webasto. Sprowadzony około 1 roku temu, wiele wskazuje że na prywatny użytek obecnego właściciela. Własciciel chce go zamienić na "prawdziwą" terenówkę ponieważ ma terenowe potrzeby zawodowe - organizacja wycieczek, itp. no i Allroad za delikatny jest na takie katowanie. Niestety, obecny właściciel go zagazował, co trochę mnie martwi, ale zamierzam gaz usunąć z różnych względów i liczę na to, że silnik przeżył. Rozrząd niby zrobiony (z pompą wody, itp) ale raczej na nieoryginalnych częściach, więc zdaje się że bedzie trzeba akcję powtórzyć...

Info od właściciela: spalanie PB rzędu 13 l w spokojej jeździe mieszanej, około 17-18 l gazu. Dzięki uprzejmości jednego z kolegów (Simpson - THX!) z forum (Simpson - THX!) VIN jest rozkodowany - detale pod postem.

Moje pytania do kolegów są nastepujące:
1. czy z datą produkcji 02.07.2003 spodziewać się miechów z literką D (nowych)? Jeśli bedą stare B, to odpuszczam.
2. pytanie do kolegów właścicieli Allroadów: czy ktoś mógłby zmierzyć stoperem, ile czasu zajmuje przejazd z poziomu 1 na 4? myślę, że taki pomiar powiedziałoby od razu wiele o stanie całego układu podnoszenia...
3. czy silnik miał szansę przeżyć zasilanie gazem i czy da się bezboleśnie usunąć? podobno gaz jest od około roku, zrobił na nim jakieś 30 tys km.
4. historia i przebieg - niezbyt realnie brzmiące 100 tys km, lecz fotele i kierownica wyglądają na nie wymęczone...
4. auto z USA - czy ktoś z szanownych kolegów dysponuje dostepem do CARFAX i AUTOCHECK?! Przyznaję, że szkoda mi tych 300 PLN żeby 1 auto sprawdzić i chętnie wspomogę kogoś drobniejszą kwotą za raport.

5. silnik BEL, skrzynia EYK 5A - co to za cholerstwo?! czy da się toto naprawić w PL?!
6. jakich oczekiwać zasadzek w tym silniku? czy sprawdzenie mocy na hamowni da dobry pogląd? może ktoś poleciłby hamownię w Trójmieście? Z obecną Audi byłem w Kosakowie przed zakupem :)
8. gdzie w Trójmieście można by sprawdzic skrzynie automatyczną czy nie jest na dobiciu?
9. Ponieważ mieszkam teraz w Warszawie, w 44tuning.pl zaprponowali za okolło 2600zł chipa z opcją "ekonomiczny do 1/2 wciśniętego gazu, 300 KM przy gazie do dechy" czy ktoś korzysta z takiej modyfikacji? czy jest możliwe spalanie około 12 l PB w mieście przy lekkiej nodze? czy skrzynia wytrzyma 300 KM?

Liczę, że za jakieś 60-65 tys PLN (w sumie z naprawami) będe cieszył się świetną niunią. jeżdżąc poniżej 20 tys rocznie mam nadzieję, że koszty benzyny zrekompensuje bezawaryjność silnika benzynowego. takie pobożne życzenia...

Z góry dziękuję za pomoc!
Pozdrawiam,
jd

AUDYT VIN:
Model: audi a6 av. qu. 2,7
Typ handlowy: 4BH57Z
Kod silnika: BEL
Kod skrzyni: EYK, 5A
Wyprodukowany: 02.07.2003
Kolor wnetrza: szary/czarny
Kolor zewnetrzny: szary atlasowy metalic (Y7Q)

Wyposazenie:
A00 - No self-collection
A8U - Executive US equipment
B0A - Component parts set without country-specific design requirement
B34 - Legal requirements USA
C00 - Operating permit, initial registration
CD4 - Alloy wheels 9J x 21
E0A - No special edition
F0A - No special purpose vehicle, standard equipment
FA0 - Control of standard production
FC0 - Without customized installation
FQ0 - Standard production wheels
G0Q - 5-speed automatic transmission for four-wheel drive vehicle
GS0 - Without applications
H3H - Tires 195/60 R15 88H
J1G - Battery 450 A (92 Ah)
K8X - Station Wagon "allroad"
L0L - Left-hand drive vehicle
MH0 - 6-cyl. gasoline engine 2.7 L/187 kW 30V base engine is T7Z
N5A - Leather seat covering "Cricket"
NT1 - Transit coating (type 2)
Q1N - Reinforced standard seat, front
QA0 - Without child seat
QH0 - Without voice control
QV4 - Satellite radio reception USA
T7Z - 6-cylinder gasoline engine 2.7 L unit 078.8
U1D - Instrument insert w/ mph speedo, clock, tachometer, trip odometerand additional instruments (voltage, oil temperature)
V0A - Tires w/o specification of tire brand
VC1 - Remote-controlled garage door opener
VX0 - Without hands-free system
VY0 - Without danger alarm system
0DS - Vehicle class differentiation 4B0
0F2 - Fuel system for carburetor gasoline engine
0G7 - Tiptronic
0GM - Emission standard LEV 1
0JZ - Without determination of weight category for front axle
0N6 - Rear axle with reduced tread
0SS - Labels/plates in English and French
0VM - Information kit in American English
0W2 - Label for central electric English-speaking countries
0YZ - Without determination of weight category for rear axle
1BY - 4-corner air suspension for rough-road design
1C2 - Antifreeze up to -35 degree celsius tolerance up to -40 degree C
1D0 - Without trailer hitch
1E4 - Activated charcoal canister acc. to ORVR and siphoning device forfilling up
1EP - Special identification plate (USA)
1KD - Disc brakes, rear
1LA - Disc brakes, front
1N3 - Speed-related variable steering assist (Servotronic)
1PA - Standard wheel bolts
1QE - Special plates/stickers/ safety certificates for Massachusetts
1SE - Additional engine and transmission guard (depending on body)
1T3 - First aid kit with warning triangle
1VH - Installation parts for six-cylinder engine
1WG - Transmission shafts w/ 88 mm in diameter
1X1 - Four wheel drive
1YD - Transmission shafts for rear axle diameter 108
1Z6 - Increase in initial standard fuel filling
2A4 - Delivery equipment for shipment (transit coating) with thick seatcover
2B5 - Additional exterior noise suppression
2C5 - Axial and vertical adjustable steering column
2G1 - Insert for the filling up of unleaded fuel
2K9 - Reinforced bumpers
2T1 - Double-sized standard (DIN)
2WA - Without additional tires
2Z1 - Type sign at rear and "Quattro" nameplates respectively
2ZQ - Leather trimmed multi-function steering wheel for air bag system
3B7 - Child seat anchor according to Canadian requirements and childseat system ISOFIX
3C7 - 3-point seat belt for center rear seat
3CB - Removable net partition
3F1 - Collapsible spare wheel
3FE - Electric slide/tilt sunroof with sun screen/sunblind
3HA - Without leather parts scope
3L4 - Electric seat adjustment for both front seats, driver's seat withmemory system
3NZ - Rear seat bench unsplit, backrest split folding
3Q6 - Three rear headrests
3S1 - Bright roof rails
3V0 - Without child bench seat
3X1 - Load-through provision with ski bag
3Y3 - Roll-up sun screen for rear window and rear side windows
4A4 - Seat heater for front and rear seats separately controlled
4E2 - Tailgate/trunk lid release from inside (electrically)
4GP - Windshield in heat-insulating glass with sunshield and viewingwindow for vehicle identification number
4K2 - Radio remote controlled central locking "SZV"
4KC - Side and rear windows in heat-insulating glass
4L7 - Breakaway interior rear view mirror, automatically dimming, withcompass
4N0 - Standard dashboard
4UB - Air bag for NAR
4W0 - Without cassette and CD storage unit
4X3 - Side air bag front with curtain air bag
4ZB - Bright moldings
5A5 - Trunk lining, with stowage trays
5C3 - Body measures for increased safety requirements
5D2 - Carrier frequency 315 MHz
5E4 - Sill top with door cover
5J0 - Without rear spoiler
5K5 - Transit coating film with additional transport protection measures
5RW - Right exterior mirror: convex (US) large viewing field
5SG - Left exterior mirror: flat
5TS - Decorative burr walnut inserts, natural, high-gloss
6E3 - Front center armrest
6FB - Body-colored exterior mirror housings
6M2 - Load safety net
6PC - Leather hand brake lever handle
6Q2 - Leather gearshift knob/handle
6R0 - Selector lever cover
6SS - Luggage compartment floor covering
6U7 - Additional dust protection measures
6V2 - Rear trim panel
6W3 - License plate bracket front (small, NAR)
6XL - Exterior mirrors: with memory function, automatically dimming,electrically foldable/adjustable/heated
7A0 - Without CD changer/CD player
7AG - Electronic alarm system with vehicle immobilization device (forUSA)
7E0 - W/o heat accumulator/auxiliary heating
7K0 - Without tire pressure warning light
7M3 - Scuff plates in door apertures
7P1 - Power adjustable lumbar support in front seats
7Q0 - Without navigation device
7QA - Without CD/DVD for navigation
7X1 - Park distance control
8GU - Alternator 140 A
8JD - Headlight with gas discharge lamp for driving on the right (USdesign)
8K0 - Without special headlight activation
8N4 - Windshield wiper intermittent control with potentiometer (fourspeeds)
8Q3 - Automatic headlight-range adjustment dynamic (self-adjustingwhile driving)
8T1 - Cruise control system (CCS)
8TE - Rear fog light for USA
8X1 - Headlight washer system
8YN - Radio "symphony" for USA
8Z6 - Hot country
9AK - Climatronic with impact pressure control free of cfc
9B0 - Without telepay device
9M0 - Without auxiliary/parking heater
9NX - Without electronic logbook
9P1 - Seat belt reminder, electric contact in buckle
9Q2 - Multi-function display/on-board computer with check control
9VD - Speaker (active)
9W0 - W/o car phone preparation/installation

_________________
A6 C4 Avant 2,5 TDI 115 KM AAT manual
następny - Allroad?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2010 09:45:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Po pierwsze ten model z linka jakiś taki bez wyrazu, moim zdnaime bez rewelacji, przynajmniej z fotek. Poraz pierwszy słysze o 2.7t z oznaczeniem BEL, może BES?. Zalezy Ci na automacie? bo jak nie to zrezygnuj i szukaj manuala, automat nie jedzie, a pali więcej, do tego nie zbyt trwały, w manualu masz jeszcze opcje zrobienia programu na ok 310km i wtedy to wymiatacz jest :D.

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C10905143

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: allroad z USA
PostNapisane: 19.sty.2010 12:48:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sty.2010 22:21:23
Posty: 38
Lokalizacja: Gdańsk, obecnie Warszawa
Szczerze przyznam, że zależy mi na automacie... takie w zasadzie założenie było. to auto ma służyć do komfortowego podróżowania, a nie do zawodów. Jakby był manual, też bym pewnie wziął, ale w porownaniu do mojego AAT 116 KM to wątpię, żeby 250 KM nie szło :) planuję tuning w 44tuning.pl, oni też poprawiają współpracę automat-skrzynia.

Wygląd niepozorny, ale ja lubię takie cichociemne auta. kolor niebrudzący i nie zwracajacy wzmożonej uwagi.

silnik BEL występuje w kilku miejscach nawet na tym forum. zastanawiam się czy to nie jest po prostu BES w wersji USA, czyli z innymi śrubami. może jakieś normy spalin inne...

Wybacz ale auto, z linka ma potworną tapicerkę! Jakieś kratki, okropnosć! Jednak 99% czasu auto oglądasz od środka...

Z innych opcji: podejrzanie tanie ale ślicznie zielone w Wejherowie oraz czarny TDI z USA (dziwne samo w sobie zjawisko...)

1.
[url]http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C10983926 [/url]

2.
[url]http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C10979254 [/url]

i jeszcze z Żywca (strasznie daleko!) no i stoi od lata w komisie, więc już samo w sobie jest podejrzane... obie aukcje chyba za to samo auto:

3.
[url]http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9829861[/url]

[url]http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C11158716[/url]

Pozdrawiam,

_________________
A6 C4 Avant 2,5 TDI 115 KM AAT manual
następny - Allroad?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2010 13:21:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.lut.2007 13:19:17
Posty: 210
Lokalizacja: okolice Puław
Cytuj:
4. auto z USA - czy ktoś z szanownych kolegów dysponuje dostepem do CARFAX i AUTOCHECK?! Przyznaję, że szkoda mi tych 300 PLN żeby 1 auto sprawdzić i chętnie wspomogę kogoś drobniejszą kwotą za raport.

Odnośnie sprawdzenia auta z USA, można ładnie poprosic autora tego postu http://www.racingforum.pl/index.php?s=& ... t&p=774712
Pewnie nie odmówi.

Pozdro

_________________
jest B6 AVF quattro, pierwszy diesel i chyba jednak ostatni ;)
było B5 AAH quattro
krótko był Ford Thunderbird Lx 4.6 v8
było B4 AAH quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2010 16:03:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.paź.2005 14:49:16
Posty: 225
Lokalizacja: Grodzisk Maz. / Brzozowa
Może chcesz mojego kupić? :-)
http://www.allegro.pl/item891375892_aud ... i_lpg.html
Oczywiście cena do negocjacji.

Obrazek

_________________
Były: A8 '96 4.2 Quattro
Allroad '02 2.7T
Jest: A8L '04 4.2 benza - jedyny słuszny silnik :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2010 21:35:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sty.2010 22:21:23
Posty: 38
Lokalizacja: Gdańsk, obecnie Warszawa
Szanowni koledzy, auto ma "salvage" w papierach wywozowych. Zastanawia mnie jednak, że airbag nie wystrzelił...

Widzę 3 opcje: 1) mała prędkość, obyło się bez większych obrażeń, ale 4-letniego auta nie opłacało się naprawiac w USA, gdzie nowe auta kosztują tyle, co zgrzewka wody, 2) cos wjechało w stojące auto, 3) niesprawny SRS.

Co myślicie o tym aucie? Czy mimo wypadkowej znanej przeszłości można się nad nim zastanawiać? Cz lewa podłużnica się nie przestawiła?

http://bezwypadkowe.net/f68/audi-a6-allroad-2004-usa-kanada-allroad-c5-2-7t-z-usa-s-n-27706/

@ D-Bomb: pomyślimy, pomyślimy... LPG i tak zamierzałem zlikwidować, wiec to dla mnie nie jest atut... maska wygląda na niezbyt spasowaną... też salvage? czy miechy wymieniłeś na "B" czy "D"? komplet ze sprężarką?

_________________
A6 C4 Avant 2,5 TDI 115 KM AAT manual
następny - Allroad?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2010 22:41:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.paź.2005 14:49:16
Posty: 225
Lokalizacja: Grodzisk Maz. / Brzozowa
jd napisał(a):
@ D-Bomb: pomyślimy, pomyślimy... LPG i tak zamierzałem zlikwidować, wiec to dla mnie nie jest atut... maska wygląda na niezbyt spasowaną... też salvage? czy miechy wymieniłeś na "B" czy "D"? komplet ze sprężarką?

Miechy już powinny być D - wymiana w zeszłym roku, kupione w serwisie. Sprężarka nie była wymieniana, nie było takiej potrzeby.
LPG nie musisz likwidować, wystarczy przycisnąć przycisk i nie ma LPG ;-)
Przeszłości wypadkowej nie znam :-( Ja w nic nie waliłem, jedynie tylny lewy słupek jest wgięty z zewnątrz, bo mi klapa spadła na teleskop :-(

_________________
Były: A8 '96 4.2 Quattro
Allroad '02 2.7T
Jest: A8L '04 4.2 benza - jedyny słuszny silnik :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2010 19:12:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lut.2007 19:05:02
Posty: 25
Lokalizacja: warszawa
.....


Edit by Dred to nie jest forum ogłoszeń , nie piszemy postów takiej treści .


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: