GomeZ napisał(a):
MorgothV8 napisał(a):
Hej, marzenie, dokładnie tak bym chciał.
A gadałem dzisiaj ze znajomym, on podniósł Vento o 30-40 mm wkładając jakieś gumy między zwoje sprężyny, podobno można gotowe kupić - sprężyna niby się mniej zużywa i amorek ma lżej, ale nie wolno przesadzić bo mogą być problemy z bujaniem się auta.... ktoś coś o tym wie?
Ja jestem zielony, ale generalnie zależy mi na zwiększeniu prześwitu w A8 o 3-4 cm albo i więcej, byle by to było bezpieczne, wygląd jest nie ważny, bo tam gdzie ja zwykle jeżdżę to wiszę na brzuchu i nawet quattro nic nie pomoże!
MorgothV8 ....jak wsadzisz te gumy na sprężynę to nie jestem pewien czy ona jest w stanie w jakikolwiek sposób rozciągnąć sprężynę a co za tym idzie podnieść auto. Moim zdaniem zastosowanie takich gum ogranicza pracę sprężyny, a zamiast amortyzacji robi się wóz drabiniasty i chyba temu koledze nie tyle że dupa się podniosła tylko zużyte sprężyny nie siadły bo przestrzeń między zwojami została wypełniona gumą.
Tak mi się zdaje
Wsadzałem gumy w sprężyny do Golfa jedyneczki dawno, dawno temu...
Metoda ta faktycznie prowadzi do podniesienia zawieszenia a to dlatego, iż wpychasz gumę między zwoje na podniesionym kole - sprężyna się rozciąga...
Zasada jest następująca - gumę bezpiecznie można wkładać tylko w skrajnie górne i dolne zwoje - szło ciężko, trzeba było posiłkować się tawotem.
Jeśli wsadzisz gumę w środkowe zwoje - zmienisz charakterystykę pracy sprężyny i ona tego nie przeżyje.
Tak spreparowanym Golfem (dodatkowo progi i podłużnice obspawane blachą piątką zaginaną na kowadle) woziłem tonę złomu z prędkością autostradową.
Golf żyje i ma się dobrze aż do dziś...