.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.sty.2025 23:01:02

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Zimówki węższe od letnich !?
PostNapisane: 11.sty.2005 19:48:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
Są różne szkoły...
pierwsza mówi, że zimówka powinna mieć tą samą szerokość co letnia;
druga, iż powinna być węższa aby zwiększyć nacisk, a tymsamym "wgryzanie" się lameli w podłoże. I tu mnie interesuje o ile węższa, bo tu też różne opinie słyszę ?
- o 1 rozmiar ?
- o 2 rozmiary ?

Z góry thx za wasze opinie w tym temacie.

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2005 20:12:17 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Ja mam 205 i na zimę i na lato - dobrze mi się jeździ i nie narzekam na poślizgi (nieoczekiwane) w ziemie...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zimówki węższe od letnich !?
PostNapisane: 11.sty.2005 20:31:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lis.2004 22:22:47
Posty: 287
Lokalizacja: Wrocław, Auto: A6 Avant 1,9 TDI
mechitro napisał(a):
Są różne szkoły...
pierwsza mówi, że zimówka powinna mieć tą samą szerokość co letnia;
druga, iż powinna być węższa aby zwiększyć nacisk, a tymsamym "wgryzanie" się lameli w podłoże. I tu mnie interesuje o ile węższa, bo tu też różne opinie słyszę ?
- o 1 rozmiar ?
- o 2 rozmiary ?

Z góry thx za wasze opinie w tym temacie.


Zwiększyć nacisk i umożliwić łatwiejsze ślizganie się? ;-)

Pamiętasz jaki kształt ma łyżwa?

_________________
http://wozik.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2005 20:36:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10347
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Ja mam według brifu niemieckiego lato 215/60/15 zima 195/65/15 i z tego co wiem to zimówki fabryka zawsze zaleca węższe.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2005 20:53:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2004 23:47:09
Posty: 198
Lokalizacja: Kraków
ja szukalem w instrukcji auta i sie nie doszukalem zeby byly podawane 2 rozmiary - na lato i na zime, mam wpisane ze standardem sa opony 195/65/R15 i takie zimowki kupilem
jak na razie sobie chwale i na sniegu spisuja sie bardzo dobrze, a szczegolnie milo mnie zaskoczyla praca na mokrej drodze w temp. + kilka stopni, tu waskie opony na pewno maja mniejsze szanse

jezeli jezdzisz glownie po miescie i drogami miedzymiastowymi, ew. naszymi "autostradami" ;) to po co Ci waskie opony, ktore sie "wgryzaja" ?

_________________
80 B4 '92 ABT + BRC Just


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2005 20:57:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.kwi.2004 16:09:29
Posty: 367
na ziwme zawsze węższa. Ja dwie zimy jeździłem malutkim fordem escortem na 205 (i to na letnich) :) , praktycznie to nie jeźdizłem tylko pływałem po sniegu. (razn na wiadukcie na grunwaldzkim przy zjeźdize na torowisko wyskoczyłem prawie) Jak założyłem 185 na zime to super - jak ręką odjął. Do B4 185 lub 195 powinny być


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zimówki węższe od letnich !?
PostNapisane: 11.sty.2005 21:27:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
Wozik napisał(a):
mechitro napisał(a):
Są różne szkoły...
pierwsza mówi, że zimówka powinna mieć tą samą szerokość co letnia;
druga, iż powinna być węższa aby zwiększyć nacisk, a tymsamym "wgryzanie" się lameli w podłoże. I tu mnie interesuje o ile węższa, bo tu też różne opinie słyszę ?
- o 1 rozmiar ?
- o 2 rozmiary ?

Z góry thx za wasze opinie w tym temacie.


Zwiększyć nacisk i umożliwić łatwiejsze ślizganie się? ;-)

Pamiętasz jaki kształt ma łyżwa?


Opona nie wbija się w lód, więc raczej słaba analogia... Mi bardziej przychodzi na myśl narta :P

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zimówki węższe od letnich !?
PostNapisane: 11.sty.2005 21:37:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lis.2004 22:22:47
Posty: 287
Lokalizacja: Wrocław, Auto: A6 Avant 1,9 TDI
mechitro napisał(a):
Opona nie wbija się w lód, więc raczej słaba analogia... Mi bardziej przychodzi na myśl narta :P


Łyżwa też nie wbija się w lód tylko przez to, że jest wąska, wytwarza duże ciśnienie, a co za tym idzie temperaturę, która powoduje topienie się lodu. Ślizganie polega na topieniu lodu i to zarówno na nartach jak i na łyżwach ;-)

Ot zwykłe prawa fizyki.

_________________
http://wozik.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zimówki węższe od letnich !?
PostNapisane: 11.sty.2005 22:06:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
Wozik napisał(a):
mechitro napisał(a):
Opona nie wbija się w lód, więc raczej słaba analogia... Mi bardziej przychodzi na myśl narta :P


Łyżwa też nie wbija się w lód tylko przez to, że jest wąska, wytwarza duże ciśnienie, a co za tym idzie temperaturę, która powoduje topienie się lodu. Ślizganie polega na topieniu lodu i to zarówno na nartach jak i na łyżwach ;-)

Ot zwykłe prawa fizyki.

:peace:
No więc lepiej nie używać takich porównań...
T=mi*R powinno wystarczyć ;)

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2005 22:08:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sie.2003 12:29:57
Posty: 456
Lokalizacja: Kraków
Moze troszke off-topic ale dziwne to wszystko - węższe oponki i jeszcze mowia,ze zimowki musza byc mocniej nabite (wieksze cisnienie niz w letnich).
Czyli w lato jezdzimy na szerokich i miekkich gumach wiec mamy lepsza przyczepnosc (wieksza powierzchnia=lepsza przyczepnosc) a w zime mamy gumy wezsze i twardsze (wydawalo mi sie,ze zimowki sa jednak bardziej miekkie :?: )

Niech mi to ktos wytlumaczy. Przeciez na sniegu,czy blocie posniegowym tez wazna jest powierzchnia styku opony z podlozem.Wiec czemu węzsze?

_________________
==========================
"Errare humanum est"...
...aż wreszcie trafiłem na AUDI
==========================

A80 B2 '82 1,8 PV 110KM - kolekcjonerski :)
Opel Vectra A '91 1,8 90KM - użytkowy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zimówki węższe od letnich !?
PostNapisane: 11.sty.2005 22:16:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
mechitro napisał(a):
Są różne szkoły...
pierwsza mówi, że zimówka powinna mieć tą samą szerokość co letnia;
druga, iż powinna być węższa.

To jeszcze zależy od tego jakie masz na lato. Bo jak masz stosunkowo wąskie, to na zimę węższych już nie trzeba zakładać. Nie można założyć zbyt wąskich, bo te wąskie mają niższy indeks nośności, który może się okazać za niski - pod wpływem ciężaru auta opona będzie się mocno grzać i się szybciej zużyje lub rozleci.

Generalnie mówi się, że na głęboki śnieg lepsze są węższe, bo łatwiej się przez ten śnieg przegryzą i złapią kontakt z podłożem. Ale z drugiej strony to znaczy, że łatwiej się zapadniesz pod śnieg i będziesz robił za spychacz. :D Ja na przykład bardziej wolę sunąć po powierzchni śniegu. quattro nie ma problemu w takich warunkach. :)

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2005 22:32:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
Maroo napisał(a):
Moze troszke off-topic ale dziwne to wszystko - węższe oponki i jeszcze mowia,ze zimowki musza byc mocniej nabite (wieksze cisnienie niz w letnich).

Ma to związek z indeksem nośności. Węższe gumy mają niższy indeks nośności, więc żeby to skompensować, trzeba je mocniej nadmuchać, bo najwyższą nośność ma guma kiedy jest napomowana na maxa (do dopuszczalnej wartości podanej na oponie).

Cytuj:
Czyli w lato jezdzimy na szerokich i miekkich gumach wiec mamy lepsza przyczepnosc (wieksza powierzchnia=lepsza przyczepnosc) a w zime mamy gumy wezsze i twardsze (wydawalo mi sie,ze zimowki sa jednak bardziej miekkie :?: )

Zimówki nie są twardsze. Są bardziej miękkie. Są zrobione ze specjalnej gumy, która nie twardnieje na kamień w ujemnych temperaturach, dzięki temu mają wtedy lepszą przyczepność niż typowe letnie, które robią się twarde jak krążek hokejowy i tracą przyczepność. Niestety ta guma, z której są zrobione zimówki w warunkach letnich robi się już niesamowicie miękka, bardzo szybko się ściera, i powoduje, że opony "pływają". Dlatego nie jeździmy na zimówkach cały rok... no, może poza kolegą Dred'em, który bił rekordy toru łódzkiego w lipcu na Dębicach Frigo. :P


Cytuj:
Niech mi to ktos wytlumaczy. Przeciez na sniegu,czy blocie posniegowym tez wazna jest powierzchnia styku opony z podlozem.Wiec czemu węzsze?

Tak naprawdę powierzchnia styku niewiele się zmienia wraz ze zmianą rozmiaru opony, bo masa auta pozostaje bez zmian. Zmienia się tylko kształt tej powierzchni styku. Patrząc z góry, powierzchnia styku opony wąskiej ma kształt
Kod:
 ___
|   |
|   |
|   |
|___|


a opona szeroka:
Kod:
 ____
|    |
|    |
|____|


Wąski kształt opony pierwszej powoduje, że łatwiej wcina się w śnieg i dociera do podłoża, gdzie jest lepsza przyczepność.

Pozdr.

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2005 09:31:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2004 14:08:05
Posty: 38
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Wystarczy zobaczyć na jakich oponach jeżdżą samochody rajdowe podczas zimowych zmagań. Każdy dobry wulkanizator polieci wam założenie węższych opon a dlaczego to juz wszyscy wiemy bo koledzy już to wytłumaczyli.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2005 09:38:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
W brefie mam lato 205 na zime 195.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2005 10:12:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.lip.2004 23:37:27
Posty: 367
Lokalizacja: Śląsk
wowo napisał(a):
W brefie mam lato 205 na zime 195.


Ja też. Tak jest napisane na wewnętrznej stronie klapki wlewu paliwa.
Zmieniłem więc na 195 i to chyba nie był dobry pomysł. :(
Myślę sobie jednak, że mogłem trafiłem poprostu na kiepskie gumy, słaby model. Utrata przyczepności w porównaniu do letnich 205-tek jest wyczuwalna.
Myślę sobie, że powinien tu decydować zdrowy rozsądek. Tegoroczna zima jaka jest, każdy widzi. Jeśli mieszkasz wysoko w górach, to kup 195, w mieście raczej 205. Jak masz Quattro, to się nie zastanawiaj, bierz szersze.

_________________
80 '93 B4 Quattro avant 2,6 V6 ABC
LPG Tartarini EtaGas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2005 10:19:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Na zime zawsze węższe, zobacz nawet jakie opony mają radówki na snieg

Jak jezdzilem w zeszlym roku na 175 to mi sie o niebo lepiej po sniegu jezdzilo niz teraz na 185, chociaz sniegu w tym roku co kot naplakal :/

Auto sie wogole niezakopywalo

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2005 17:43:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
No 1 cm aż tak Kubusiu odczułeś ? :>
To powiem Ci, że poprzednią zimę przejeździłem na 155 (dla niewtajemniczonych fabryka zaleca 175), czyli o 2 nr wężej - skrajnie nie powiem ale mam b. pozytywne odczucia :D
Fakt, że auto z takimi oponkami o nowym bieżniku wygląda jak by ktoś koła od motoru żużlowego przykręcił, no ale nie zdarzyło się jeszcze abym na brei topniejącego śniegu "popłynął"...

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2005 20:02:37 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
to nie tak!
wezsza oponka ma wiekszy nacisk na podloze, bo cala masa jest rozlozona na mniejsza powierzchnie, wiec nie na snieg jest dobra, lecz na lod. lepszy docisk skutkuje wieksza mozliwoscia sterowania autkiem. grubosc bieznika sie liczy w kontekscie sniegu - ot caly sekret.
ja mam w dwoch podobnych autkach rozne oponki
generalnie preferuje jednak szerokie, bo cienkie mnie na zakretach nosza w sposob wyrazny, a te szerokie powodowaly, ze na sniegu sie nie zapadalem.

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2005 23:05:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
Nie wiem jak wy ale ja nie zaczęsto pomykam po śniegu - większość drug jest odśnieżana, no chyba że po samym opadzie.
Najbardziej zależy mi na przyczepności do oblodzonych odcinków - najbardziej zwodnicze - i typowym błocie pośniegowym, którego drogowcy nie usuną.
Właśnie mam nadzieje, że oponka zapadnie się w tej brei po sam asfalt...

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2005 07:12:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2004 20:02:38
Posty: 2279
Lokalizacja: Dublin-Kraków
Auto: TT 1.8T BAM QUATTRO
mechitro napisał(a):
Nie wiem jak wy ale ja nie zaczęsto pomykam po śniegu - większość drug jest odśnieżana, no chyba że po samym opadzie.
Najbardziej zależy mi na przyczepności do oblodzonych odcinków - najbardziej zwodnicze - i typowym błocie pośniegowym, którego drogowcy nie usuną.
Właśnie mam nadzieje, że oponka zapadnie się w tej brei po sam asfalt...
na lód???? jak jeżdzisz po jeziorze to polecam opony z kolcami (niedozwolone w ruchu ulicznym) na lód niema mocnych ,a co do opon zimowych nowej generacji na śnieg i błoto pośniegowe to ilośc lameli i kształ odgrywa główną role nie szerokość :peace:

_________________
Jakub
80 COUPE 2.0 16V
TT 1.8T Quattro -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... _TTbam.jpg
A2 1.4 tdi -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21/15011589_A2.jpg
A4 1.9 tdi -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... G_1797.JPG
B3 1.8 -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... 1_b380.jpg
C3 2.3 Quattro -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... 267js7.jpg
B2 1.8


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: