Witam Szanownych Kolegów - koleżanek na forum niestety nie spostrzegłem

,
Posiadam świetne A6 C4 z 1995 roku ale przyszedł czas na zmiany. Padło na Allroad z silnikiem 2.7 biturbo. TDI są super, ale w kwocie jaką dysponuję (trochę ponad 50 tys PLN + rezerwa na naprawy), wydaje mi się ze będzie zajechany i więcej wydam za remonty niż na dobre biturbo+paliwo. Ponadto obstawiam, że benzyniak jeździł w tym wieku mniej i może właściciel dbał trochę bardziej, nie traktujac go jak taczek. Poznałem już zdanie kolegów odnośnie ceny za przyzwoity Allroad, jednak nie dysponuję kwotą 70 tys PLN +naprawy i nic na to nie poradzę. Nic też nie poradzę, że chcę Allroad!!!
Przymierzam się do auta z linku poniżej:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C8452382
Amerykański wypas w tiptronicu, grzane zydle x4, szyberdach, itp... brakuje tylko webasto. Sprowadzony około 1 roku temu, wiele wskazuje że na prywatny użytek obecnego właściciela. Własciciel chce go zamienić na "prawdziwą" terenówkę ponieważ ma terenowe potrzeby zawodowe - organizacja wycieczek, itp. no i Allroad za delikatny jest na takie katowanie. Niestety, obecny właściciel go zagazował, co trochę mnie martwi, ale zamierzam gaz usunąć z różnych względów i liczę na to, że silnik przeżył. Rozrząd niby zrobiony (z pompą wody, itp) ale raczej na nieoryginalnych częściach, więc zdaje się że bedzie trzeba akcję powtórzyć...
Info od właściciela: spalanie PB rzędu 13 l w spokojej jeździe mieszanej, około 17-18 l gazu. Dzięki uprzejmości jednego z kolegów (Simpson - THX!) z forum (Simpson - THX!) VIN jest rozkodowany - detale pod postem.
Moje pytania do kolegów są nastepujące:
1. czy z datą produkcji 02.07.2003 spodziewać się miechów z literką D (nowych)? Jeśli bedą stare B, to odpuszczam.
2. pytanie do kolegów właścicieli Allroadów: czy ktoś mógłby zmierzyć stoperem, ile czasu zajmuje przejazd z poziomu 1 na 4? myślę, że taki pomiar powiedziałoby od razu wiele o stanie całego układu podnoszenia...
3. czy silnik miał szansę przeżyć zasilanie gazem i czy da się bezboleśnie usunąć? podobno gaz jest od około roku, zrobił na nim jakieś 30 tys km.
4. historia i przebieg - niezbyt realnie brzmiące 100 tys km, lecz fotele i kierownica wyglądają na nie wymęczone...
4. auto z USA - czy ktoś z szanownych kolegów dysponuje dostepem do CARFAX i AUTOCHECK?! Przyznaję, że szkoda mi tych 300 PLN żeby 1 auto sprawdzić i chętnie wspomogę kogoś drobniejszą kwotą za raport.
5. silnik BEL, skrzynia EYK 5A - co to za cholerstwo?! czy da się toto naprawić w PL?!
6. jakich oczekiwać zasadzek w tym silniku? czy sprawdzenie mocy na hamowni da dobry pogląd? może ktoś poleciłby hamownię w Trójmieście? Z obecną Audi byłem w Kosakowie przed zakupem
8. gdzie w Trójmieście można by sprawdzic skrzynie automatyczną czy nie jest na dobiciu?
9. Ponieważ mieszkam teraz w Warszawie, w 44tuning.pl zaprponowali za okolło 2600zł chipa z opcją "ekonomiczny do 1/2 wciśniętego gazu, 300 KM przy gazie do dechy" czy ktoś korzysta z takiej modyfikacji? czy jest możliwe spalanie około 12 l PB w mieście przy lekkiej nodze? czy skrzynia wytrzyma 300 KM?
Liczę, że za jakieś 60-65 tys PLN (w sumie z naprawami) będe cieszył się świetną niunią. jeżdżąc poniżej 20 tys rocznie mam nadzieję, że koszty benzyny zrekompensuje bezawaryjność silnika benzynowego. takie pobożne życzenia...
Z góry dziękuję za pomoc!
Pozdrawiam,
jd
AUDYT VIN:
Model: audi a6 av. qu. 2,7
Typ handlowy: 4BH57Z
Kod silnika: BEL
Kod skrzyni: EYK, 5A
Wyprodukowany: 02.07.2003
Kolor wnetrza: szary/czarny
Kolor zewnetrzny: szary atlasowy metalic (Y7Q)
Wyposazenie:
A00 - No self-collection
A8U - Executive US equipment
B0A - Component parts set without country-specific design requirement
B34 - Legal requirements USA
C00 - Operating permit, initial registration
CD4 - Alloy wheels 9J x 21
E0A - No special edition
F0A - No special purpose vehicle, standard equipment
FA0 - Control of standard production
FC0 - Without customized installation
FQ0 - Standard production wheels
G0Q - 5-speed automatic transmission for four-wheel drive vehicle
GS0 - Without applications
H3H - Tires 195/60 R15 88H
J1G - Battery 450 A (92 Ah)
K8X - Station Wagon "allroad"
L0L - Left-hand drive vehicle
MH0 - 6-cyl. gasoline engine 2.7 L/187 kW 30V base engine is T7Z
N5A - Leather seat covering "Cricket"
NT1 - Transit coating (type 2)
Q1N - Reinforced standard seat, front
QA0 - Without child seat
QH0 - Without voice control
QV4 - Satellite radio reception USA
T7Z - 6-cylinder gasoline engine 2.7 L unit 078.8
U1D - Instrument insert w/ mph speedo, clock, tachometer, trip odometerand additional instruments (voltage, oil temperature)
V0A - Tires w/o specification of tire brand
VC1 - Remote-controlled garage door opener
VX0 - Without hands-free system
VY0 - Without danger alarm system
0DS - Vehicle class differentiation 4B0
0F2 - Fuel system for carburetor gasoline engine
0G7 - Tiptronic
0GM - Emission standard LEV 1
0JZ - Without determination of weight category for front axle
0N6 - Rear axle with reduced tread
0SS - Labels/plates in English and French
0VM - Information kit in American English
0W2 - Label for central electric English-speaking countries
0YZ - Without determination of weight category for rear axle
1BY - 4-corner air suspension for rough-road design
1C2 - Antifreeze up to -35 degree celsius tolerance up to -40 degree C
1D0 - Without trailer hitch
1E4 - Activated charcoal canister acc. to ORVR and siphoning device forfilling up
1EP - Special identification plate (USA)
1KD - Disc brakes, rear
1LA - Disc brakes, front
1N3 - Speed-related variable steering assist (Servotronic)
1PA - Standard wheel bolts
1QE - Special plates/stickers/ safety certificates for Massachusetts
1SE - Additional engine and transmission guard (depending on body)
1T3 - First aid kit with warning triangle
1VH - Installation parts for six-cylinder engine
1WG - Transmission shafts w/ 88 mm in diameter
1X1 - Four wheel drive
1YD - Transmission shafts for rear axle diameter 108
1Z6 - Increase in initial standard fuel filling
2A4 - Delivery equipment for shipment (transit coating) with thick seatcover
2B5 - Additional exterior noise suppression
2C5 - Axial and vertical adjustable steering column
2G1 - Insert for the filling up of unleaded fuel
2K9 - Reinforced bumpers
2T1 - Double-sized standard (DIN)
2WA - Without additional tires
2Z1 - Type sign at rear and "Quattro" nameplates respectively
2ZQ - Leather trimmed multi-function steering wheel for air bag system
3B7 - Child seat anchor according to Canadian requirements and childseat system ISOFIX
3C7 - 3-point seat belt for center rear seat
3CB - Removable net partition
3F1 - Collapsible spare wheel
3FE - Electric slide/tilt sunroof with sun screen/sunblind
3HA - Without leather parts scope
3L4 - Electric seat adjustment for both front seats, driver's seat withmemory system
3NZ - Rear seat bench unsplit, backrest split folding
3Q6 - Three rear headrests
3S1 - Bright roof rails
3V0 - Without child bench seat
3X1 - Load-through provision with ski bag
3Y3 - Roll-up sun screen for rear window and rear side windows
4A4 - Seat heater for front and rear seats separately controlled
4E2 - Tailgate/trunk lid release from inside (electrically)
4GP - Windshield in heat-insulating glass with sunshield and viewingwindow for vehicle identification number
4K2 - Radio remote controlled central locking "SZV"
4KC - Side and rear windows in heat-insulating glass
4L7 - Breakaway interior rear view mirror, automatically dimming, withcompass
4N0 - Standard dashboard
4UB - Air bag for NAR
4W0 - Without cassette and CD storage unit
4X3 - Side air bag front with curtain air bag
4ZB - Bright moldings
5A5 - Trunk lining, with stowage trays
5C3 - Body measures for increased safety requirements
5D2 - Carrier frequency 315 MHz
5E4 - Sill top with door cover
5J0 - Without rear spoiler
5K5 - Transit coating film with additional transport protection measures
5RW - Right exterior mirror: convex (US) large viewing field
5SG - Left exterior mirror: flat
5TS - Decorative burr walnut inserts, natural, high-gloss
6E3 - Front center armrest
6FB - Body-colored exterior mirror housings
6M2 - Load safety net
6PC - Leather hand brake lever handle
6Q2 - Leather gearshift knob/handle
6R0 - Selector lever cover
6SS - Luggage compartment floor covering
6U7 - Additional dust protection measures
6V2 - Rear trim panel
6W3 - License plate bracket front (small, NAR)
6XL - Exterior mirrors: with memory function, automatically dimming,electrically foldable/adjustable/heated
7A0 - Without CD changer/CD player
7AG - Electronic alarm system with vehicle immobilization device (forUSA)
7E0 - W/o heat accumulator/auxiliary heating
7K0 - Without tire pressure warning light
7M3 - Scuff plates in door apertures
7P1 - Power adjustable lumbar support in front seats
7Q0 - Without navigation device
7QA - Without CD/DVD for navigation
7X1 - Park distance control
8GU - Alternator 140 A
8JD - Headlight with gas discharge lamp for driving on the right (USdesign)
8K0 - Without special headlight activation
8N4 - Windshield wiper intermittent control with potentiometer (fourspeeds)
8Q3 - Automatic headlight-range adjustment dynamic (self-adjustingwhile driving)
8T1 - Cruise control system (CCS)
8TE - Rear fog light for USA
8X1 - Headlight washer system
8YN - Radio "symphony" for USA
8Z6 - Hot country
9AK - Climatronic with impact pressure control free of cfc
9B0 - Without telepay device
9M0 - Without auxiliary/parking heater
9NX - Without electronic logbook
9P1 - Seat belt reminder, electric contact in buckle
9Q2 - Multi-function display/on-board computer with check control
9VD - Speaker (active)
9W0 - W/o car phone preparation/installation