.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lis.2024 22:35:42

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 336 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2011 13:36:20 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8307
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
No właśnie mi też tak się zdaje...

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2011 13:42:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 23:08:05
Posty: 2222
Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy niebem a piekłem
Auto: Zawsze Fajne :)
Najprostszy najszybszy i najtańszy sposób na podniesienie auta to tulejka dotoczona na wymiar która wkładamy pod kielich sprężyny np 20mm.

Wszystkie fajowozy Łukowskie były - są tak zrobione, patent sprawdzony na zapieprzaniu z v-maxem i max cieżarem wiec 100% tested


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2011 19:49:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.paź.2010 15:13:30
Posty: 721
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Auto: C5 1.8T, B6 1.8T
GomeZ napisał(a):
MorgothV8 napisał(a):
Hej, marzenie, dokładnie tak bym chciał.
A gadałem dzisiaj ze znajomym, on podniósł Vento o 30-40 mm wkładając jakieś gumy między zwoje sprężyny, podobno można gotowe kupić - sprężyna niby się mniej zużywa i amorek ma lżej, ale nie wolno przesadzić bo mogą być problemy z bujaniem się auta.... ktoś coś o tym wie?
Ja jestem zielony, ale generalnie zależy mi na zwiększeniu prześwitu w A8 o 3-4 cm albo i więcej, byle by to było bezpieczne, wygląd jest nie ważny, bo tam gdzie ja zwykle jeżdżę to wiszę na brzuchu i nawet quattro nic nie pomoże!


MorgothV8 ....jak wsadzisz te gumy na sprężynę to nie jestem pewien czy ona jest w stanie w jakikolwiek sposób rozciągnąć sprężynę a co za tym idzie podnieść auto. Moim zdaniem zastosowanie takich gum ogranicza pracę sprężyny, a zamiast amortyzacji robi się wóz drabiniasty i chyba temu koledze nie tyle że dupa się podniosła tylko zużyte sprężyny nie siadły bo przestrzeń między zwojami została wypełniona gumą.

Tak mi się zdaje :|


Wsadzałem gumy w sprężyny do Golfa jedyneczki dawno, dawno temu...
Metoda ta faktycznie prowadzi do podniesienia zawieszenia a to dlatego, iż wpychasz gumę między zwoje na podniesionym kole - sprężyna się rozciąga...
Zasada jest następująca - gumę bezpiecznie można wkładać tylko w skrajnie górne i dolne zwoje - szło ciężko, trzeba było posiłkować się tawotem.
Jeśli wsadzisz gumę w środkowe zwoje - zmienisz charakterystykę pracy sprężyny i ona tego nie przeżyje.
Tak spreparowanym Golfem (dodatkowo progi i podłużnice obspawane blachą piątką zaginaną na kowadle) woziłem tonę złomu z prędkością autostradową.
Golf żyje i ma się dobrze aż do dziś...
:peace:

_________________
Pozdrawiam,
Janek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2011 19:50:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
GomeZ napisał(a):
MorgothV8 napisał(a):
Hej, marzenie, dokładnie tak bym chciał.
A gadałem dzisiaj ze znajomym, on podniósł Vento o 30-40 mm wkładając jakieś gumy między zwoje sprężyny, podobno można gotowe kupić - sprężyna niby się mniej zużywa i amorek ma lżej, ale nie wolno przesadzić bo mogą być problemy z bujaniem się auta.... ktoś coś o tym wie?
Ja jestem zielony, ale generalnie zależy mi na zwiększeniu prześwitu w A8 o 3-4 cm albo i więcej, byle by to było bezpieczne, wygląd jest nie ważny, bo tam gdzie ja zwykle jeżdżę to wiszę na brzuchu i nawet quattro nic nie pomoże!


MorgothV8 ....jak wsadzisz te gumy na sprężynę to nie jestem pewien czy ona jest w stanie w jakikolwiek sposób rozciągnąć sprężynę a co za tym idzie podnieść auto. Moim zdaniem zastosowanie takich gum ogranicza pracę sprężyny, a zamiast amortyzacji robi się wóz drabiniasty i chyba temu koledze nie tyle że dupa się podniosła tylko zużyte sprężyny nie siadły bo przestrzeń między zwojami została wypełniona gumą.

Tak mi się zdaje :|


Dobrze kombinujesz, gumowe wkładki ograniczają skok niektórych zwojów sprężyny przez co nie pozwalają na nominalny odstęp pod ciężarem auta. Oczywiście samochód jedzie jak na krótkich sprężynkach czyli twardo.
Dodatkowym efektem może być złamanie zwoju sprężyny obok wkładki ponieważ na krawędzi tej gumy znacząco zmienia się sztywność i sprężyna pracuje nierównomiernie a zwoje nie podparte gumą muszą wykonać większą pracę niż seryjnie (pozostałe zwoje są prawie zablokowane gumą).

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2011 23:02:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Mam takie gumy wkręcane między zwoje spręzyn tylnych w C4 avancie juz parę lat i nic złego się nie dzieje.
Te gumy nie podwyzszają nadwozia ale uniemozliwiają nadwoziu zbyt nisko przysiąść. Skok spręzyny ( i amortyzatora ) tez się skraca, więc o zadnym bujaniu nie ma mowy, wręcz przeciwnie.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2011 16:39:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2004 09:38:15
Posty: 7013
Lokalizacja: Katowice
Wojtek kojarzysz kto jezdzi A200 avantem q z ramkami klubowymi na rej SCI ?? Twoj drugi bolid? ;) Kulor niebieskawy metalik. Widziany dzisjaj rano w Ustroniu.

_________________
Obrazek


To, że twoje auto potrafi jechać szybko.Nie znaczy że ty również ....
Audi S6 4.2 avant quattro
Audi 80 B1 1975r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2011 20:03:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
*Robi* napisał(a):
Wojtek kojarzysz kto jezdzi A200 avantem q z ramkami klubowymi na rej SCI ?? Twoj drugi bolid? ;) Kulor niebieskawy metalik. Widziany dzisjaj rano w Ustroniu.


Nowy (drugi po mnie) właściciel - z Ustronia właśnie. Mam z gościem kontakt jakby co ;)

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2011 09:30:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.cze.2007 00:24:23
Posty: 474
Lokalizacja: Lubelszczyzna / Warszawa
Auto: Renault Clio IV 0.9 Turbo
wojtku, jakis update? cos sie dzieje? :)

_________________
Bylo:1990' Audi 100 [200 look] C3 User - 2.5 TDi (1T) - 120HP limo' style, duzo V8 czesci :)
Było: 2002' Toyota Avensis 2.0 D4D 110HP - limuzynka :)
Jest: 2013' Renault Clio IV Turbo 90 HP - mini-rajdowka :)

Jeszcze wróce do Audi... :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2011 21:50:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Obrazek

Nic nowego. Na dniach wymieniam sprężyny z tyłu na wyższe o 2 cm. Muszę przeglądnąć zawieszenie (ale to normalne przy jeździe po naszych drogach na 17"). I szukam fajnych 16" w stylu youngtimerów ;)

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2011 22:08:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Ta, ehe.....
Widać, że rejestracja z Katowic wstawiona w Photoshopie :)

Czyli ta Ustrońska 200tka to jest nasza Łódzka, ex-Piotrowa?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2011 22:23:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
cygaro-avant napisał(a):
Ta, ehe.....
Widać, że rejestracja z Katowic wstawiona w Photoshopie :)


Sam jesteś fotoszopowy :D


cygaro-avant napisał(a):
Czyli ta Ustrońska 200tka to jest nasza Łódzka, ex-Piotrowa?

Tak.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2011 22:43:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6615
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Fajne foto... znowu mnie bierze na cygaro.. nawet kolor się zgadza :peace:

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2011 08:33:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
DeS napisał(a):
znowu mnie bierze na cygaro..

Nic z tego Des, ręce przecz. :wpale:
Nic z tego nie będzie - ja żonaty jestem :)

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2011 08:58:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
rodzynek napisał(a):
Obrazek

Nic nowego. Na dniach wymieniam sprężyny z tyłu na wyższe o 2 cm. Muszę przeglądnąć zawieszenie (ale to normalne przy jeździe po naszych drogach na 17"). I szukam fajnych 16" w stylu youngtimerów ;)


Czy Ty zamierzasz coś ciężkiego transportować w bagażniku? na zdjęciu stoi bardzo ładnie. Swoją drogą w moim avancie też zauważyłem że optycznie tył zawsze wydaje się niższy na sportowym zawiasie, nawet niektórzy pytają co ja wożę ciężkiego...

Pozdrawiam!

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2011 09:17:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6615
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
cygaro-avant napisał(a):
DeS napisał(a):
znowu mnie bierze na cygaro..

Nic z tego Des, ręce przecz. :wpale:
Nic z tego nie będzie - ja żonaty jestem :)


HAHA! Nawet nie będziesz wiedział kiedy :D

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2011 10:20:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
To_JA_! napisał(a):
rodzynek napisał(a):
Nic nowego. Na dniach wymieniam sprężyny z tyłu na wyższe o 2 cm. Muszę przeglądnąć zawieszenie (ale to normalne przy jeździe po naszych drogach na 17"). I szukam fajnych 16" w stylu youngtimerów ;)


Czy Ty zamierzasz coś ciężkiego transportować w bagażniku? na zdjęciu stoi bardzo ładnie. Swoją drogą w moim avancie też zauważyłem że optycznie tył zawsze wydaje się niższy na sportowym zawiasie, nawet niektórzy pytają co ja wożę ciężkiego...

Pozdrawiam!


Z tym zawieszeniem to dziwna historia jest. Stoi nisko, wygląda nieźle, ale nad każdym śpiącym policjantem muszę delikatnie i powoli, tył jest nieco za miękki i po załadowaniu zauważalnie kuca. No i tak sobie wymyśliłem, że 2 cm nie zaburzą widoku (będzie tylko bardziej zauważalny klin), a auto będzie swobodniej nad garbami przejeżdżać.

Dla porównania - niebieska 200 stała tak (na żywo był mocny klin i tył był bardzo wysoko):

Obrazek

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2011 10:31:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
rodzynek napisał(a):
To_JA_! napisał(a):
rodzynek napisał(a):
Nic nowego. Na dniach wymieniam sprężyny z tyłu na wyższe o 2 cm. Muszę przeglądnąć zawieszenie (ale to normalne przy jeździe po naszych drogach na 17"). I szukam fajnych 16" w stylu youngtimerów ;)


Czy Ty zamierzasz coś ciężkiego transportować w bagażniku? na zdjęciu stoi bardzo ładnie. Swoją drogą w moim avancie też zauważyłem że optycznie tył zawsze wydaje się niższy na sportowym zawiasie, nawet niektórzy pytają co ja wożę ciężkiego...

Pozdrawiam!


Z tym zawieszeniem to dziwna historia jest. Stoi nisko, wygląda nieźle, ale nad każdym śpiącym policjantem muszę delikatnie i powoli, tył jest nieco za miękki i po załadowaniu zauważalnie kuca. No i tak sobie wymyśliłem, że 2 cm nie zaburzą widoku (będzie tylko bardziej zauważalny klin), a auto będzie swobodniej nad garbami przejeżdżać.



A przy okazji podwyższania tyłu myślisz o dodaniu stabilizatora na tył? (na pewno przechyły wzrosną po podwyższeniu). Co Do policjantów to też tak miałem póki nie dałem troszkę dłuższych piankowych bałwanków na tylne amorki.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2011 11:45:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6615
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Twardsze amorki załatwią sprawę, nie będzie się bujał - ale to już pisałem. Stabi też, ale to chyba chyba trzeba wymienić więcej elementów z tyłu.

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2011 12:00:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
DeS napisał(a):
Twardsze amorki załatwią sprawę, nie będzie się bujał - ale to już pisałem. Stabi też, ale to chyba chyba trzeba wymienić więcej elementów z tyłu.


Wszystko ładnie pięknie, ale amory na tył nie są takie tanie. Co swoją drogą bardzo dziwne jest :D. Sprężyny są tańsze.

A co do stabilizatora - miałby sens. Ale żadne C3/D1 bez niva go nie miało. Czy z C4 (o ile jest) podejdzie?

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2011 19:00:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Ale V8 miał, nie da się tego przeszczepić ? Z tego co pamiętam identyczny z tym w C4 quattro.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 336 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: