wordeck napisał(a):
1. Samochód stoi na 4 kołach - luzujesz około 1 obrotu śrubę (lub nakrętkę - zależy co tam masz) mocującą przegub do piasty
2. Samochód stoi na 4 kołach - luzujesz śruby mocujące koło
3. Podnosisz samochód z tej strony co potrzebujesz, zabezpieczasz żeby nie spadł z podnośnika (klocek pod podwozie) i ściągasz koło
4. Odkręcasz do końca śrubę (lub nakrętkę - zależy co tam masz) mocującą przegub do piasty
5. Odkręcasz nakrętkę i wyciągasz śrubę zabezpieczającą dolny przegub wahacza i zwrotnicę
6. Wypierasz dolny wahacz w dół, żeby przegub wahacza wysunął się ze zwrotnicy i odciągasz lekko kolumnę "do siebie", żeby piastka zsunęła się z półośki
7. Odbezpieczasz zaciski mocujące umową osłonę przegubu (obydwa)
8. DELIKATNIE zbijasz przegub z półośki
9. Ściągasz starą gumę z półośki, czyścisz wszystko
10. Zakładasz nową gumę i zacisk na półośkę (ale nie zaciskasz)
11. Ładujesz świeży smar grafitowy do przegubów (tylko taki) do wnętrza przegubu (ile się zmieści) i do wnętrza gumowej osłony (bez przesady)
12. Sprawdzasz, czy na półośce jest na swoim miejscu pierścień zabezpieczający i dystansowy)
13. DELIKATNIE nabijasz przegub na półośkę
14. Nasuwasz osłonę, WYCISKASZ POWIETRZE, zaciskasz zaciski
15. Wkładasz zmontowaną półośkę do piasty, lekko przykręcasz
16. Zakładasz piastę na przegub wahacza, wkładasz śrubę zabezpieczającą i dokręcasz
17. Dokręcasz śrubę (nakrętkę) mocującą przegub (ten na półosi - napędowy) do piastki
18. Zakładasz koło, przykręcasz, opuszczasz samochód
19. Dokręcasz koło i mocno śrubę (nakrętkę) mocującą przegub (ten na półosi - napędowy) do piastki
20. Sprawdzasz, czy zabezpieczenie przegubu wahacza jest dobrze dokręcone
21. Gotowe
Ważne:
- wycisnąć powietrze przy zakładaniu osłony - inaczej po pewnym czasie pęknie
- nie jeżdzić i nie przetaczać, jeśli śrubę (nakrętkę) mocującą przegub (ten na półosi - napędowy) do piastki nie jest dokręcona - jeśli to zrobisz - uszkodzisz łożyska w piaście.
- nie spuść sobie samochodu na głowę
Całość około 1-2 godz.
Jeśli masz dostęp do kanału i lubisz robić coś nad głową, to możesz odkręcić przegub przy skrzyni biegów. Pytanie czy dasz radę wyjąć półośkę (w dół), tj. ile rzeczy musisz odkręcić, żeby wyszła? Na pewno nie będzie szybciej.
Powodzenia
WOW
Łdnie to wszystko ujołeś
To się nadaje do Instrukcji "reguluję i naprawiam AUDI8 0/90" moje gratulacje