Mikpo napisał(a):
A ja mam jeszcze kilka pytań:
1. Jak będzi pracować pompa od AEL przy wtryskach 220/300? Fabrycznie jest tylko 190.... spora różnica.
2. Co masz na myśli mówiąc ograniczenia ECU? O ile wiem da się go programować - no mój był.... Ale zawsze można podmienić na ECU z AHY - trochę dodatkowych kosztów (m.in. przepływka) ale może warto....
3. Większy IC - chyba trzebaby symetrycznie założyć drugi, bo miejsca to za wiele nie ma. Przerabiał to ktoś?
4. Pytanie dobijające, czyli koszty:
- Pompa od AHY/AXG lub podobnego to jakieś 2000 (jak nie więcej); pozostaje problem jak ją znaleźć (no chyba że nowa...)
- Wtryski razem z końcówkami jakieś 1000
(jaka jest ta zniżka?
)
- Strojenie - ze zniżką pewnie z też z 1000 do tego jeszcze hamownia,
- IC w 400 się zamknie.
To razem jakieś 4500 i to bardzo ostrożnie licząc, bez robocizny.
A co w zamian?
- 180-200KM, koło 400 Nm
- sprzęgło, skrzynia i przeguby do wymiany (i to raczej wcześniej niż później)
- pewnie darmowa zasłona dymna przy ostrym kopie.
- SUPER ZABAWA
Rogal, możesz potwierdzić lub poprawić mnie jeśli chodzi o koszty?
Muszę się zastanowić....
)
Chyba wyjdzie taniej zrobić swapa na V6.....
Generalnie przy takim nastawieniu może lepiej jedz na ograniczenie mocy
Przy 1.9TDi na seryjnej pompie od 110-ki i wtryskach ASV z końcówką 230-tką robi się spokojnie 170-180km. Więc temat pompy narazie odpuść.
Wtryski trzeba zmienić bo macie już po pierwsze troche nalatane a po drugie Aligatora doświadczenia z robieniem Hybryd na wtryskach 190/300bar są marne - muszą być z 220barową fazą przedwtrysku.
Komputer ogranicza w pewnym momencie możliwości podniesienia Ciśniena na turbo - nie powiem Ci ile to jest w AEL ale w 1Z max na takim starym kompie da sie pogonić turbo na 1 bar.
Przy zmianie na inny komp nie trzeba zmieniać żadnych przepływek - ale to już napisałem zresztą komputer 16bit kosztuje około 150-250zł zależy gdzie znajdziesz.
IC tylko z przodu duży jeden - ale to po raz kolejny mówie trzeba zrobić najpierw to co napisałem w poprzednim wątku i wtedy się okaże konkretnie czy napewno trzeba zmieniać IC.
Co do kosztów: To narazie program i wtryski hybrydy. Jak znajdziesz 5 nowych ASV z końcówkami 230-ci za 1000zł to wal do mnie jak w dym kupie każdą ilość. Reszte operacji w zależności od tego czy ktoś che iść dalej czy nie.
Temat skrzyni, przegubów będzie poruszony jeźeli nie potrafisz sie obchodzić z autem - albo nie wiem raptem kota dostaniesz bo mocy przybędzie i ciągle będziesz strzelał ze sprzęgła
Kwestia dymienia ma właśnie pomóc rozwiązać problematyka doładowania i wtryski.
Po pierwsze właśnie doładowanie
Po drugie jak będziesz miał wydajniejszy wtrysk to nie trzeba będzie wydłużać czasu otwarcia wtrysku do max granic. W krótkiej chwili wtrysk poleje więcej - rozumiesz
. A jak masz seryjny wtrysk i chcesz dużo mocy to najpierw tuner pompie każe dolać więcej paliwa a potem jeźeli będzie za mało wydłuży czas otwarcia wtrysku i jak przegnie zacznie fura kopcić. Pozostaw tą tematyke tunerowi