.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.sty.2025 22:04:29

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2005 12:35:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Włąśnie wymieniłem olej. Zlałem Mobil Super S 10w-40, zalałem Valvolina VR-1 Racing. Pierwsza i chyba najważniejsz sprawa ciśnienie oleju podskoczyło i to ostro na ciepłym silniku. Przy temp. oleju około 90st trzyma jak drut 3 bary. Przy temperaturach wyższych 90-110st około 2.3-2.6 bara. Wyżej nie udało mi sie temperaturki podciągnąć, a w przypadku Mobila było czesem około 120st :diabel:
Tak czy inaczej ciśnienie oleju w najwyższych temperaturach wzrosło srednio o około 0.8 bara czyli bardzo dużo.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2005 12:46:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
wowo napisał(a):
Włąśnie wymieniłem olej. Zlałem Mobil Super S 10w-40, zalałem Valvolina VR-1 Racing. Pierwsza i chyba najważniejsz sprawa ciśnienie oleju podskoczyło i to ostro na ciepłym silniku.

To raczej było do przewidzenia. VR ma wyższą klasę lepkości, a w związku z tym wyższe ciśnienie. Podobnie byłoby, gdybyś zalał np. Castrolem TWS 10w-60. :D

Pozdr.

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2005 15:09:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Zdawałem sobie z tego sprawę, ale mimo wszystko jestem pozytywnie nastawiony. Zobaczę jak bedzie po długim postoju auta, oraz jak bedzie wyglądał olej przy następnej wymianie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2005 15:20:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
Po samym wyglądzie oleju akurat nie można nic wnioskować. A co ile wymieniasz?

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2005 15:52:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.maja.2005 17:50:38
Posty: 37
Lokalizacja: stolica
jaki był przebieg auta przed remontem?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2005 18:11:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.gru.2003 13:05:01
Posty: 1155
Lokalizacja: -=Warszawa=-
rastavibe napisał(a):
jaki był przebieg auta przed remontem?


tego nie wie nikt :| (jak w większości samochodów w tym kraju)
Wyglądał na coś koło 300.000

_________________
Obrazek
www.zaluskart.com
www.audi-quattro.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.maja.2005 08:12:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Wymieniałem co 10tys, teraz cos około 6-7tys. w zależności jak sie strzela :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.maja.2005 10:20:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.1970 01:00:00
Posty: 2989
Lokalizacja: łódź, ACQ 2.8 30V quattro, AR 147 Q2 Ducati Corse
Pablo Wa-wa napisał(a):
rastavibe napisał(a):
jaki był przebieg auta przed remontem?


tego nie wie nikt :| (jak w większości samochodów w tym kraju)
Wyglądał na coś koło 300.000


Pablo w 300 bardzo watpie. W mojej poprzeniej kupecie mialem orginalny przebieg 280tys. mil i od momentu ukonczenia 3 lat znalem cala jego historie serwisowa !!! I jak sciagnalem glowice (stanal mi kiedys termostat i dmuchnelo uszczelke) to silnik byl w stanie fabrycznym, oleju nie bral ani grama, a jedyne co bylo robione z silnikiem to wymiana szklanek.
Wiec nie wierze ze 300tys spowodowalo koniecznosc dotykania silnika :D
No chyba ze ktos na tym dystansie olej zmienil 6 razy ;)

_________________
Pozdr.
Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.maja.2005 11:12:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.gru.2003 13:05:01
Posty: 1155
Lokalizacja: -=Warszawa=-
mq napisał(a):
Pablo Wa-wa napisał(a):
rastavibe napisał(a):
jaki był przebieg auta przed remontem?


tego nie wie nikt :| (jak w większości samochodów w tym kraju)
Wyglądał na coś koło 300.000


Pablo w 300 bardzo watpie. W mojej poprzeniej kupecie mialem orginalny przebieg 280tys. mil i od momentu ukonczenia 3 lat znalem cala jego historie serwisowa !!! I jak sciagnalem glowice (stanal mi kiedys termostat i dmuchnelo uszczelke) to silnik byl w stanie fabrycznym, oleju nie bral ani grama, a jedyne co bylo robione z silnikiem to wymiana szklanek.
Wiec nie wierze ze 300tys spowodowalo koniecznosc dotykania silnika :D
No chyba ze ktos na tym dystansie olej zmienil 6 razy ;)


Konieczności nie było (olej jedynie gubił przez uszczelki) :P pociła mi się jedynie troszke woda spod uszczelki pod lewą głowicą a całą reszte roboty można nazwac moim kaprysem :diabel: Więc te 300 to jest minimum jakie ten silnik ma (trzeba jeszcze dodac że chodził na gazie :( ) Dzisiaj odebrałem wszystkie graty z obróbki :) Kto wie... może w następną środe może już na spota nią przyjade :> ;-)

_________________
Obrazek
www.zaluskart.com
www.audi-quattro.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.maja.2005 22:03:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sie.2003 00:53:08
Posty: 300
Lokalizacja: SEJNY
Ja tez robilem remont w AAH i lacznie kosztowalo mnie to ok 5000zl i 2 miesiace bez auta (zanim zebralem wszystkie czesci, zrobilem wszystkie szlify, wywazanie itd. itp) co w sumie jest bez sensu, bo i tak cale auto sie rozleci zanim zajezdze silnik, ale przynajmniej teraz nie zastanawiam sie jak chce sobie pomeczyc troche auto czy mam jeszcze olej na podzialce czy nie...
Po remoncie najlepiej zalac polsyntetykiem, producent malo wazny, byleby wymieniac co te 8-10 kkm.
Moj mechanik radzil mi docierac silnik na mineralnym i tak tez zrobilem.

A jezeli chodzi o przebiegi to nie ma co o tym mowic bo jest tyle roznych czynnikow wplywajacych na zuzycie silnika, ze silnik po 100kkm bedzie wygladal jak po 300kkm.
Podobno przy w miare rozsadnej eksploatacji AAH ma zywotnosc km 500kkm (wedug mojege mechanika)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: