.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.sty.2025 05:35:01

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Osłona przegubu
PostNapisane: 17.gru.2004 01:45:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lis.2003 22:39:43
Posty: 217
Lokalizacja: Wroclaw
Auto: Vw passat B5 1.9 TDI AVF
Witam :peace:

Wiecie może z ktorej strony najlepiej odkręcic półośke, czy od skrzyni czy też od strony koła? Musze wymienić gumę osłaniająca przegub przy Mc phersonie i nie wiem z ktorej strony sie za to zabrać , bo nigdy wczesniej tego nie wymienialem.I jakie mogę napotkać komplikacje przy tej operacji ?? :diabel:

Pozdrawiam

_________________
Audi 90 Q 2.2 + gazownik -> 2003-2006
Audi B4 1,9 TDI 94r. ----->2007---->.....
VW Passat b5Fl 1.9 TDI AVF + virus+wtryski BA+18"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2004 02:09:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
heh, jeżeli musisz ściągnąć osłonę przy przegubie to odkręcasz półoskę przy piaście. Problem polega na znalezieniu odpowiednio dużego i wytrzymałego klucza. Jeden mechanik, do którego zresztą już nie pojadę, najpierw urwał przy odkręcaniu dwa a dopiero potem odkręcił trzecim.

Ale nic to, powodzenia :D

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2004 07:27:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2004 11:57:10
Posty: 261
Lokalizacja: ...:Bytom:... AUDI 80 1.8 S - PM
rodzynek napisał(a):
Jeden mechanik, do którego zresztą już nie pojadę, najpierw urwał przy odkręcaniu dwa a dopiero potem odkręcił trzecim.

No gratuluje zakupu dobrych kluczy temu mechanikowi, pewnie kupił je u naszych wschodnich sąsiadów na polskim sztandlu. Jednak fakt jest faktem że te śruby są qure%^ mocno dokręcone.
Wracając do tematu to dobry klucz nasadowy, odpowiednie przedłużenie i nie ma mocnych. Jak już odkręcisz tą śrube to reszta to jest pestka.

Nara

_________________
A 80 B3/B4 1.8S sil. PM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2004 12:36:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lis.2003 22:39:43
Posty: 217
Lokalizacja: Wroclaw
Auto: Vw passat B5 1.9 TDI AVF
Dzieki za odpowiedzi, ale pozozstaje pytanie czy nie trzeba sciagać sworznia i drążka kierowniczego żeby odchylić Mc Pherson do tyłu??
Bo śrube odkręce ale nie wiem czy półośkę potem cofne na tyle do tyłu żeby gume założyć.

_________________
Audi 90 Q 2.2 + gazownik -> 2003-2006
Audi B4 1,9 TDI 94r. ----->2007---->.....
VW Passat b5Fl 1.9 TDI AVF + virus+wtryski BA+18"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2004 13:02:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Maryan napisał(a):
Dzieki za odpowiedzi, ale pozozstaje pytanie czy nie trzeba sciagać sworznia i drążka kierowniczego żeby odchylić Mc Pherson do tyłu??
Bo śrube odkręce ale nie wiem czy półośkę potem cofne na tyle do tyłu żeby gume założyć.


O ile pametam to trzeba poodkręcać sworzeń i końcówkę.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2004 13:11:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
witam

a nie lepiej odkrecic poloskie przy dyfrze a pozniej kolo piasty i wycignac calkowicie na wierzch

wtedy bedziesz mial na wirzchu to cla robote wykonasz lepiej !

pozdrawima

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2004 13:45:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lis.2003 22:39:43
Posty: 217
Lokalizacja: Wroclaw
Auto: Vw passat B5 1.9 TDI AVF
No wlasnie o to mi chodzi jak lepiej zrobic,tylko jak odkręce przy skrzyni to po co odkrecac przy piaście ??Wtedy juz dam rade tą osłone założyc, no chyba , że sie myle.

_________________
Audi 90 Q 2.2 + gazownik -> 2003-2006
Audi B4 1,9 TDI 94r. ----->2007---->.....
VW Passat b5Fl 1.9 TDI AVF + virus+wtryski BA+18"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: to może od razu wyjąć skrzynię biegów?
PostNapisane: 17.gru.2004 14:02:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
1. Samochód stoi na 4 kołach - luzujesz około 1 obrotu śrubę (lub nakrętkę - zależy co tam masz) mocującą przegub do piasty
2. Samochód stoi na 4 kołach - luzujesz śruby mocujące koło
3. Podnosisz samochód z tej strony co potrzebujesz, zabezpieczasz żeby nie spadł z podnośnika (klocek pod podwozie) i ściągasz koło
4. Odkręcasz do końca śrubę (lub nakrętkę - zależy co tam masz) mocującą przegub do piasty
5. Odkręcasz nakrętkę i wyciągasz śrubę zabezpieczającą dolny przegub wahacza i zwrotnicę
6. Wypierasz dolny wahacz w dół, żeby przegub wahacza wysunął się ze zwrotnicy i odciągasz lekko kolumnę "do siebie", żeby piastka zsunęła się z półośki
7. Odbezpieczasz zaciski mocujące gumową osłonę przegubu (obydwa)
8. DELIKATNIE zbijasz przegub z półośki
9. Ściągasz starą gumę z półośki, czyścisz wszystko
10. Zakładasz nową gumę i zacisk na półośkę (ale nie zaciskasz)
11. Ładujesz świeży smar grafitowy do przegubów (tylko taki) do wnętrza przegubu (ile się zmieści) i do wnętrza gumowej osłony (bez przesady)
12. Sprawdzasz, czy na półośce jest na swoim miejscu pierścień zabezpieczający i dystansowy
13. DELIKATNIE nabijasz przegub na półośkę
14. Nasuwasz osłonę, WYCISKASZ POWIETRZE, zaciskasz zaciski
15. Wkładasz zmontowaną półośkę do piasty, lekko przykręcasz
16. Zakładasz piastę na przegub wahacza, wkładasz śrubę zabezpieczającą i dokręcasz
17. Dokręcasz śrubę (nakrętkę) mocującą przegub (ten na półosi - napędowy) do piastki
18. Zakładasz koło, przykręcasz, opuszczasz samochód
19. Dokręcasz koło i mocno śrubę (nakrętkę) mocującą przegub (ten na półosi - napędowy) do piastki
20. Sprawdzasz, czy zabezpieczenie przegubu wahacza jest dobrze dokręcone
21. Gotowe

Ważne:
- wycisnąć powietrze przy zakładaniu osłony - inaczej po pewnym czasie pęknie
- nie jeżdzić i nie przetaczać, jeśli śrubę (nakrętkę) mocującą przegub (ten na półosi - napędowy) do piastki nie jest dokręcona - jeśli to zrobisz - uszkodzisz łożyska w piaście.
- nie spuść sobie samochodu na głowę

Całość około 1-2 godz.

Jeśli masz dostęp do kanału i lubisz robić coś nad głową, to możesz odkręcić przegub przy skrzyni biegów. Pytanie czy dasz radę wyjąć półośkę (w dół), tj. ile rzeczy musisz odkręcić, żeby wyszła? Na pewno nie będzie szybciej.

Powodzenia

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Ostatnio edytowano 17.gru.2004 14:38:54 przez wordeck, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: to może od razu wyjąć skrzynię biegów?
PostNapisane: 17.gru.2004 14:16:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2004 11:57:10
Posty: 261
Lokalizacja: ...:Bytom:... AUDI 80 1.8 S - PM
wordeck napisał(a):
1. Samochód stoi na 4 kołach - luzujesz około 1 obrotu śrubę (lub nakrętkę - zależy co tam masz) mocującą przegub do piasty
2. Samochód stoi na 4 kołach - luzujesz śruby mocujące koło
3. Podnosisz samochód z tej strony co potrzebujesz, zabezpieczasz żeby nie spadł z podnośnika (klocek pod podwozie) i ściągasz koło
4. Odkręcasz do końca śrubę (lub nakrętkę - zależy co tam masz) mocującą przegub do piasty
5. Odkręcasz nakrętkę i wyciągasz śrubę zabezpieczającą dolny przegub wahacza i zwrotnicę
6. Wypierasz dolny wahacz w dół, żeby przegub wahacza wysunął się ze zwrotnicy i odciągasz lekko kolumnę "do siebie", żeby piastka zsunęła się z półośki
7. Odbezpieczasz zaciski mocujące umową osłonę przegubu (obydwa)
8. DELIKATNIE zbijasz przegub z półośki
9. Ściągasz starą gumę z półośki, czyścisz wszystko
10. Zakładasz nową gumę i zacisk na półośkę (ale nie zaciskasz)
11. Ładujesz świeży smar grafitowy do przegubów (tylko taki) do wnętrza przegubu (ile się zmieści) i do wnętrza gumowej osłony (bez przesady)
12. Sprawdzasz, czy na półośce jest na swoim miejscu pierścień zabezpieczający i dystansowy)
13. DELIKATNIE nabijasz przegub na półośkę
14. Nasuwasz osłonę, WYCISKASZ POWIETRZE, zaciskasz zaciski
15. Wkładasz zmontowaną półośkę do piasty, lekko przykręcasz
16. Zakładasz piastę na przegub wahacza, wkładasz śrubę zabezpieczającą i dokręcasz
17. Dokręcasz śrubę (nakrętkę) mocującą przegub (ten na półosi - napędowy) do piastki
18. Zakładasz koło, przykręcasz, opuszczasz samochód
19. Dokręcasz koło i mocno śrubę (nakrętkę) mocującą przegub (ten na półosi - napędowy) do piastki
20. Sprawdzasz, czy zabezpieczenie przegubu wahacza jest dobrze dokręcone
21. Gotowe

Ważne:
- wycisnąć powietrze przy zakładaniu osłony - inaczej po pewnym czasie pęknie
- nie jeżdzić i nie przetaczać, jeśli śrubę (nakrętkę) mocującą przegub (ten na półosi - napędowy) do piastki nie jest dokręcona - jeśli to zrobisz - uszkodzisz łożyska w piaście.
- nie spuść sobie samochodu na głowę

Całość około 1-2 godz.

Jeśli masz dostęp do kanału i lubisz robić coś nad głową, to możesz odkręcić przegub przy skrzyni biegów. Pytanie czy dasz radę wyjąć półośkę (w dół), tj. ile rzeczy musisz odkręcić, żeby wyszła? Na pewno nie będzie szybciej.

Powodzenia


WOW :galy: :galy: :galy: Łdnie to wszystko ujołeś :peace: :peace: :peace: To się nadaje do Instrukcji "reguluję i naprawiam AUDI8 0/90" moje gratulacje

_________________
A 80 B3/B4 1.8S sil. PM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2004 15:05:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lip.2004 10:59:02
Posty: 583
Lokalizacja: z miasta Łodzi się pochodzi
-> wordeck
pkt 11. grafitowy czy molibdenowy? wydaje mi się że ten drugi ?

_________________
life is brutal and full of zasadzkas
kiedys mlody i gniewny teraz stary i wk....
Obrazek,
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2004 01:59:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lis.2003 22:39:43
Posty: 217
Lokalizacja: Wroclaw
Auto: Vw passat B5 1.9 TDI AVF
Hehe, dzieki za wyczerpującą odpowiedź, teraz to chyba z zamkniętymi oczyma da rade zrobić :D

_________________
Audi 90 Q 2.2 + gazownik -> 2003-2006
Audi B4 1,9 TDI 94r. ----->2007---->.....
VW Passat b5Fl 1.9 TDI AVF + virus+wtryski BA+18"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.gru.2004 01:18:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2003 20:32:56
Posty: 231
Lokalizacja: Góry Sowie
no właśnie przyłączam się do pytania : jaki ma być ten smar :?: :)

_________________
Audi80^1,9TDI^1Z^ABS^Alu^Elektr^Czarna^94r


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: